Barnesikret du noe i huset? Hva?

• Trådstarter Trådstarter Denne moderatorprofilen er ikke aktiv.
  • Opprettet Opprettet
Vi hadde trappegrind og sperring på kjøkkenskuffer. Men det var kun fordi det var i huset da vi flytta hit.

Nå har vi bare ekstra sperring på vinduene i 2 etg.
Det er vanlige vinduer m barnesikring, men mine barn rekker opp til den siden vinduene er lave.

Egentlig ikke, det var ganske baby vennlig her. Møblene har ingen spisse kanter, dørene er lette å åpne og vi satte på en sånn barnesikring så hun ikke skulle klemme fingrene i dørene, også er det barnesikring på stekeovnen, men vi har vært så heldig at hun aldri har lekt med ledninger, i nærheten av ovnen og med dørene. Måtte nok ha sikret mer om vi hadde en som var veldig opptatt av stikkontakter osv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har satt sånn greier i de stikkontaktene som er lett tilgjengelig, barnesikra kjøkkenskapene og satt en grind sånn at snuppa ikke kommer seg ut i gangen (blei litt lei av å gå å hente henne hele tiden) :p

Hadde kun foran ovnen. Holdt plenty det :)

Do'h ! Fra mobilen vel ;)

Alle kjøkkenskuffer og skap under disken, grind foran vedovnen, TV-benken så DVD spiller og tuner skal få leve... Det meste kom når vi fikk nr 2, 1. mann trengte ikke noe. I tillegg er alle vindu og stikkontakter skifta så de er og barnesikra.

Trappegrind, stikkontakt og hadde hjørnebeskyttere på salongbordet i krabbeperioden. Det er et lavt bord og han skallet konstant inn i hjørnene når han krabbet rundt. Ellers er det innebygd skring i vinduer, stekeovn og komfyr.

Hadde kun sikring i stikkontaktene. Utover det trengte jeg ikke sikre ekstra da jeg hadde en gutt som ikke var ekstremt utforskende akkurat på dette. Han var utfordrende nok på andre områder ;). Alle vinduer osv hadde/har barnesikring og vedovn har vi ikke.

Ingen av skuffene på kjøkkenet var sikret, men det var jo bare å flytte eventuelle farlige gjenstander høyt opp utenfor barnets rekkevidde. Mye enklere enn å montere barnesikring på hver eneste av de uttallige skuffene og skapene. Hadde en helt ny bolig og ønsket ikke å gjøre endringer på inventaret som ikke var nødvendig og i tillegg gjorde det mer tungvint å bruke i det daglige.

Regner ikke med å måtte sikre så mye den første tiden, når den ikke beveger seg noe sted, men kommer til å kjøpe sikring til stikkontaktene. Etterhvert tenker jeg det blir grind på kjøkkenet, vi har åpen løsning. Bedre enn å sikre ALLE skuffene :) må nok ha noe på bordhjørnene også. Ellers tror jeg faktisk vi bare må se det an og se om det er noe vi kommer på, eller som ungen viser interesse for som må sikres.

Va kun søppelskapet vi barnesikret. Da han va fæl t å sku tøm søpla utover gulvet.

Vi hadde trappegrind. Ingenting annet

Trappegrind, ovngrind, skuff og skap låser og grind ut mot gangen. Han er mildt sagt nysgjerrig, er han alene et øyeblikk tømmes skuffer og skap i utrolig fart;)

13.04.14 tre skal bli fire <3

Vi hadde sikring på kjøkkenet der vi bodde sist. Når vi flyttet ville vi vente og se, og det har faktisk ikke vært noe problem. Så her er ingen spesiell barnesikring.

Flyttet alt farlig (kniver, saks, knuselig pynt osv) opp og så satte jeg barnesikring på skap og skuffer som jeg ikke orket å ha alt revet ut av. Sjekket at planter ikke var giftige. Men han elsket å åpne og lukke skapdører og skuffer og sånn så det lot jeg han gjøre så lenge det ikke var noe spes inni. Vindu var også spennende å åpne og lukke. Aldri klem-sikret noe. Aldri pakket inn bordkanter ol. Brukte ikke trappegrind - lærte han å krabbe trygt i den istedet.

Nei, vi babysikret faktisk ikke en eneste ting. Til nestemann trenger vi noen form for trappegrind i alle fall.

Trappegrind og grind ut til vaskerommet(kattemater e der), ein sor strikk nedover skuffene på kjøkkenet og barnesikring på nåken underskap på kjøkkenet.
Har ei så skulle ta på alt og putta alt i munnen...

Kun hatt trappegrind. Har alltid hatt vedovn,men syns det er like viktig å gjøre dem oppmerksom på at det er varmt isteden for å sette grind foran. Da lærer de seg dette raskere tror jeg.
Å sikre stikkontakter har jeg liksom adri helt skjønt vitsen med.......hvem baby/småunger klarer å stikke en spiss gjenstand akkurat inn i kontakten? Får jo ikke strøm med bare å ta så vidt i kontakten?

Back
Topp