Barnesikre utgangsdør?

Bare Kari

Forumet er livet
Utgangsdøren vår ligger mellom rommene til oss og vesla. Det er jo en risk at hun etterhvert skal kunne klare å låse opp døren og gå ut, og vi har i den forbindelse tenkt til å sikre den på et vis. Tenkte på å ha en lenke lenger oppe på døren, men her støter vi på et problem. Min samboer jobber nemlig på kveld og natt og kommer hjem til forskjellige tidspunkt på morgen og natt, da vil jo han få problemer med å åpne døren. Andre løsninger enn at jeg da må belage meg på å stå opp hver natt og låse han inn?
Han må da i så fall ringe og vekke meg, og det er ikke alltid like lett..[8D]

har samme planer her. Men det er jo bare for mannen å hekte på lenka når han kommer hjem. Sjansen er jo liten for at ungen går ut i løpet av natta. Ihvertfall her, for jeg våkner så fort hun etter føttene på gulvet. 

Oi, det høres litt ut som en liten nøtt![:D]

Hva med å kjøpe sånn alarm som begynner å ule ut av en annen verden dersom døra åpnes? Eller... Det blir vel litt dumt, siden døra sikkert ikke er så langt fra rommet til snuppa. Hmm... Nei, jeg vet virkelig ikke...

Dere har ikke en annen dør han kan gå inn om natten da?

Installere alarm? [:-]
Da begynner den jo å pipe når man åpner utgangsdøra og må skru den av innen 30(?) sek før alarmen går. Ulempen er jo da om hun åpner f.eks verandadøra, for da går alarmen med en gang. (Gjort den feilen selv et par ganger ja...)

Det går ikke an å ha en sånn krok da? Tenker hvis han får opp døren litt, og greier å hekte den opp, enten med hånda eller ved hjelp av et kort/pinne eller noe sånn. For poenget er vel ikke en sikkerhetslenke, men å ha noe så hun ikke stikker ut. Men har ikke prøvd selv da, så vet ikke hvor mye en evt får åpnet døren da.

ORIGINAL: Lois Lane

Vi har bare en dør. Bor i en leilighet i andre etasje. Både vår dør og døren nede er det vanlig skrulås på, så er ikke vanskelig å få opp. Er jo litt redd for trappen også..

En annen problemstilling er jo at dette er den nærmeste nødutgangen vår også, så det må være enkelt å kunne åpne den i hui og hast, noe som en lenke er.

Hmm.. Kanskje en slags krok som han kan klare å åpne fra utsiden?

ORIGINAL: 3 små bøller

Det går ikke an å ha en sånn krok da? Tenker hvis han får opp døren litt, og greier å hekte den opp, enten med hånda eller ved hjelp av et kort/pinne eller noe sånn. For poenget er vel ikke en sikkerhetslenke, men å ha noe så hun ikke stikker ut. Men har ikke prøvd selv da, så vet ikke hvor mye en evt får åpnet døren da.

Hørtes ut som en idé det altså. Tror vi må se nærmere på den.

Er ikke tilfeldigvis noen som har noen fiffige løsninger på barnesikring av vinduer også da?[8|] Ingen av de vanlige barnesikringsgreiene passer til montering på vinduet vårt pga vinduskarmene.

Det finnes dørhåndtak som går oppover. Da tar det ihvertfall lenger tid før de greier å få opp døra.

ORIGINAL: Rada

ORIGINAL: Lois Lane

Vi har bare en dør. Bor i en leilighet i andre etasje. Både vår dør og døren nede er det vanlig skrulås på, så er ikke vanskelig å få opp. Er jo litt redd for trappen også..

En annen problemstilling er jo at dette er den nærmeste nødutgangen vår også, så det må være enkelt å kunne åpne den i hui og hast, noe som en lenke er.

Hmm.. Kanskje en slags krok som han kan klare å åpne fra utsiden?

Hmm. Ja da var det værre.

Vi har en som åpner utedøren, men han kommer seg ikke ut av sengen selv. Ikke klarer han å låse opp heller. Heldigvis.

hva med en ekstra lås langt opp på døra? da kan jo mannen ha nøkkel til begge.

ORIGINAL: Skravlemor

hva med en ekstra lås langt opp på døra? da kan jo mannen ha nøkkel til begge.

Kanskje det ja? Den var ikke så dum

Vi har en lås innvendig som vi bruker nøkkel til, i tillegg til den vanlige låsen.
Kanskje dere kan montere noe slikt?

vi har innbruddslenke. Og den får vi opp om vi låser døra opp fra utsiden så er jo det bare å hekte av den innbruddlenken.For døråpningen er så stor at, man fint kan ha hånden og armen inn å få hekta den av[:)]Men åpningen er ikke stor nok til at toårinen kommer seg ut

Back
Topp