Barnesikker ytterdør

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hvordan har dere sikkret ytterdøren?

snart 2 åringen rekker opp til dørhåndtak og lås nå så føler vi trenger noe bedre sikkring.

Skru på sånn sikkerhetslenke kanskje? :)

Tar ut nøkkelen i ytterdøra og passer på at døra alltid er låst, så går det bra :)

vi har ikke nøkkel der :-) er bare slik lås som vris om, hun er nær å finne ut av den også nå:shifty: ergo holder det ikke å bare låse døren lenger:woot:

Skru på sånn sikkerhetslenke kanskje? :)

det kan være en ide, skal tenke på den.

Eneste jeg tenker er problematisk med det er at set er en vanskelig løsning å bruke om feks en av oss som bor her har behov for å gå inn og ut av huset.

barnerommet er rett ved ytterdøren dessverre. Men finnes ingen andre løsninger på det. Tenker det er greit å føle seg trygg på at hun kan leke litt på rommes sitt i fred. Har også vudert å kjøpe juniorseng å prøve å la henne sove i det men tørr ikke før ytterdøren er godt sikkret:-)

Trappegrind foran døra? Hun får åpnet døra men kommer ikke ut iallfall.

Vi hadde det problemet bare med verandadøren, vi har trappegrind og stormkrok/kastekrok høyt oppe sånn at det ikke går an å få av med en stol for barna

Snu håndtaket sånn at det står opp i stedet for rett ut?

Sikkert et dumt spørsmål, men trenger man egentlig noe mer enn vanlig lås? Er det et problem at ungene stikker av?
Grunnen til at jeg spør er at det aldri har vært en problemstilling her hjemme og lurer nå på om jeg bør tenke tanken på å sikre døra bedre.

Sikkert et dumt spørsmål, men trenger man egentlig noe mer enn vanlig lås? Er det et problem at ungene stikker av?
Grunnen til at jeg spør er at det aldri har vært en problemstilling her hjemme og lurer nå på om jeg bør tenke tanken på å sikre døra bedre.

Har ikkje hatt meir enn vanlig lås men eg sover lett, så høre når ungene står opp. Om det skulle oppstå brann, så vil sikkerhetslenke vere til hinder. Da tenker man ikkje klart nok til å åpne den.

Her står døra oppe hele sommer'n. Har 3 barn og ytterdøra har liksom ikke hvert så interessant. Så ikke tenkt tanken .

Her står døra oppe hele sommer'n. Har 3 barn og ytterdøra har liksom ikke hvert så interessant. Så ikke tenkt tanken .

Det er meir spennende om døra er lukket og låst. I tillegg får ungene beskjed, ikkje gå ut. Da vil dei jo sjekke, det må vere spennende ute.

Har nøkkel på innsiden som vi tar ut av døra. Vi bor midt i en by med trafikkert vei rett utenfor. Med små barn så holder det ikke alltid å si «ikke gå ut». Om det ikke hr vært en problemstilling for deg så fint da, heldig med den. Her må døra være låst hele tiden for at vår treåring ikke skal ta en tur ut alene.

Vi hadde det problemet bare med verandadøren, vi har trappegrind og stormkrok/kastekrok høyt oppe sånn at det ikke går an å få av med en stol for barna

Vi har også stormkrok høyt oppe på dørene på hytten. De er sterke nok til å holde ungen inne, men svake nok til at voksne kan røske opp dørene ved feks brann.

Vi har ikke noe mer enn vanlig lås hjemme, men på hytten ved sjøen har vi stormkroker. Livredd for at ungen skal finne på å ta seg en tur til sjøen uten at vi hører det. Så en billig forsikring med stormkroker :) Så det kommer vel gjerne ann på hvor eller hvordan man bor.

Vi har aldri trengt noe mer enn vanlig lås, så nei alle trenger det ikke

Back
Topp