Barneseter til bilen

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Jeg må bytte fra babysete. Lille mann er 13.45 kg han er bare 10 mnd. Cybex har en over gang fra 0 til 18 kg, men tror det vil bli brukt lite om han forsetter å vokse slik. Hva valgte dere? Han er for liten å gå over til beltesele fremoverlent ...

Han er over tre år for liten til å snus fremover. Så velg et som holder bakover lenger. Når han er så stor allerde kan 9-25 være er bedre alternativ enn 0-18. Maxway er et godt sete i den klassen. De har ikke isofix fordi isofix ikke holder så mange kg bakover. Men festet korrekt med sele er ikke det noe problem.

Det finnes seter som går til 25kg som festes bakovervendt, med bilens seler. Vi har besafe izi pluss. Kjøpte det av samme grunn som du nevner.
Et stort sete, men som varer lenge.
Finnes flere seter som går til 25kg.

Jeg hadde ikke valgt et sete som kan vare lenge, de møter ikke alle behov hos både små og de litt større syns jeg. Så her tenker vi å bruke de vi har til de blir for små også kjøpe nytt da, blir noen seter men for oss er det viktigere at barna sitter behagelig og er godt sikret, ikke at setet skal vare lengst mulig. Vi bytta fra babysetet når lille var 7mnd ca og har nå maxi cosi asixfix i den ene bilen og cybex cirona i den andre bilen, det har mye å si hvordan bil du har også, for noen seter kan ha feil stilling i forskjellige biler, så ta med bilen og prøv.

Jeg hadde absolutt gått for et sete som går til 25 kg bakovervendt. Enten Besafe sitt eller et fra Britax.

Anbefaler britax maxway eller axkid minikid.

(Har begge)

Jeg må bytte fra babysete. Lille mann er 13.45 kg han er bare 10 mnd. Cybex har en over gang fra 0 til 18 kg, men tror det vil bli brukt lite om han forsetter å vokse slik. Hva valgte dere? Han er for liten å gå over til beltesele fremoverlent ...
Han fortsetter nok ikke i det tempo, så ønsker du det setet ville jeg kjøpt det.
Her veide "minstemann" 12 kg når han var 6 mnd så vi måtte bytte, nå er han hvert øyeblikk 2 og veier 17, så det har bremset veldig:)

Vi bruker izi pluss. Kjøpte det til eldste nåe hu var 6 mnd og 9 kg bred. Så hu fikk ikke plass I babystolen I bredden. Hu veide vel 12 kg når hu var 1 år. Nå er hu 3 år og 4 mnd og veier 16 kg. Så det roer seg mest sannsynlig. Fra 1-2 år så gikk hu opp ca 1 kg. Vi har også britax multitech 2 siden izi pluss ikke får plass i bilen til mannen. Begge stolene passer perfekt til min sønn på 10 mnd. Han måtte bytte fordi han fikk en rar stilling på beina med sko i bilen. Knærne ble bøyd innover. Men også og tog som ikke gikk så satt han i ett større sete i drosjen. Så fant da ur han var mer fornøyd og beina passa bedre. Hehe. Og min veide 9.3 kg for noen uker siden men fryktelig lang.

Back
Topp