Barnesetene ødelegger setene i bilen fullstendig..

AnnaFrost

Glad i forumet
De fire siste årene har vi kjørt med Britax MT og Britax TWE i bilen, og setene der de har stått er fullstendig ødelagt i den grad at det ikke er noe sete igjen, bare hardt stål under setetrekkene.
Nå skal bilen vrakes og vi har kjøpt ny bil som vi ikke vil utsette for det samme...
Eldstemann har fått beltestol så et sete blir spart, men minstejenta sitter fortsatt bakovervendt så vi må sette inn enten MT`n eller TWE. Jeg vil egentlig sette henne i MT, men det er helt klart det setet som har satt verst spor i bilen. Har ikke hørt om andre som har fått ødelagt seter i den grad før, er det noen her som har opplevd det samme? Hva gjør vi for å forhindre det?

Er du sikker på at det ene å alene er bilstolene. Tenker i og med at du sier bilen skal vrakes, kan det være at den er gammel/ødelagt? Om dere har kjøpt ny bil ville jeg kontaktet en merkeforhandler å spurt om råd :)

Hmm.. Vi har hatt begge de stolene, og det er ikke engang merker etter dem i setene (hatt dem i både skinnseter og stoffseter). Kan det være at setene var slitt fra før, og derfor tålte lite?

Her ser man ikke at det har vært seter i stolene engang. Og vi har hatt bakovervendt i den samme bilen i over 6 år. Sikker på at ikke setene var slitt fra før av? Er jo mer motstand i setene til nye biler enn gamle :)

Vi hadde besafe og når man tok dem ut så man merke MEN setet gikk tilbake til sin fasong

Kjøp matter til å ha under setene. Vi bruker per nå et teppe, da, men skal få tak i gummimatte etterhvert.
Det sliter litt på setet, ja, men tror ikke stolen alene ødelegger setene så mye at det ødelegger totalt. Bilen høres veldig gammel og slitt ut siden den skal vrakes.

Sent from my iPhone using BV Forum

Man kan legge et tynt teppe under for å unngå slitasje. Iallfall var det mulig med cybexen. Men virker som det har litt med tilstanden på bilen å gjøre også da.

Bilen er 17 år gammel så setene er selvfølgelig ikke nye, men de var helt fine før vi satte inn barnesetene. Bilen ser ikke ut som den er så gammel. Men det har helt sikkert endel å gjøre med kvaliteten på setene ja, og så tror jeg mannen har festet de ganske mye strammere enn det som er nødvendig.. Da kjøper vi gummimatte og lar være å stramme setet så fast som vi har gjort, da burde det gå bra når det går fint for alle andre. :-)

Jeg har opplevd at det har blitt litt merke etter at setet har stått i bilen lenge, men det har som regel gått seg til og gått tilbake til sånn det skal være etterhvert :)

Har aldri opplevd det. Hatt ulike seter i bilen gjennom åtte år nå. Kjøp setebeskytter, ja. Da er mye gjort! :)

Setebeskytter er gullverdt!! :) Trenger ike å være like hysterisk ,mtp mat i bil heller, da griset lander på matten og ikke i setet ;)

Har setebeskytter og aldri opplevd noe sånn.

Når du sier at dere ikke skal stramme stolen så mye beste gang,så må du huske på at stolen skal stå så fast i bilen som du bare får den.

Back
Topp