Barneseng

Førstegangs2018

Andre møte med forumet
Hei! :rolleyes:

Har noen av dere begynt å tenke på eller bestemt dere for barneseng? Føler det er så mange ulike valgmuligheter (vugge, bedside crib, sprinkelseng) og at det er forskjellig hvilke preferanser folk har. Jeg ønsker gjerne tips til alternativet akkurat DU har valgt. Har du erfaringer eller kunnskap om positive/negative sider med de ulike typene tar jeg selvsagt også i mot dette med stor takknemlighet :happy:

Jeg har null erfaring, men vi har planer om å kjøpe en sånn Troll vugge, som kan enten vugges eller festes, og som har hjul så vi kan trille den ut i stua på dagtid ved behov. Vi har ikke så stor plass på soverommet, så det er en fin løsning tenker vi, i stedet for full sprinkelseng. Så kan den trilles helt inntil senga vår også for lett tilgang om natten.

Har lest at mange kan bruke disse frem til 6-7 mnd, så da går vi nok over til vanlig sprinkelseng da :)

Ellers har vi kurv og bagdel på vogn som kan brukes i begynnelsen.

Vugge frem til storesøster blir 2 år og får seg vanlig seng, da overtar nye babyen sprinkelsenga :) positive er også at vugga har hjul og du kan stoppe vugginga. Men blir det som sist ligger vell ungen i senga mi så lenge eg ammer på natt

Vugge frem til storesøster blir 2 år og får seg vanlig seng, da overtar nye babyen sprinkelsenga :) positive er også at vugga har hjul og du kan stoppe vugginga. Men blir det som sist ligger vell ungen i senga mi så lenge eg ammer på natt

Takk for tips! Hørtes ganske praktisk ut hvis dere også hadde vugge til storesøster slik at lille kan overta etter henne.
Haha, har null erfaring her i gården - så det kan fort hende det blir slik her også :p

Har bedside crib etter storesøster og var veldig fornøyd med den. Kjempeenkelt mtp nattamming :D

Jeg har null erfaring, men vi har planer om å kjøpe en sånn Troll vugge, som kan enten vugges eller festes, og som har hjul så vi kan trille den ut i stua på dagtid ved behov. Vi har ikke så stor plass på soverommet, så det er en fin løsning tenker vi, i stedet for full sprinkelseng. Så kan den trilles helt inntil senga vår også for lett tilgang om natten.

Har lest at mange kan bruke disse frem til 6-7 mnd, så da går vi nok over til vanlig sprinkelseng da :)

Ellers har vi kurv og bagdel på vogn som kan brukes i begynnelsen.

Takk for tips! :happy:
Ja, har også sett at mange ønsker vugge i begynnelsen. Er veldig i tenkeboksen selv på hva vi skal gå til innkjøp av. Har ikke fryktelig stort soverom vi heller så plass er jo absolutt et tema..

Hvis det er snakk om 6-7 mnd er jo det mer aktuelt enn 3-4 mnd som jeg først fikk høre. Er vår første så vi har ingenting fra før og da frister det ikke veldig å kjøpe inn masse som kun kan brukes en veldig kort periode :joyful:

Vi hadde sprinkelseng inne på rommet vårt sist gang. Den tok unødvendig mye plass. Denne gangen skal vi kjøpe bedside,tenker at det virker veldig praktisk med nattamming. Ellers funker babynest veldig fint til dagsoving,vi brukte det masse-masse! [emoji2]

Vi hadde sprinkelseng inne på rommet vårt sist gang. Den tok unødvendig mye plass. Denne gangen skal vi kjøpe bedside,tenker at det virker veldig praktisk med nattamming. Ellers funker babynest veldig fint til dagsoving,vi brukte det masse-masse! [emoji2]

Tusen takk for tips! :)
Synes også bedside virker veldig praktisk både med tanke på plass og bruk :happy:

Vi har gått for sprinkelseng til tross for at den tar mye plass. Vi blir nok boende her til baby er i allefall 1 år og sikkert mer, og må da dele rom like lenge, så er like greit! Hadde egentlig lyst på bedside crib, men jeg vil ikke bruke de unødvendige pengene på så kort varighet... Kommer jeg over en brukt til salgs slår jeg kanskje til da :-)
Ellers får jeg låne vuggen fra bestemor var liten, til å ha i stua!

Vi har veldog smalt soverom så vi jar kjøpt en brukt troll bedside veib tiø første tiden. Da spiser ikke det for mye plass av rommet, baby kan ligge i «egen» seng og det blir enkelt for meg å nattamme.

Så arver vi en sprinkelseng til baby blir større og skal sove på eget rom.

Vi valgte å kjøpe bedside crib.. [emoji6]
Virker veldig praktisk og vi har foreløpig ikke et veldig stort soverom.

Bedside crib til den perioden hun bor inne hos oss og/eller vokser ut av den, og sprinkelseng til eget rom. Har valgt troll bedside crib og gonatt sprinkelseng fra ikea.

Har en nydelig vugge laget av bestefaren til samboeren som skal stå i stua. Har også arvet en sprinkelseng og tenkte å bruke den på natta, men fant akkurat ut at vi får låne en bedside crib så da havner nok sprinkelsenga på barnerommet og bedside crib på rommet vårt. Ble veldig glad når jeg fikk tilbudet, for er det jeg helst vil ha men synes det koster litt mye for kun noen måneders bruk. Så hos oss blir det ja takk, alt sammen - så ser vi hva som funker etter hvert :)

Jeg funnet mange slike troll vugger og sprinkelsenger billig på finn.no, så vi kjøper nok det brukt! Bruker heller litt penger på nye madrasser :)

Bedside crib på soverommet også har vi Stokke sleepi mini (vuggestr) i stua, den har hjul så kan trilles inn på soverommet hvis lille sovner der og vi skal legge oss.. ..denne bygger vi ut til sprinkelseng str når lille skal på eget soverom.. [emoji4]

Vi tenkte å gå rett på sprinkelseng, hvor vi kan ta ned ene siden og ha denne tett inntil sengen vår. La fra oss tanken på å kjøpe bedside crib pga prisen, men nå har vi fått tilbud om å låne en. Mulig vi slår til på det tilbudet.

Vi har sprinkelseng med ene siden fjernet på soverommet og vugge i stua. Sprinkelsenga tar stor plass, men vil ikke bruke mye penger på bedside crib når sprinkelseng kan brukes lenger og gjør samme nytten

Back
Topp