Barneselskap for fireåringene?

lenemor

Forumet er livet
Eh... hvordan skal jeg spørre uten å høres fordømmende ut da tro? Altså, saken er den - vi har et vennepar som har tvillinger som fyller fire år. Deres versjon av barneselskap er å sende med pølser og kake i barnehagen - hjemme blir det bare voksne. Er det noen av dere som har valgt å løse det på den måten?

Jeg tenker at det ikke trengs noe barneselskap for en ettåring, ikke en toåring heller forsåvidt, men når de blir tre, fire år så ser de at det er vanlig, de begynner å synes det er gøy å få venner hjem, jeg tror at Johanna hadde blitt lei seg om det ikke ble arrangert barneselskap her hjemme.... Samtidig så kan det bare være noe jeg innbiller meg (selv om Johanna begynte å planlegge selskapet sitt 6 måneder i forveien), kanskje tenker ikke alle barn på det?

Kan bare svare for Amalie sin del - og hun var jo heeelt gira på å få invitere jentene i barnehagen sin på selskap, så for oss hadde det vært uaktuelt å kun ha voksenselskap (vi hadde det også, men da familieselskap ilag med søskenbarn også).

ORIGINAL: Elimor

Kan bare svare for Amalie sin del - og hun var jo heeelt gira på å få invitere jentene i barnehagen sin på selskap, så for oss hadde det vært uaktuelt å kun ha voksenselskap (vi hadde det også, men da familieselskap ilag med søskenbarn også).

Sånn hadde vi og det. Her var det planlegging flere mnd i forveien, og hun har hatt stor glede av det hvert år.
Er ei i bhg som har bursdag midt på sommeren når nesten alle ungene har ferie så hun har ikke hatt selskap og hun prater masse om det[&o]

Vi hadde ikke barneselskap når hun ble 3 år, men da hadde hun ikke vært i barneselskap før heller, så hun visste ikke at hun gikk glipp av noe..[;)]

Men i år kunne vi ikke latt være.. Nå er det veldig stas å få invitasjoner i skapet i bhg eller i posten og hun vet at når man har bursdag, så har man selskap.

Sorry, men jeg synes de er kjipe som ikke ordner et lite selskap for barna sine. Det trenger jo verken å være mye jobb eller koste mye penger..[8|]

Det er nettopp det jeg og G synes også skjønner du SuperBerta, men så tenkte jeg at kanskje det er han og jeg som har litt rare meninger om hva som er å forvente... det er en ting å ikke ha selskap når de er ett og to, og tre også, men jeg kan ikke tenke meg at fireåringer (som går i barnehage) ikke har hørt om barneselskap, gjester hjem, pakker, kake og alt det som hører med barneselskap... vi har også hatt voksenselskap, med fettere og kusiner, men det blir ikke det samme som å ha barnehagevennene hjem.

Dette paret er en kompis av G på østlandet, og han hadde sagt til G at der de bor er det ikke vanlig med barneselskap... yeah, right!! (Og så hadde han sagt at samboeren ikke orker rot...!)

Her har de ikke begynt med barneselskap enda, regner med det blir neste år når de blir 5. Vi har en del unger i familien så her var det full lek uansett på bursdagen da[:)]

Jeg er enig med deg, Lenemor!! Mina har hatt barneselskap f.o.m 3 årsselskapet. Hun synes det er kjempe stas og den gleden skal hun få lov å ha[:)] Husker så godt selv hvor stas det var å ha bursdag med vennene sine

ORIGINAL: lakrisbåten

Her har de ikke begynt med barneselskap enda, regner med det blir neste år når de blir 5. Vi har en del unger i familien så her var det full lek uansett på bursdagen da[:)]

Nei da er det jo ikke  noe problem! Når ingen andre har barneselskap heller..  [;)]

For meg er det viktig at ikke Bertine føler at hun går glipp av noe..[:)]

Nå hadde ikke vi barneselskap med barn fra barnehagen i år. Siden Christian var veldig bestemt at han ikke ville be noen derifra, Men vi hadde barneselskap med barna til venna våre og kompisen til Christian fra den første barnehagen. Og det har vi hatt siden han var 1 år. Veldig stas å få velge tema og pynte. I hvert fall for Christian de siste årene [:)]
Så barneselskap synnes jeg er en koselig ting å gjøre for barnet sitt.

Vi hadde ikke barneselskap da Leah ble 3 år .. Fordi hun da han gått i barnehagen i under èn måned (første gang hun begynte i barnehage) så da hadde vi ikke noe barneselskap for henne.
Da hun ble 4 gikk hun ikke i barnehage her hos meg, hun begynte etter hun hadde fylt 4 .. Så da hadde vi heller ikke barneselskap for henne! Ikke har hun noengang snakket om barneselskap heller. Men neste år, skal hun selvfølgelig få barneselskap. Nå bor vi her, og trives her og her skal vi bli [:)][:)]

Back
Topp