Barnesanger

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva synger dere? Og hvilke er ynglingssanger for tiden?

Her elsker hun at jeg synger :) Ynglingssangene er vel sanger med litt bevegelser: bake kake søte og lille Petter edderkopp. Lille olle bolle dramatisk sunget fenger også. Og gå i skogen-regle. Ellers er hun generelt fornøyd uansett hva jeg synger da. Det går mye i å jeg vet en seter når jeg skal få i henne mat eller hun er utolmodig i bil. Og Bæ Bæ lille lam, lille persille og lille måltrost om hun er utolmodlig ved brystet. Som nattasang er det so ro godt barn.

Klappe klappe søte er en kjempe favoritt her! :D

Ellers så synger jeg:
Lille petter edderkopp
Jeg er en liten undulat
Bæ bæ lille lam
Høyt høyt høyt i et epletre
So ro og twinkle twinkle som natta sang

Prøver å synge barnesanger til han, men interessen er der ikke. Helt utrolig hvordan han gjør forskjell på barnesanger og "voksensanger".
Lille petter edderkopp kan gå, resten er uinteressant...
Synger jeg derimot Guitar Town, Copperhead Road, Kiruna eller slikt er han med ;p

• Liker
Reactions: EJ
Her elsker de "ro din båt".
Synger litt diverse barnesanger, men er helst bevegelsessangene som er morsomt.
Natta sangene er Trollmors vise og en omgjort tekst av "So ro". :)

Klappe klappe søte er en kjempe favoritt her! :D

Ellers så synger jeg:
Lille petter edderkopp
Jeg er en liten undulat
Bæ bæ lille lam
Høyt høyt høyt i et epletre
So ro og twinkle twinkle som natta sang
Ja høyt i et epletre har vi sunget på babycafe - stor stas :) Og ro ro ro din båt :)

Prøver å synge barnesanger til han, men interessen er der ikke. Helt utrolig hvordan han gjør forskjell på barnesanger og "voksensanger".
Lille petter edderkopp kan gå, resten er uinteressant...
Synger jeg derimot Guitar Town, Copperhead Road, Kiruna eller slikt er han med ;p
Kanskje det er din entusiasme og engasjement som spiller inn?

mini eeeeelsker når vi synger! det har han alltid gjort så vi synger masse :) synger mange forskjellige sanger, tror ikke han har noen soleklar favoritt men liker sanger med litt bevegelse og innlevelse ;)

Kanskje det er din entusiasme og engasjement som spiller inn?

Vet ikke hva du antyder om entusiasme og engasjement i samspill med sønnen min, men nei.

At vi spiller mer "voksensanger" enn barnesanger hjemme er det ingen tvil om, men vi har begge deler gående i bakgrunnen hjemme store deler av dagen. Det betyr på ingen måte at engasjementet mitt/vårt er mindre når vi hører Astrid Lindgren, Hakkebakkeskogen, Prøysen eller andre barnesanger enn når vi hører annen musikk.
Han har siden fødsel blitt fenget av en bestemt rytme, vil tro dette i stor grad handler om hva han var vant med fra magen.

• Liker
Reactions: BMC
På dagtid er det mye "bæbæbæ bæbæbæ kan du si meg hvem jeg er osv osv":) hun elsker den. Ellers så syngen vi(les;jeg)alltid "trollmor" ved leggetid og "hvem kan segla". Nå i juletiden har "hvem kan segla" blitt byttet ut med rødnissegodnattsangen "snart er det mørkt":)

Jeg er nok alt for dårlig til å synge barnesanger til henne. Det hender seg at vi slår til med Klappe, klappe søte eller Lille Petter Edderkopp.

Her er favorittene olle bolle, trollet i esken, lille Petter edderkopp, alle barna klapper og ro ro din båt..

På sengen synger vi trollmor og so ro :)

Fader Jakob
Lille Petter edderkopp
Jeg gikk en tur på stien
Lille måltrost
Mikkel rev
Per spellmann
Hvilken dag er det i dag
Tommelfinger hvor er du osv (aner ikke hva den heter jeg:p)
Ole Brumm visa
Bæ bæ lille lam
Ro, ro, ro din båt
Ro, ro til fiskeskjær

Det er de jeg kommer på i farta

-Ole bolle (husker ikke hva den heter)
-Lille Petter edderkopp
-Høyt høyt høyt i et epletre (egentlig alle sangene fra babysang, liker godt babysamba også)
-Bake kake søte
- Reven på hønsejakt
- å jeg vet en seter
Liker egentlig alt.. Danser, og står i..

Vet ikke hva du antyder om entusiasme og engasjement i samspill med sønnen min, men nei.

At vi spiller mer "voksensanger" enn barnesanger hjemme er det ingen tvil om, men vi har begge deler gående i bakgrunnen hjemme store deler av dagen. Det betyr på ingen måte at engasjementet mitt/vårt er mindre når vi hører Astrid Lindgren, Hakkebakkeskogen, Prøysen eller andre barnesanger enn når vi hører annen musikk.
Han har siden fødsel blitt fenget av en bestemt rytme, vil tro dette i stor grad handler om hva han var vant med fra magen.
Jeg tenkte du utstråler god energi når du synger med på ynglingssangene dine og derfor er han med. Det er jo helt naturlig at barn liker foreldrenes musikk pga det. Jeg rocker ihvertfall mer til voksenmusikk enn barnemusikk da det fenger meg mer naturlig nok:p, Regnet med de fleste voksne gjorde det.

Jeg synger masse rart jeg :p noe fenger, noe fenger ikke.. Tror uansett han syns det morsomste er at mamma viser galskap siden sin :p mest stas er det nok når jeg skrur radion på full guffe og danser med han på hofta mi, da ler han skikkelig trillende ❤️

Det er noe som heter syng med den stemmen du har. I mitt tilfelle har jeg rett og slett ikke troen på det. Haha. Ikke trives jeg med å synge noe annet en en og annen nattasang her og der heller. Så nei. Det blir lite sang fra vår side. Det får barnehagen stå for. Storebror har hvertfall klart seg bra med det. Også er det masse barnesanger på Spotify også;)

Jeg er skikkelig dårlig på å synge, livredd for at noen andre evt skal høre meg :p Det hender vi synger Lykkeliten når han skal legge seg.. Mamma er veldig flink til å synge for han, han elske bake kake søte :p

Synger alt mulig rart, men hun liker veldig godt sanger jeg gjør bevegelse til. Lille Petter Edderkopp, Hompetitten, Boogie Woogie, Pitt Pott Nøtt, Olle Bolle, Klappe søte osv. Hun er altetende musikkmessig :D

Etter me fekk oss DAB til jul, har den stått på omtrent heile tida. Da diggar han musikk og er med. Dansar og headbanger :P Når eg da syng så ristar han litt på hovud og hyler, litt sånn NEEEEEEEEIIIII! Hysj med deg :P

På stellebordet er det greitt og går mest i hompetitten hompetatten, fader Jakob, gikk en tur på stien, lille Petter edderkopp, ++

Back
Topp