Barnerommet

Her ligger sengen fortsatt flatpakket i pakken og sengehimmel + tilbehør ligger fortsatt innpakket. Tenker å montere det rundt permisjonstiden eller noe sånt :)

Forrige helg ble brukt til å montere oppbevaringsmøbler på kontoret som gubben nå må dele med meg, slik at det blir både hobbyrom og datarom der, og vi har fått flyttet alt hobbystæsj og alt som ble oppbevart på det lille soverommet inn dit. Denne helgen har vi montert seng og ryddet på barnerommet, så nå ser det faktisk ut som et barnerom. Nå er det bare å sette igang å vaske alle klærne som er arvet, sengetøyet og sovetekstilene, så blir det nok så fint så. Senga står for øyeblikket på barnerommet, selv om den skal inn til oss, men jeg tror kanskje den blir satt klar på barnerommet helt til Liten faktisk kommer, den tar såpass stor plass på soverommet vårt.

Og så har vi vært å kjøpt brukt vugge i dag, som kan trilles på hjul rundt hele hovedetasjen her, blir praktisk å kunne ha med seg sovende baby fra rom til rom :)

Jeg gjorde det ferdig for lenge siden, men egentlig så trenger man ikke senga på en god stund om barnet skal ligge i foreldrenes seng den første tiden:) Er man sykemeldt som meg så er det vanskelig å ikke drive med nesting i alle rom:rolleyes:

Jeg har vasket alle sengetekstilervog slik. Er bare å sette opp senga, og det gjør vi rundt permisjonstiden eller deromkring :)

Barnerommet her kommer ikke til å bli klart før hun er 6mnd-1år. Ser ikke grunn til å stresse med det, hun sover inne hos oss de første måneden uansett.

Her pusser vi opp barnerommet i sommer. Han skal uansett sove hos oss i mange måneder framover. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi har bare malt rommet. Nå er det bare ett rote/oppbevaringsrom.. Orker ikke stresse.. Men blir vel gjort en gang i løpet av april kanskje.. Er ikke så nøye :p

Her må ungen dele rom med kontoret, og stellebod og kommode må inn. Vi har dessverre ikke plass til det på badet eller vårt soverom.

Sånn som vi bor nå, har vi ikke eget barnerom. Knøttet skal den første tiden sove i en egen liten krok inne på vårt rom. Vi ser etter noe større, og jeg gleder meg til å kunne lage et eget barnerom til babyen :)
Har ikke ryddet babykroken og satt inn vugga ennå, men det står på Mars-planen (skal være gjort i løpet av Mars). Så må vi få vasket klær og sengetøy i begynnelsen av April.

Rommet her hos oss er ferdig og klart..vuggen står på soverommet våres og senghimmelen er klar til og henges opp...så alt er klart bare og ha på sengetøy og senghimmel:)

Vi har nettopp flyttet , rommet han blir ikke prioritert akkurat nå. Tenkte å starte i Mai. Setter ikke vugga på vårt rom før det nærmer seg termin. Gooodtid :-)

Her er barnerommet klart.
Det har vært klart en liten stund nå.
Selv om hun skal sove hos oss i starten orker jeg ikke tanken på å begynne på det prosjektet med en liten baby i hus.

Hun har også en vugge som står på vårt rom allerede som hun skal ha i starten når hun sover hos oss, før hun blir flyttet på eget rom.

Litt av grunnen til at vi er tidlig ute med forberedelsene er fordi vi har to hunder i hus som vi ønsker å lære hvor grensene går og forstå at det er noe "nytt" som skjer hos oss, slik at det ikke blir for brått for de.
De har allerede fått respekt for babyrommet, de stopper opp ved dørstokken til rommet , og går ikke inn.
De rører ikke bamsene eller vippestolen heller selv om de står i deres "territorium".

Her ble barnesengen montert i høst/vinter, noe jeg syntes var ekstremt tidlig, men jeg var ikke klar over det før det var gjort. Svigers kommer på besøk i løpet av neste mnd for å hjelpe med å male barnerommet, selv om det ikke kommer til å bli brukt på lenge. Hun kommer til å sove hos oss inntil hun sover fast rundt, men orker ikke å styre med barnerommet med en baby i huset, tror det kommer til å bli nok å gjør da :P
Kommer nok til å små pusle med innredning etter rommet er ferdig, men det er først når jeg går ut i permisjon i april jeg kommer virkelig til å gjør ting på barnerommet av innredning og vaske klærna ;)

Sengen stør flatpakket, vil vente slik at det ikke blir nedstøvet;)
Hun blir liggende på vårt rom til vi må flytte opp på loftet. Vi mager nok ikke til noe rom før da...

Back
Topp