Barnerommet

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Hvordan ligger dere ann på barnerommet ? Jeg har så vidt begyndt å gjøre om vårt tidligere gjesteromm til barneromm, mye som må gjøres jaa... :) Gler meg til å komme skikkelig i gang, blir sikkert klart over nyttår, håper jeg :)

Har ikke begynt på det enda.. Han skal uannsett sove inne hos oss i starten..

Vi flytter inn i den nye leiligheten i middten av Januar og jeg gleder meg veldig til å kunne innrede barnerommet. Har allt nøye planlagt med en sikkelig handleliste på Ikea =) syns dem har mye fint. For er så glad i farger.

vi har begynt å tenke på hvordan vi skal gjøre det, hva vi skal tapetsere og slikt, hvertfall... håper å få det ferdig på nyåret, selv om det sikkert ikke blir brukt de første månedene

Her skal vi starte snart :D skal pusse opp hele rommet. Må bare få samboeren til å skjønne at han da må være hjemme, for akkurat snekkring å slikt er ikke jeg helt dyktig på.. Dessuten slipper han å lage middag og bake julekaker :p  Men det må være passe klart før jul, for søstra mi kommer i romjula og må da bruke det ene rommet :D

Her blir det lenge til - mini skal sova inne hjå oss dei fyrste mnd uansett, så det blir ikkje før til våren/sumaren. Enn så lenge er det gjesterom og skal få lov til å vera det ei stund til

Her står det klart:) Ikke så lenge siden vi malte det hvit, eneste som vi vil kjøpe er en fin liten barnelampe:) Ellers er kommoden og sprinkelsenga på plass..Vugga skal vi ha på vårt soverom en stund :)

Rommet ble ferdig pusset opp i helgen, nå er det å få møbler inn :)

Null stress, knøttet skal ha senga si inne hos oss så lenge vi nattammer..storesøster på 13mnd har heller ikke fått rommet sitt enda, hun sover på et rom innenfor vårt rom. Rommet hennes skal pusses opp før hun skal få flytte inn :) tenker vi tar rommene deres iløpet av neste år!

Her er barnerommet ferdig;;) Men vi ser etter en vugge eller en barnekurv vi kan ha inne hos oss i starten siden hvis vi bruker sprinkelsenga inne hos oss så vil det bli så trangt..

Malte det ferdig i begynnelsen på november:) 3 lyse vegger og en lilla kontrastvegg. Samboer skal begynne legge nytt gulv der snart og da er det bare møblering igjen:) Må ha det ferdig tiltross for at lille skal ligge på vårt rom det første året :)

Storesøster og vi har de to soverommene som er i huset, så ikke noe rom å pusse oss :)

Babyen skal sove inne hos oss ihvertfall de første 6 månedene, i vugge :)

Vi skal nok sette igang med husbygging til våren, så da blir det vel rom til den lille etterhvert....

Vi dekorerte babyens rom når vi flytta inn hit siste uka i Juni!! Men bortsett fra dekorasjonen, (bilder og bamser på hyller osv) så er det bare ett gjesterom. Ett litt barnslig gjesterom, men det får de bare tåle :) Får en del gjester de neste mnd, så blir gjesterom en stund. Men når vi er klare til å bruke rommet som barnerom er det bare å flytte inn sprinkelsenga og ta vekk luftmadrassen, så er det barnerom :) Enkelt og greit :) Men ho blir nok inne hos oss en stund uansett :)

Vi må bygge rommet. sette opp en vegg, men jeg har begynt å kjøpe inn møbler og stæsj. Jeg samler på SIA sin pirat serie til han, og har nå:
speil
liten kommode
lekekiste
bildelerret
hylle med knagger
krakk.

Det er så fin serie, men dessverre har den gått ut, men det selges en del på finn.no. Jeg samler på den samme serien til storesøstra, bare den hvite utgaven!

Back
Topp