Barnerommet

bakemamma

Elsker forumet
Kunne ikke se noen tråd på det her, så beklager hvis jeg gjentar noen nå...

Hva slags planer har dere for barnerommet?

Selv hadde vi tenkt til å rive et skap, men fant ut at vi ikke trenger det alikevel. Det er nemlig masse god lagringsplass der, og får til og med plass til to kommoder inne i det.

Men vi har tenkt til å male rommet, er bare usikker på farge enda. Jeg vil gjerne male snart, men blir neppe før i slutten av neste måned.
Tenker at rommet bør være nøytralt, og ikke for mye "baby", sånn at det ikke trenger å pusses opp igjen på en liten stund.

Nå skal vi begynne å rydde, og se etter billige møbler på finn.no. Jeg elsker å pusse og male, så kjenner jeg gleder meg allerede :-D

Her må h*n bo på rom med storebror, men det funker :) Lager et hjørne til hver av de, og henger opp et forheng mellom dem, så er det nesten så de har et eget rom :)

Høres ut som en smart løsning med forheng :-)

Gleder meg også til å begynne på barmerommet, blir nok nøytrale farger her også med kanskje en vegg med litt farge.. Ikke helt bestemt meg.. Er kontor der nå så mye som Må gjøres før vi kan Begynne og pusse opp;)

Vi har lagret så mange ting på det som skal bli barnerommet til minsten. Blir en utfordring å få flyttet dette et annet sted før vi kan begynne å planlegge. Gruer meg til oppryddingsjobben, men så blir det stas når vi kan begynne på det som er gøy, nemlig innredningen :)

Vi kommer til å ha bare to soverom, så i starten skal babyen være hos oss, så får vi se etterhvert hvordan vi gjør det.. :)

skal pusse opp rommet. men venter til vi vet kjønnet nå er det bare lagringsplass på det rommet, så blir spennende å se hvor vi får gjort av alt som står der inne 

Her er det gjesterommet som blir barnerom, det er det nesten hvit tapet, litt usikker på om vi kan male på den..  aenga på gjesterommet går på søpla, så skal vi heller ha en sovesofa på loftsstuen slik at vi har plass til gjester...  Tror ikke vi kommer til å gjøre så mye på rommet foreløpig...

Har jobba masse med det kommende barnerommet i dag.. Sortert ut alt som skal på loftet, og det jeg strengt tatt kan kvitte meg med.
Det gjenstår enda litt, sånn som ett par strøk med maling. Skal også rydde ut av det gedigne skapet som står der, slik at jeg kan få min kommode inn dit. Og da blir det plass til stellebord også.

Selv om jeg egentlig ikke er i form til sånne ting, så kjenner jeg at jeg gleder meg masse når jeg holder på. Ting tar form, og vi har masse tid på oss enda. :-)

Nå har jeg endelig kjøpt maling til barnerommet. En nøytral farge som passer både gutt og jente. Den har nemlig både blått og lilla i seg.

Jeg har kjempelyst til å begynne med en gang, bare for å kunne bli ferdig med pynting også. Er aleine hjemme, så det betyr i så fall at det blir mye jobb aleine.
Ikke at sambo er så glad i å male, men han hjelper i alle fall til når jeg spør pent ;-)

Fant også noen små broderier på loftet, og de har jeg allerede funnet plass til. Nå verker det i fingra etter å begynne :-D

Her er barnerommet malt - en kontrastvegg i lilla og de andre veggene er lyse. Det er fliser på gulvet uten varmekabler, så vi legger teppe på gulvet. Nye lister og så er det klart for å flytte kommode og bokhylle inn på rommet igjen

Vi overtar ikke hus før i slutten av januar, så blir ikke planlagt noe barnerom med det første. Kommer til å bruke tiden før fødsel på å flytte inn i huset. Babyen skal bo på samme rom som meg/(oss) første perioden, og etterhvert som han blir større skal ha få eget rom. Det blir nok litt hektisk, men må bare prøve å få klart et barnerom til han er "stor nok" til å bo på eget rom.

Vi har enda ikke fått ny leilighet, så mini har ikke fått sitt eget rom enda :/ men skal ha han på rommet vårt uansett de første mndene, så det er ikke så veldig stress :)

Vi må pusse opp hele rommet fra grunnen av. Rive ned vegger og isolere på nytt, legge nytt gulv etc... Skal pusse opp vårt soverom også, så vi tenkte å begynne med det etter jul. Lillemor skal jo ligge på vårt rom det første året, så hennes rom haster jo ikke SÅ voldsomt... 

Foreløpig bor storesøster på rommet der lillebror skal bo. blir rokkering på alle barna når minsten skal flytte fra vårt rom og inn på eget. Men blir nok et år til enda. Kanskje nytt rom på alle til neste jul;)

Nå er jeg halvferdig med å male rommet... Ble litt skuffa over fargen, da den var litt mer lyseblå enn jeg trodde. Men for all del. Fargen er jo fin, og det går an å gjøre den mer jentete om det trengs :-D

Her skal den lille ligge på eget rom fra dag en. Hadde førstemann på rom sammen med meg, og det gjør jeg bare ikke en gang til.
Gleder meg til å fortsette med rommet i morra. Hvem vet.. Kanskje jeg til og med blir ferdig :-p

Back
Topp