Barnerommet

Råsa Muffin

Gift med forumet
Nå skal vi asså sette i gang å male det største soverommet her, og bygge køyeseng selv - med plass til 4. Blir på èn måte to køyesenger, men som blir satt sammen inntil hverandre, i ett hjørne. Vanskelig å forklare,
kan heller legge inn bilde, når det er ferdig!

Men over til spørsmålet!! Hvilke farger er det på veggene på rommet til barnet/barna deres? [:)]
Lurer litt på å ha tre lyse vegger, og kanskje la barna få være med på å bestemme fargen på den siste veggen,
som da skal være litt mer fargerik å sette den fargen som tema på hele rommet.

Høres flott ut med slike køyesenger - da blir det mer gulvplass også

Her har jo bare Johanna eget rom, August sover på gjesterommet/kontoret/hobbyrommet/roterommet hvor det er gammel gulnet panel. Johanna sitt rom er grønt, vi har tapetsert i en tapet som har litt fargespill, i to matchende grønnfarger - lys på langveggene og mørkere på kortveggene, og så har vi en tapetbord med samme farger (og dyr) på.

Ja, det er det jeg tenker også [:)] Har jo to køyesenger nå, men de tar jo så sinnsykt stor plass, og det er helt umulig å få de sånn som vi vil, så da bygger vi en i steden for [:)] Jeg trooor kanskje har sett bilder av rommet til Johanna før? I allefall, grønt er jo veldig akutelt da, ettersom det skal passe bra til begge kjønn, og det er jo ganske så nøytralt [:)]

Bertine har 3 hvite vegger, og en turkis, samme har Rasmus.. Jeg har lagt inn bilder både her og på facebook..[;)]

Skal se om jeg finner trådene mine..

Jeg har ingen gode bilder av rommet til Johanna, men her er noen jeg tok for å skryte da jeg hadde laget ferdig senga hennes - man kan i alle fall se litt av veggene der

Som du ser er det ikke lett å oppdage at veggene har forskjellig farge, de er bare en nyanseforskjell, men det gir rommet litt ekstra dybde

Nathalie har tre hvite vegger og en lyserosa vegg. Lukas har en gråbrunfarge på sit rom, marrakesh heter den. veldig fin! Å så har han masse blått og hvite ting på rommet sitt da,så det blir litt mer guttete[:D]!

Jeg og Mina deler rom nå som vi bor i Oslo. Det er hvitt

Grønt og Turkis er jo utrolig gode forslag i allefall [:D] Vil gjerne ha det slik at fargene kan gjenspeile seg litt på feks bilderammer, lekekasser osv [:)] Skulle gjerne hatt rosa, men sikkert et par gutter som blir imponerte da [8D][8D]

Lenemor : Så utrolig fin seng Johanna har fått [:D]

Vi har refleksjon på soverommet til christian. Liker å ha lyserom og heller ha farge på tilbehøret.

ORIGINAL: Råsa Sjakkruter

Grønt og Turkis er jo utrolig gode forslag i allefall [:D] Vil gjerne ha det slik at fargene kan gjenspeile seg litt på feks bilderammer, lekekasser osv [:)] Skulle gjerne hatt rosa, men sikkert et par gutter som blir imponerte da [8D][8D]

Lenemor : Så utrolig fin seng Johanna har fått [:D]

Ja, den er veldig fin - det er en gammel teak-seng som svigers hadde ute i låven - jeg har malt og dekorert den . Johanna fikk den i fjor sommer, da vi ryddet bort sprinkelsenga i god tid til August skulle bli født

Her er noen detaljer fra Nora sitt rom

DERSOM DU TRENGER INSPIRASJON SE DISSE LINKENE:

JENTEROM: http://www.potterybarnkids.com/room/rom/romgir/?cm_type=gnav

GUTTEROM: http://www.potterybarnkids.com/room/rom/romboy/?cm_type=gnav

BABYROM: http://www.potterybarnkids.com/room/rom/romnur/?cm_type=gnav

Lenemor : Stilig! Ofte de gamle tingene som tar seg veldig godt ut, om man gjør litt med dem [:)][:)]
Gullungene : Takk for linker [:D] Og flotte detaljer på rommet til Nora [:D]

Har snakket litt med barna i helgen, og da ble de alle enige om at de ville ha grønt på rommet. Selvom det var to som aller helst skulle hatt det rosa, og to som aller helst skulle hatt det svart [8|][8D] Men synes grønt var ett bra valg, finnes jo sååå utrolig mange fine grønnfarger også da [:)] Så da er det bare å titte etter den "perfekte grønnfargen" [:)]

Høres bra ut Råsa - et lite tips, om dere skal bytte ut gardiner også, er å finne gardinstoffet først (om det er et med grønt i), og så kjøpe maling etterpå, for det er lettere å blande til en farge som passer gardinene enn å finne en ferdig gardin som matcher veggen

Takk for tipset, det var jammen lurt [:D]
Sikkert ikke bare, bare å finne gardiner med evt noe grønt i heller da [:-]

Det lar seg sikkert gjøre, men det er ikke usannsynlig at det er noe - om du skal ha en eller annen mønstergardin da. Det går selvsagt an å kjøre helt ensfarget også

Back
Topp