Barnerommet, hva bør man ha der??

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Vi skal flytte og podden på 1,5 skal endelig få et ettetlengtet soverom for seg selv.
Men jeg har jo aldri ordnet ett barnerom, og aner ikke hvilke løsninger man skal bruke og hvilke møbler som er mest praktisk.

Kan dere vise bilder eller fortelle??
 
Sånt spørs på rommet. Både str og form. Eldste har to IKEA skap fra gulv til tak med klær. Ett stort skap fra ikea med flere hull i for kurver eller skap/ skuffer etter hva man ønsker. En siste, to hyller og en stor seng med skuffer under. Dette er det største rommet. Yngste har IKEA skap til klær som eldste. Sprinkelseng med ene enden tatt av og en liten kasse til bamser. Har en del leker i stua pga merkelig fasong på rommet til yngste som gjør det vanskelig å møblere uten at noe kræsjer i hverandre.
 
Vi har sprinkelseng, en kommode, ett gulvteppe, en stol og et lite bord :p vår er 1 år. Han leker jo ikke på rommet selv enda, så alle lekene er i stua. Så enn så lenge har han ikke så mye på rommet sitt
 
Rommet er forresten gabske så firkantet og ikke noe særlig stort..
 
PR nå har gutten vår et ganske normal størrelse på rommet sitt, men han har kun tre vegger, da ene veggen er en stor skyvedørsgarderobe.
Han har hemnes seng, den har 3 skuffer, hvor han har lego i en, duplo i en og den siste oppbevarer jeg klær til neste sesong i.
Han har en malm kommode med 6 skuffer til alle klærne sine, en kallax hylle med 8 rom. 4 hvor han stiller ut lego og 4 med bokser til leker i.
Han har en stuva kommode/benk, som han har bøker i, samt noen sånne store lego bokser til småting.

Vi skal bygge ut våres rom til høsten og da skal vi bytte rom. Da er planen at klær til alle 3 skal i skyvedørsgarderoben, sånn at han ikke har en stor kommode på rommet sitt.
Kommer til å ha det samme når vi bytter rom, men kommer til å kjøpe to stuva benker til. En til leker og en som han skal bruke som skrivebord.
 
Ta deg et par timer med titting på pintrest? :cat: mye inspirasjon der!
 
Vi skal lage soverom til yngste snart, og da blir det seng og kommode der enn så lenge. Vi hadde et klesskap fra IKEA til eldste, og det angrer jeg på. Så etter hvert blir det kommode der og.
 
Back
Topp