Barnerom

Browneye

Forelsket i forumet
Marshmallows2021
Noen sol har fikset barnerom og er det for tidlig å sette opp sengen?:D

Termin min er 25.feb da.. men nå har vi malt barnerommet og jeg er såå klar for å sett opp sengen!:hilarious:

Anyone else?:D

Vi har baby sengen på vårt såverom da vi har en datter fra før og bare 2 rom her vi bor :) men her har sengen stått oppe vertfall 1 mnd :rolleyes: har til og med bjynt og legge i bamesne og ting til lille :singing: :Heartpink

Har delt rom med dei to første til dei var to. Så akkurat det har eg faktisk ikkje tenkt på ein gong:smiley-ashamed004 har 5/6 soverom, så står ikkje på det. Men blir nok å ha ho med oss.

men har faktisk lurt på om vi skulle kjøpt oss ei seng til på soverommet.. nokon andre som har erfaring med det? Altså. Auke frå 180cm seng til 270cm:confused004

Har delt rom med dei to første til dei var to. Så akkurat det har eg faktisk ikkje tenkt på ein gong:smiley-ashamed004 har 5/6 soverom, så står ikkje på det. Men blir nok å ha ho med oss.

men har faktisk lurt på om vi skulle kjøpt oss ei seng til på soverommet.. nokon andre som har erfaring med det? Altså. Auke frå 180cm seng til 270cm:confused004

Vi har en sånn crib på vårt soverommet.. det var såå kjekt med forrigemann. Og så setter jepp sprinkelseng på barnerommet men mest for Syns skyld. Kan jo evt sove der på dagen første tiden.. men har vugge på stua og,så blir vel nok senger :hilarious:

Hadde vegg til vegg-seng en periode med første, altså 180+90 cm, funka fint. Hadde bedside og deretter sprinkelseng først, men var en periode ho bare ville ligge ved siden av meg, og da var det greit med litt ekstra bredde :happy:

Lille får ikke eget rom før vi flytter i 2022. Barnerommet må storebror få fortsette å ha:p litt kjipt at vi ikke kommer oss i huset før termin, men sånn er det med nybygg!

Blir ikke barnerom til minste før hun er ett år eller så, så det haster ikke. Men kjøpte maling til nye rommet til eldste i går. Nytt i tilbygg, haster mer med å få det ferdig. Han har sovet i vår seng siden februar, vi har bare ett rom som funker å sove på nå (av 240 m2, renoveringskaos..) :hilarious: Koselig forsåvidt, men min søvn blir ikke bedre med tida, ogmannen får ca 40 cm :hilarious:

Babyseng skal på vårt rom i starten, så den blir ikke satt opp før det nærmer seg.

Blir ikke barnerom til minste før hun er ett år eller så, så det haster ikke. Men kjøpte maling til nye rommet til eldste i går. Nytt i tilbygg, haster mer med å få det ferdig. Han har sovet i vår seng siden februar, vi har bare ett rom som funker å sove på nå (av 240 m2, renoveringskaos..) :hilarious: Koselig forsåvidt, men min søvn blir ikke bedre med tida, ogmannen får ca 40 cm :hilarious:

Babyseng skal på vårt rom i starten, så den blir ikke satt opp før det nærmer seg.

masse lykke til! Vi er «nettopp» ferdig med vårt renoveringskaos. Deilig å bli ferdig!

Hadde vegg til vegg-seng en periode med første, altså 180+90 cm, funka fint. Hadde bedside og deretter sprinkelseng først, men var en periode ho bare ville ligge ved siden av meg, og da var det greit med litt ekstra bredde :happy:
Veldig smart hvis man har plass! Må nesten vurdere det her hvis baby blir sånn :)

Vi måtte endre romfordelingen for å få plass til lille. Hadde kjellerstue før, men nå blei det vårt soverom, og vårt gamle blir barnerom. Kommer til å ha lille på soveromet vår når hen blir født, men forløbig samler vi alle babyting på barnerommet. Har malt veggene i grønt (green leaf fra jotun), kjønnsnøytralt og min favorittfarge. Så kommer seng og kommode levert fra ikea til uken.

Førstegangs.

Hahaha bra vi er flere som lager redet klart :joyful:
Her står sengen midt på stua (stått der i 2mndr), siden jeg har fått kjøpt alt jeg trenger brukt og bare fylt opp det kommende barnerommet (blir jo mest til oppbevaring første ≈året), og mangler å hive ut et klesskap fra vårt soverom...
Men egentlig bare fint, bedside crib med hjul, så har litt babyutstilling i den og triller den unna ved behov :angelic:
Har lyst å male (evt fine stickers) for å få inn bittelitt fargelek før vi organiserer rommet, men samboer synes det er tidlig ennå... :facepalm:

Hahaha bra vi er flere som lager redet klart :joyful:
Her står sengen midt på stua (stått der i 2mndr), siden jeg har fått kjøpt alt jeg trenger brukt og bare fylt opp det kommende barnerommet (blir jo mest til oppbevaring første ≈året), og mangler å hive ut et klesskap fra vårt soverom...
Men egentlig bare fint, bedside crib med hjul, så har litt babyutstilling i den og triller den unna ved behov :angelic:
Har lyst å male (evt fine stickers) for å få inn bittelitt fargelek før vi organiserer rommet, men samboer synes det er tidlig ennå... :facepalm:

Her er det malt, seng og himmelseng og dådyr lampe på plass

Sniker fra februar

Vi skal ta over svigers sitt hus, og der begynner vi å nærme oss ferdig med det som skal bli barnerommet til ei lita prinsesse. Planen er at hun først skal sove på vårt rom i en bedside crib de første månedene. Vi skal kjøpe en seng som står på rommet hennes, mest for syns skyld nå i starten. Har også en vugge i stuen som hun kan hvile i.

Oi, nå har jeg visst kjøpt sjablonger og veggstickers til barnerommet :wacky:
Klarte ikke bestemme meg for mønsterbord (og/)eller polkadotter i ulike (jente-)farger (med noen hjerter og trekanter innimellom)...
Blir på veggen der senga til slutt skal stå, og hvitt resten. Tror jeg. Hahaha. Liker farger og dilldall, men er så dårlig på å se for meg og planlegge (og å utføre ikke minst)...
Samboer mener fortsatt vi ikke trenger gjøre noe annet enn å organisere rommet bedre (siden alt bare er satt inn etterhvert som det ble overtatt/kjøpt)

Vi har 230 cm seng, altså to like senger inntil kvarandre, ei på 140 og ei på 90 cm. Funker veldig fint!

Back
Topp