Barnerom!?

• Trådstarter Trådstarter Jentemamma♡
  • Opprettet Opprettet
J

Jentemamma♡

Guest
Har dere begynt på barnerommet? Her holder mannen på nå så det braker i hele huset. Trenger litt inspirasjon. Noen som har bilder? Evt kan fortelle litt om steder med fin barneroms dekorasjon osv?:-)

Her deler guttene rom og planen er at når minste skal inn på deres rom skal de få bytte med oss som har det største rommet, men det blir nok ikke før neste sommer/høst så her ordnes ingen ting enda ;)

På sikt får de hvert sitt rom, men synes det er greit at vi alle sover på samme etg mens de er små, er forholdsvis lukket mellom etg her.

Her deler guttene rom og planen er at når minste skal inn på deres rom skal de få bytte med oss som har det største rommet, men det blir nok ikke før neste sommer/høst så her ordnes ingen ting enda ;)

På sikt får de hvert sitt rom, men synes det er greit at vi alle sover på samme etg mens de er små, er forholdsvis lukket mellom etg her.
Ja veldig lurt. Jeg har en tvilling søster jeg delte rom med fra fødsel til vi var 16, og det synes vi var så kjekt at det ene rommet sto tomt for vi ville vær på samme. Så guttene har nok glede av det :-)

Ja veldig lurt. Jeg har en tvilling søster jeg delte rom med fra fødsel til vi var 16, og det synes vi var så kjekt at det ene rommet sto tomt for vi ville vær på samme. Så guttene har nok glede av det :)

Ja guttene koser seg på rom sammen, men er litt spent på hvordan det blir å få tre til å sovne på et rom, er noen kvelder de to vi har øser seg veldig opp og det blir sikkert ikke lettere med en tredjemann :P

Her skal den lille ligge inne hos oss iallfall 1 år. Har 3 soverom som alt er bebodd:p men på de andre 2 sitt rom har vi masse fra Sia kids. Møbler, pynt og sånt. :)

Tak og vegger er malt, er bare å få nye hvitmalte lister så er vi ferdige:D er bare et bittelite rom på innsiden av vårt så tar ikke så lang tid ;)

Jeg har også sett på veggdekorasjon fra kidsparadise :)

Knøttet i magen får ikke eget rom før vi flytter igjen.
Aner ikke hvor lenge det blir til, siden vi skal overta svigers sitt hus etterhvert.
Vi har bare 2 soverom her vi bor nå, så enn så lenge må knøttet dele rom med oss voksne.
Nesten 7 år i aldersforskjell blir for mye til at barna våre kan dele rom.

Vi har ikke begynt med barnerommet enda og stresser ikke med det siden babyen kommer til å sove på samme rom som oss den første tiden. Også er vi usikker på om h*n skal dele rom med storebroren etter hvert eller om de skal sove på hvert sitt rom.

Er det noen av dere som har rosa vegger eller tar dere bare interiør / pynt ( rosa / blått )..
Jeg å mannen min har litt delte meninger der, han mener vi kan bare male det om det kommer en gut i fremtiden.
Hva har dere gjort?

Vi har lyse vegger. Dekor, tekstiler og sånt:)og barna elsker rommene sine. Men går jo an å ha en vegg i farge for litt kontrast hvis man ønsker det:)

Jeg har starta i dag da jeg har en uke ferie uten særlige planer og det er så gøy! Jeg går faktisk ikke for standard babyfargene så kan like lett bruke dette rommet til evt jente neste gang med å endre litt farger på tekstiler. Jeg vil ha skogtema og kommer til å bruke en del fra vandring serien til ikea. Vi har en slags brunfarge på veggen og skal ha inn hvite møbler med en del beige og blå tekstiler. Med litt stæsj fra snekker-sambo tror jeg det kommer til å bli bra ;-)

Gode idèer i babydrøm magasinet. Der er det også tips til nettsider. Jeg synes det er fint med noe dekor på veggene, finner forskjellige artige barne wallstickers på nettet om en søker. Gjerne bruke gammelt og nytt om hverandre. Vimpler o.l er artig og dekorere med.

Vi skal ha babyen inne hos oss den første tiden, etterhvert skal den inn på Oliver sitt rom- har 3 roms enn så lenge.. håper etterhvert på å kjøpe oss noe større.

Vi har malt rommet hvitt. Pynter med farger på gardiner, tepper osv. Har funnet masse fint på nettet, blant annet på miss muffet. Neste prosjekt er å kjøpe tallerkenhylle som skal pyntes med bøker og småting. Gleder meg så mye til rommet blir ferdig!

Eldste jenta har babyrosa farge, med litt mørkere rosafarge på listene. Men tror ikke jeg vil ha det samme hos jente nr 2.ImageUploadedByBV Forum1366045625.906874.jpg

Back
Topp