Barnerom til sept babyen?

Gressenka_Mymlen_Lilleblomst_15

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Septembergull'17
Eget rom?
Skal det pusses opp?
Må det omrokkeres i hvor dagens familiemedlemmer sover?
Dele med søsken?

Hvilke planer har du for rommet?

Her blir det eget. Må byttes gulv, settes inn garderobeskap. Skal også pyntes i pastellfarge, enten rosa og mintgrønn eller lys blå og mintgrønn.
Vil og ha en ammestol - lenestol der inne.

Så ikke så mye som må gjøres.

Skal jo ha bedsidecrib på vårt soverom i starten. Men elsker interiør. Så minien vi har sitt barnerom var ferdig lenge før hun ble født

Her må det omrokkering til. Vi har tre soverom, så pr idag er det ingen som deler. Ser for meg at de to store må dele det største rommet, også får minien eget rom. De to store er det bare to år mellom, så syns det er mer hensiktsmessig at de deler rom enn en stor og minien :)
Det kommer veldig an på kjønn om det må males opp, ellers er rommet relativt nyoppusset. Til å begynne med skal uansett minien ligge på rommet vårt <3

Her må det omrokkering til. Vi har tre soverom, så pr idag er det ingen som deler. Ser for meg at de to store må dele det største rommet, også får minien eget rom. De to store er det bare to år mellom, så syns det er mer hensiktsmessig at de deler rom enn en stor og minien :)
Det kommer veldig an på kjønn om det må males opp, ellers er rommet relativt nyoppusset. Til å begynne med skal uansett minien ligge på rommet vårt <3

Son jeg skulle skrevet det selv. Akkurat samme plan og samme aldersforskjell :p

Her er det ikke plass til bedside crib på vårt soverom, veggen er bare 170 bred :(
Men vi skal kjøpe ny seg, en på 80*200 og en på 90*200 så den dekker hele soverommet også har vi en god 180 overmadrass over så vi slipper sprekka mellom :p etterhvert som jeg slipper nattamming skal babyen få dele rom med storebroren hvis vi ikke får kjøpt oss ny leilighet/hus innen den tid :p
Storebroren har stort soverom og må ha det pga leker og vi har alt for lita stue til å ha lekene hans der :p nå må vi fjærne kjøkkenbordet for å få plass til lekegrind :S (åpen kjøkken/stue løsning).. håper vi får kjøpt oss noe større etterhvert, kan ikke selge nå siden jeg kjøpte leiligheta i desember :p

Akkurat nå bruker vi det rommet som skal brukes som barnerom, så vi må få pusset opp det som egentlig er soverommet vårt. Det skjer nok ikke før til sommeren. Rommet babyen skal få må males og ikke så mye mer egentlig. Ellers har vi seng, men må ha skap og kommode. Blir det jente, så må vi skapet og kommoden fylles med nye klær:D

Nykommeren skal dele rom med oss. I allefall frem til 6 nattammingen avtar, da begynner jeg nok å planlegge soverommet til den. Blir vegg i vegg med vårt soverom :)

Vi flytter inn i ny leilighet 4.kvartal 2017, så her blir det seng på vårt rom til vi flytter inn i nytt, der baby får eget rom[emoji175] gleder meg! Men tiden går altfor sakte om dagen....

Her har barnerommet vært planlagt siden vi kjøpte hus for snart 2 år siden :happy: Det blir vegg i vegg med vårt soverom og er det største rommet så vi kan ha plass til en ammestol, stellebord osv. Også slipper vi å bytte soverom når barnet trenger mer plass å boltre seg på :happy:

Vi skal pusse opp gjesterommet! Gleder meg ihel!!
Må bare finne ut hva det er først og om det går bra

Baby får gjesterommet, der skal veggene males og det skal byttes gulv. Tror det blir grå vegger der som på rommet til poden. Gjesterommet blir da i kjelleren (som nå fungerer som rotrom). Der må det også males, rives skap og bytte gulv.
Baby sover med oss så lenge som vi trenger, enten mellom oss eller i bedsidecrib. Sist flyttet poden på eget rom ved 5mnd.

Vi skal flytte i sommer, så vi ser etter leilighet /hus med 2 eller fler soverom. Helst en vi får male. Vi sparer ennå til Hus selv Hehe. Så leier enn så lenge. Her vi bor nå er det ikke plass til baby utstyr så selv om jeg liker den lille koselige leiligheta så må det flyttes.

Ideen er beige/grå vegger med blå eller rosa dekor hihi. Elsker å styre med interiør så blir vel ferdig med rom og utstyr lenge før baby kommer heh.. :D

Vi tar det rommet som er "kontor" i dag og gjør det om til babyrom. Tror det kan bli veldig fint. Må Google litt interiør ting og få litt inspirasjon. Er ikke så god på interiør og sånt. Hehe

Kontoret/gjesterommet blir til barnerom! Kan nesten ikke vente med å gjøre om :D må nok vente noen mnd til :)

Her blir nok den lille å sove på vårt rom, så flytter vi forhåpentligvis til større bolig i løpet av det første året. Storebror må nok få rommet sitt for seg selv, og gjesterommet ofrer jeg ikke før vi må ;)

Back
Topp