Barnerom:) tidlig? men morro...

lilyofthevaley

Glad i forumet
Ja nå har vi da snuppe nummer to på vei.. Med nummer en fikk hun ikke eget rom før vi flyttet inn i nye huset.. da var hun litt over ett år:) 
men... 
i år fikk hun nytt rom til jul... baby rommet er altså da klart til å ta imot nytt tilskudd:) 

så i den sammenheng har jeg planer om å ta litt om gangen:) 

Har dere begynt å tenke på hvordan lille rommet skal se ut? 
Eneste jeg tenker litt på er at det fortsatt jo ikke er hundre prosent sikkert at vi får snuppe hjem i mai:( så kommer ikke til å gjøre det heeeeeeelt klart:)

Noen som har bilder av sine barnerom?

Planer for barnerom: Få opp vegger, isolere, legge gulv, tapetsere og/eller male, mekke på lister og sette på en dør. Når alt det er i boks (skal ikke gjøres av oss..) så kan jeg begynne å tenke på innredning osv.
Håper det kommer masse god inspirasjon her!! :)

her skal storebror dele rom med sin lillesøster så vi skal rive skaper og gulv, male og tapesere, altså myyye skal gjøres før mai selv om lille ikke skal på eget rom før nærmere jul :)

Her skal også storebror dele rom med lillesøster. Når tiden er inne for det, kommer begge til å sove på samme rom på lofte (vi har også soverom der, så da sover alle i samme etg), også kommer de til å ha lekerom i hovedetg. Begge rommene er ferdig oppusset.

venternr.3 skrev:
hvorfor er det ikke sikkert dere får babyen hjem i mai?

uff nei..... det jeg mente var at selv om man er halveis så er det jo fortsatt komplikasjoner som kan forekomme.. min tanke var ikke å skremme eller uroe verken meg selv eller andre. men dersom man er så uheldig at man mister sin lille skatt så må det være grusomt å komme hjem til et barnerom med fuult av barneting, og ingen skatt å legge i sengen... snufs.. jeg har aldri mistet, men kjenner en som opplevde dette... 

så digg da.. jo det er jo sant at ikke mini skal sove på eget rom med en gang.. spesielt siden begge barnerommene er oppe i den ene siden, mens vårt rom er oppe i den andre enden:) 

Lurte litt på hvorfor dere kanskje ikke fikk baby med der hjem i mai jeg også, men da skjønner jeg. Det måtte vært forferdelig å komme hjem til helt klart rom og ingen baby :/ Stakkers de som opplever dette! Det er det værste som kan skje! Nei, nå tenker vi ikke mer på det! Blir helt deppa!

Jeg skal overta litt prinsessestash av min kusine. Hennes jenter har vokst i fra det. Vi holder på å bygge nytt hus. Så der har vi 4 soverrom. Det ene skal selvsagt vi ha og jentene får dele de første årene tenker jeg. Slik at vi blir liggende i samme etg :) Planen er å ha et lekerom i første etg. Der kan jeg samle opp det vi får som de enda er for små til å leke med :)

Barnerommet blir nok i lyse nøytrale farger. Og så får vi heller pynte med bilder og slike ting :) Gleder meg sånn til å begynne å ordne til!! Men det blir ikke før i slutten av februar/begynnelsen av mars!

Noen som allerede har klart rom og vil dele bilder med oss som er i planleggingsfasen?

Mine to deler rom, det blir nok for lite til 3, så vi må rett og slett lage/ bygge et rom til. Så få nok storesøster få det, og gutta boys får dele rom. Kommer ikke til å gjøre noe med det første, jeg har hatt barna inne hos oss til det er ca 1 år, først og fremst pga amming, så foreløpig ikke noe hastverk. Får bare håpe denne krabaten har samme sovehjerte som sine eldre søsken.

Gleder meg kjempe masse til å fikse barnerommet, selv om jeg ikke helt vet når/hvor det vil bli siden vi flytter (forhåpentligvis) til elsklingen kommer. Uansett hvor jeg bor skal jeg klare å gjøre det til vårt eget <3

Har allerede gjort klart rommet jeg :-p Malt veggene pistasjgrønn og malt høylglans hvit på lister og rundt vindu. Alle møblene er i hvit også. Pyntet med et stort veggdekor av et tre med dyr og blomster og skyer øverst på veggene og i tak. Kjøpt et 100% ullteppe på gulvet som er gressgrønt med blomster på. Har også satt opp to rosa blomsterlamper fra IKEA og hengt opp to bamsesommerfugler og en ku som "flyr". Har relativt stort rom 12-15kvm så har en dobbel malm kommode til klær og Tarok stellekommode (skal bruke benk på badet til bleiestell) og Tarok seng (veldig fint som jeg fant brukt på finn :)). Har også en bokhylle med bøker og pynt. Og en expedit hylle fra IKEA som jeg jakter etter noen fine kurver til. Har kjøpt korn lette hvite gardiner som skal syes etter hvert og hvite lystette rullegardiner. Og så har keg en søt liten hvit gyngestol (maken til en stor i stuen) Og en tøff rød gyngeelg fra IKEA. Så nå kan bare prinsessen komme som samboeren sier ;-) Jeg elsker å inntrede og har ventet på gullet lenge, så har nok tatt litt av ;-) Men koser meg sånn med det og har vært kjekt å male og skru mens formen enda var fin og energien er der :-)

18 mai :) skrev:
Har allerede gjort klart rommet jeg :-p Malt veggene pistasjgrønn og malt høylglans hvit på lister og rundt vindu. Alle møblene er i hvit også. Pyntet med et stort veggdekor av et tre med dyr og blomster og skyer øverst på veggene og i tak. Kjøpt et 100% ullteppe på gulvet som er gressgrønt med blomster på. Har også satt opp to rosa blomsterlamper fra IKEA og hengt opp to bamsesommerfugler og en ku som "flyr". Har relativt stort rom 12-15kvm så har en dobbel malm kommode til klær og Tarok stellekommode (skal bruke benk på badet til bleiestell) og Tarok seng (veldig fint som jeg fant brukt på finn :)). Har også en bokhylle med bøker og pynt. Og en expedit hylle fra IKEA som jeg jakter etter noen fine kurver til. Har kjøpt korn lette hvite gardiner som skal syes etter hvert og hvite lystette rullegardiner. Og så har keg en søt liten hvit gyngestol (maken til en stor i stuen) Og en tøff rød gyngeelg fra IKEA. Så nå kan bare prinsessen komme som samboeren sier ;-) Jeg elsker å inntrede og har ventet på gullet lenge, så har nok tatt litt av ;-) Men koser meg sånn med det og har vært kjekt å male og skru mens formen enda var fin og energien er der :-)

HIHI!!!  ja du har virkelig tatt helt av:) 
Hadde vært morro å se bilde:) 
Jeg har fortsatt en HAUG av ting som står langret på babyrommet:) venter til svigerinnen vår skal få orden på hytta si (som er rett i nabolaget her) hun skal ha en del av de gamle møblene våre.. arve møbler:) for vi har bare ikke lyst eller plass til å ha det... 

etter det er det for fullt med innredning her også.. gleeede:) har jo sengen.. 
hva slags seng har dere jenter? 

i
Kjøpte nettopp denne til min datter på tre...:) uten den hvite teksten over så klart.. var i bildet! hehe... hun har rosa tapet med blomster i på den ene veggen.. panel på resten... denne siluetten kommer på det rosa da:)

Sist hadde vi bare ett soverom og da vi flyttet til denne leiligheten pusset vi ikke opp noe. Rommet er hvitt og har fine gardiner og tepper på gulvet. Neste baby må dele rom med storebror. Etterhvert skal vi flytte inn i noe større. Da får vi heller tenke på veggfarger og sånt.

Vi skal snart flytte så må lage til rom til Julia på to og til babyen etterhvert. Julia skal få hvite vegger og en lys lilla. Ene veggen blir skyvedørsgarderoba fra topp til tå så får vi bort alt av klær og rot. Hun får lysekrone i taket og hvitt teppe på gulvet. Ellers får hun en fin lun lenestol i hvitt, hyller og hvit himmelseng. Nattbord med søt lampe. Små stoler og bord og kasser til leker. Masse leke og pynt som setter farge på rommet ellers. Til lillebabyen blir det også skyvedørsgarderobe, men her blir det helt lyse like vegger. Pynte med litt walkstickers. Lysekrone og sakkosekk. Lenger har jeg ikke komt i tenkingen:)

Back
Topp