Barnerom i annen etasje

iamlisa

Elsker forumet
MAI 2013
Noen som har erfaring med å ha barnerom i annen etasje en foreldresoverommet? Hvordan fungerer i såfall det?
Lille er akkurat fyllt 2 år og jeg har nektet å flytte han på eget rom da det blir i andre etasje og på andre siden av huset. Trappen opp er midt i huset. Han skal jo få juniorseng nå, og da må jeg i tillegg ha trappegrind øverst i trappen. Har babycall med kamera i tillegg. Barna til mannen på 7 og 11 år har rom i samme etasje, men de er der kun annen hver uke, og dem har vi også gjennomgått brannrutiner med.
Alternativet er å lage et soverom til oss på tv-stuen oppe... Og rive det om et par pr igjen. Er jeg overhysterisk?
Tar gjerne i mot tips og råd.
Og ja vi har alt av alarmer og utstyr :)

Vi hadde eldste gutten nede i 1 etasjen å vi og minstejenta i 2 etasjen. Han var 6 år da, men jeg taklet det ikke, var livredd det skulle skje noe å han var nede alene. Jeg er vel overhysterisk, men det gikk nesten utover nattesøvnen min :p Så vi ordna rom til han oppe i 2 etasjen. Er betryggende å ha oss alle i samme etasje, syns jeg vertfall :)

Går det an å bytte da? Så dere og toåringen ligger oppe og de andre ligger nede...?

Soverommet nede er bygget me stor walk in med tilhørende bad. Om ikke vi skal bruke det selv blir det i værste fall gjesterom, så vi kan bruke badet og walk in slik vi vil uten å ta hensyn til noen sover. Men syns det er kjedelig å bygge om øverste etasjen kun for noen få år også... Vanskelig dette :)

Kan dere ikke prøve? :-) Det kan jo gå helt strålende. Med babycall på tar det jo ikke lange tiden før du er der om han blir redd eller noe skjer:-)

Off, ja.. jeg har gått med på å prøve en natt i løpet av sommeren, å se hvordan det går :) Men da skal det være kamera så jeg ser hele rommet...
Mannen har demonstrert alternative løsninger for å komme seg opp i dag, og det gikk faktisk nesten like fort som å komme seg opp trappa. Mer positiv nå enn tidligere :D

Her har me barnerom nede, mens me sjøl ligge oppe i hovedetasjen. Hadde babycall når ho va liten, men no går ho opp og ned så ho sjøl vil(snart 5år) :) Minste ska snart ned han og, har babycall med camera ;)

Vi har rom i kjeller å sønnen har i etasjen over, vi hadde grind, men han gikk trappen, hva 2år når han flyttet opp... Brukte babysitter en liten stund, med det hva ikke noe problem, har også døren Hannes og vårres oppe☺️ genialt med tanke på leker å slikt:) romme rett ved stuen:)

Evt flytt eldste opp da?:)

Det tror jeg går fint!
Vi har seriekoblet brannalarmer, så jeg er ikke bekymret for å sove i ulike etasjer :)

Vi har alle soverom i andre etasje uten om vårt. Har også seriekoblet brannalarmer, ikke mindre enn 7:p
Skal kjøpe kamera så jeg ser hele rommet, så prøver vi etter ferien :) det er vel akkurat første dagene som blir litt ekle for mora :D
Men steik så deilig det skal bli å få ut en del leker fra stua :)

Vi har alle soverom i andre etasje uten om vårt. Har også seriekoblet brannalarmer, ikke mindre enn 7:p
Skal kjøpe kamera så jeg ser hele rommet, så prøver vi etter ferien :) det er vel akkurat første dagene som blir litt ekle for mora :D
Men steik så deilig det skal bli å få ut en del leker fra stua :)
Haha, da har du jo ingen grunn til bekymring :)
Lykke til, du får oppdatere oss om hvordan det går etter hvert :)

Nå har vi stort hus på 4 etasjer, kjeller leier vi ut, så hadde vi tre soverom i 1 etasje. Passet fint det med 2 barn :P Når det da var et faktum at vi skulle ha tre, bygget vi på huset for å få et fjerde soverom i 1.etasje, til tross for at vi da hadde 2 soverom i tredje etasje i tilleg ;) Helt uaktuelt for meg å ha så stor avstand mellom soverommene, så det ble en dyr affære å få nr 3 :D Nå ventes nr 4, og vi kan nesten ikke bygge på igjen;) tenker at minsten da sover på rom med oss til h*n er et par år ihvertfall, så får vi se om vi flytter eldste som da er 11-12 på loftet eller om noen av de minste rett og slett må dele rom :)

Back
Topp