Barnerom - farge

Vi skal male med en som heter Minty Breeze, har samme farge i gangen, og den er så nydelig <3 vet ikke kjønn enda, men bestemte oss for den lenge før vi begynte å tenke på noe annet til babyen da begge skulle ønske vi kunne malt hele huset i den fargen ;)
Skal male bare én vegg, i brede vertikale striper :) Minty Breeze er en litt nedtonet mintgrønn, synes det passer bra til både gutt og jente ;)

Den fargen er kjempefin!
Må også få skryte litt av fargen sjøgløtt! Malte nettopp et møbel i denne fargen og det ble kjempebra. Herlig behagelig farge for øya :)

Her blir gutterommet hvitt (Råhvit) med en kontrastvegg i en litt skarp men lys turkisfarge. Hadde allerede malt rommet med tanke på et annet formål, men eller litt om og men tror jeg at dette blir barnerommet.. :)

Hos oss er den ene veggen allerede malt hvit. Og tenkte også å beholde den sånn.
Begge fargene som er nevnt er veldig fine!! Har også sett på en som heter Blåtind, men usikker på hvordan den blir på veggen.

Veldig gøy med barnerom :happy:

Barnerommet her er hvitt og vi har ingen behov for å male det :) Får heller pynte med litt bilder, bannere/vimpler og freshe gardiner :)

Vi har malt rommet hvitt, og har rosa skapdører til klesskapet (innebygd klesskap) og rosa gardiner. Blir jo rosa detaljer på for eksempel dynetrekk og "madrass" på stellekommoden. :-)

Vi malte gutterommet til storebror i fargen Pilasterblå, dette da detaljer i rommet er i bomull (hvitt). Ikke alle farger som passer til bomull og eggehvit, dessverre er det ofte denne fargen de fleste ferdigmalte vindu og lister kommer i. Syns pilasterblå ble nydelig, en rolig litt sval blåfarge. Noen blåfarget har en tendens til å bli lilla på veggen dessverre. Hvis en har hvitfarger i klassisk hvit hadde jeg gått for Sjøgløt, nydelig :)

Ellers vil jeg bare si at misty breeze er nydelig. Ville ha denne i stua, men pga bomull også her på detaljer ble det soft mint, nydelig den også :)

Har malt det gult, trur fargen heter løvemunn, veldig fint

Rommet babyen skal få er malt i dueblått, veldig fornøyd med den. Nå vet vi jo ikke om det er gutt eller jente enda, men det om det er jente, kan man jo bare fikse det med litt puter og lys, veggdekorasjoner og sånt.

Tror vi går for antikkgrå. Har refleksjon i det meste av huset og grå skifer på vårt soverom

Back
Topp