Barnerom<3

Brukernavn90

Elsker forumet
Oktoberlykke2020❤
Utmarsj 2024
Når begynner dere med barnerommet? Og har dere noe planer/tips?:) Vet babyen ikke skal bruke det den første tiden:happy:Men kjenner jeg klør litt i fingrene for å starte:angelic:;)
 
Vi kjøpte oss hus i oktober så vi holder for tiden på med å pusse opp soverommet til storebror. :woot: Planen er å starte med rommet til baby når vi er ferdig med storebror sitt. Håper å bli ferdig med alt før baby kommer. Ikke fordi baby skal sove eller være der så mye de første seks mnd, men for å slippe å tenke så mye på det den første tiden baby er her. Regner med å ha mer enn nok å gjøre da :p
 
Vi kjøpte oss hus i oktober så vi holder for tiden på med å pusse opp soverommet til storebror. :woot: Planen er å starte med rommet til baby når vi er ferdig med storebror sitt. Håper å bli ferdig med alt før baby kommer. Ikke fordi baby skal sove eller være der så mye de første seks mnd, men for å slippe å tenke så mye på det den første tiden baby er her. Regner med å ha mer enn nok å gjøre da :p
Det var d jeg også tenkte, at jeg sikkert har lyst til å bruke tiden på bare kos da:) åså er det litt greit å ha en plass å sette utstyre i mellomtiden:)
 
Her er vi alt i gang med å rive både tak, gulv og vegger på det som skal bli barnerom!:) Tenker alt som kan være gjort før babyen kommer er greit å få unna.
Er første barnet her da, så vi er kanskje litt vel giret på å fikse ting:smiley-angelic006 men er jo så gøy!
 
Her er vi alt i gang med å rive både tak, gulv og vegger på det som skal bli barnerom!:) Tenker alt som kan være gjort før babyen kommer er greit å få unna.
Er første barnet her da, så vi er kanskje litt vel giret på å fikse ting:smiley-angelic006 men er jo så gøy!
Vi har også startet å planlegge, og i dag begynte jeg å grunne veggene på rommet! Huse vårt er ca 3 år gammelt, men alt er hvit og lyse farger! Men på rommet vil jeg ha litt mer lune farger:) her er det også første- så er sikkert litt ekstra ivrig:) vet du hvordan du skal ha det tilslutt på rommet?:)
 
Uff nei, vi burde egentlig gjøre mye (sånn bruke 500 000) i første etasje for å få litt bedre planløsning på soverom. Per nå har vi to soverom i første etasje, to soverom i andre etasje (som er hovedetasjen) og et soverom på loftet. Vi har vårt soverom i andre etasje, og barna deler et rom der. Det er bare i denne etasjen vi har ordentlig bad.

Så eget barnerom til babyen er langt frem i tid gitt. :(
 
Uff nei, vi burde egentlig gjøre mye (sånn bruke 500 000) i første etasje for å få litt bedre planløsning på soverom. Per nå har vi to soverom i første etasje, to soverom i andre etasje (som er hovedetasjen) og et soverom på loftet. Vi har vårt soverom i andre etasje, og barna deler et rom der. Det er bare i denne etasjen vi har ordentlig bad.

Så eget barnerom til babyen er langt frem i tid gitt. :(
Skjønner når det blir så mye både penger å tid som skal til at det ikke er like fristende å starte, vi har loft med 3 soverom å bad! Vi har det ene romme og de to andre har vært gjesterom helt til nå:)
 
Hos oss blir gjesterommet babyrom! Så det blir iallefall etter besteforeldrene har vært på besøk første gang :joyful: sist ble det ordnet ca 6 mnd inn i permisjonen, jeg syntes det var veldig koselig å holde på med det da.
 
Her har minstemann allerede blitt flyttet til et større rom slik at bebisen skal få det minste rommet, og de fleste babytingene er satt inn der:woot:
 
Skjønner når det blir så mye både penger å tid som skal til at det ikke er like fristende å starte, vi har loft med 3 soverom å bad! Vi har det ene romme og de to andre har vært gjesterom helt til nå:)
Jeg var faktisk litt skeptisk når vi kjøpte, men det går nå greit iallfall et år til. Så får vi vinne i lotto i løpet av året :happy:
 
Her har minstemann allerede blitt flyttet til et større rom slik at bebisen skal få det minste rommet, og de fleste babytingene er satt inn der:woot:
Så deilig! Vi lagrer rundt omkring foreløbig, jeg orker ikke få kontroll helt enda :p
 
Vi holder på å pusse opp barnerommet og har kjøpt inn Stokke home vuggen. Vi skal også ha stokke Home kommoden.
Skal bruke vugga ved siden av senga i starten uansett, siden den er så lett å flytte på
 
Tenker å bruke samme rommet som de eldste hadde da de var 1-2 år. Mye rot der inne nå, så må vel rydde litt etterhvert, men haster ikke. Babyen kommer nok til å sove på vårt rom første året. :Heartred
 
Barnet får gjesterommet som ble malt i en fin grønnfarge når vi pusset opp mtp at det passet både gutt og jente.
Tenker ikke gjøre så mye mer enn å henge opp bilder som passer inn på et barnerom og kanskje et fint teppe, sengen blir nok å stå innpå vårt rom. Gjestesengen blir stående til barnet skal sove på eget rom slik at mannen har mulighet til å legge seg der om det blir mye våkne netter.
 
Vi har også startet å planlegge, og i dag begynte jeg å grunne veggene på rommet! Huse vårt er ca 3 år gammelt, men alt er hvit og lyse farger! Men på rommet vil jeg ha litt mer lune farger:) her er det også første- så er sikkert litt ekstra ivrig:) vet du hvordan du skal ha det tilslutt på rommet?:)
Åh så morsomt å kunne begynne med slike ting! Er nok ikke dumt å velge litt mer lune farger til barnerommet nei! Funnet ut hvilke(n) farger du skal male med?:)
Nja, både og! Fikk oss en overraskelse når vi rev et slikt «innebygd skap» i går - kom plutselig frem en stor bjelke med bæring i... så der må vi finn på nå lurt:banghead: bortsett fra det er det bare fargen jeg er usikker på. mannen mener vi skal male nøytralt, meeen jeg vil gjerne gjøre litt mer utav det:angelic:
 
Nå driver vi å pusser opp hele kåken sånn type alt. Endelig ferdig med den delen av huset som skal ha soverommene så vi flyttet over i påsken. Har fire soverom og snart 4 barn så de to minste må dele rom en stund. Blir jo under 2 år mellom de så tenker det må gå fint en stund :)

Så får vi bygge anneks for de største med årene. Eldste blir 18 i år å han bor egentlig på hybel.
 
Vi må få laget rommet til 1,5åringen først slik at vi får henne ut av vårt soverom til babyen kommer:) vi holder også på med siste finish på kjøkkenet som vi har pusset opp:)
 
Åh så morsomt å kunne begynne med slike ting! Er nok ikke dumt å velge litt mer lune farger til barnerommet nei! Funnet ut hvilke(n) farger du skal male med?:)
Nja, både og! Fikk oss en overraskelse når vi rev et slikt «innebygd skap» i går - kom plutselig frem en stor bjelke med bæring i... så der må vi finn på nå lurt:banghead: bortsett fra det er det bare fargen jeg er usikker på. mannen mener vi skal male nøytralt, meeen jeg vil gjerne gjøre litt mer utav det:angelic:
siden vi har to gjesterom opp så vi kunne velge hvilket som skulle bli barnerom, var jeg så " dristig" at jeg male i litt dus "jentefarge" - vi maler i kardemomme :) jeg tror jeg blir veldig fornøyd! har dere funnet en løsning? kjedelig når sånne uforutsette ting dukker opp..
 
Vi har ikke soverom til #3... Vi er på jakt etter hus, men bor på en liten plass, og det blir sjeldent lagt ut noe :dead: Håper på å ha en ny plass og bo innen neste sommer :happy:
 
Ute i veldig god tid så er alt nesten klart :D

Mannen malte i helga så nå er bare stellebord og garderobe igjen :D
 
Back
Topp