Barnerom<3

mammatil3<3

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Nå er barnerommet under oppussing:-) det er så gøy og syssle med slike ting:-) fargene blir "lille prinsesse" og "bomull"
Flere som har begynt med det?! Legg gjerne igjen bilder og tips;-)

Mannen vil begynne på gutterommet :) men eg holder han i gjen:p eldste jenta må ha nytt rom i kjelleren først. Og babygutten skal såve med oss første tiden. Men kjenner at det hadde vert greit og starta snart ja :)

Mannen vil begynne på gutterommet :) men eg holder han i gjen:p eldste jenta må ha nytt rom i kjelleren først. Og babygutten skal såve med oss første tiden. Men kjenner at det hadde vert greit og starta snart ja :)

Har ikke begynt ennå. Med malte og la nytt gulv og lister der inne før jeg ble gravid. Rommet er malt i fargen soft mint, og den skal jeg beholde selv om det blir ei jente til. Har ikke bestemt meg for farger utover det. Mye mulig det blir en miks av forskjellige pasteller i lilla,rosa,lysegult,turkis/mint osv. Har ei jente fra før, på hennes rom er alt veldig rosa. Hun er 6 år nå, og om et par år er det ikke sikkert hun vil ha det så rosa lenger, så noe derfra flyttes nok over til det nye barnerommet etterhvert. Liker barneinteriøret til roommate, sebra og ferm living veldig godt. Kids concept har også mye fint til de minste.

Vi har nettopp kjøpt leilighet og der blir det toralrenovering før vi flytter inn. Barnerommet får ny 3 stav lys parkett, en lys himmel blå farge på veggene og hvite store lister rundt dør, vindu og på gulvet (list med mye mønster på). Vi valgte himmel blå for det er en rolig farge og da kan vi heller bruke det som bakgrunn for div tegninger som blir tegnet rett på veggen eller veggklistermerker. Tenkte kanskje noen skyer, en regnbue og noen andre ting rundt om men han ikke bestemt oss ennå.

Det som en gang skal bli barnerom ble pusset opp til kontor/gjesterom for bare 6 måneder siden. Vi brukte endel penger og tid på det, så lar det stå som kontor/gjesterom så lenge som mulig. Mannen behøver hjemmekontoret sitt mer enn hva babyen behøver eget rom. :P ;)

Sist laga vi til barnerom da hun var ca ett år, blir sikkert noe slikt denne gangen også.

Vi har ikke nok rom passende sted i huset, så blir nok med oss, så får vi se hvordan vi løser det på sikt. Vi har rom i en annen etasje, men for nå må alle være i lag

Gjesterommet blir gjort om til barnerom etterhvert, men først må vi kjøpe ny seng til eldstemann da lillesøster skal ha Stokkesenga som brukes nå. Nytt stellebord ønsker jeg meg, men har ikke bestemt oss for noe ennå. Ellers vil nok pynt etc komme etterhvert, kjøper nok ikke så mye før etter fødselen.

Vi har et lekerom i 2 etg som skal bli babyrom. Men da må vi sette opp lettvegg fordi vi har et gammelt hus der det er gjennomgang fra loftstuen mellom lekerom til barnas rom. Tror vi begynner på det etter nyttår (håper jeg) :)

Vi var ferdig med total renovering for 10 mnd siden av hele leiligheten, så blir ikkje mer oppussing her :) Har fargen refleksjon på veggen (grålighvit). Har blå gardiner, så det passet bra siden det blir gutt :) Gleder meg til innredningen :D

Vi begynner sikkert ikke med barnerom Før neste jul vi.

Vi har et lekerom som skal bli både barnerom og soverom til oss. Men det krever at vi bytter vindu (det som er der har fast karm).

Ungen skal uansett sove hos oss første året.

Back
Topp