Barnerom <3

Rossinbolla

Elsker forumet
Tenkte det ville være fint å ha en tråd der vi kan dele tanker, ideer, spørsmål og bilder angående barnerom :)

Jeg er selv i full gang med innsamling av ting jeg vil ha på barnerommet, men ser at jeg ender opp med mye forskjellig - fordi det er så mye fint å få tak i!

Hvilke tanker har du om barnerom?
Har du kjøpt noe du er spesielt fornøyd med?
Har du tenkt å dekorere veggene?
Hvilke farger velger du?

Det er uendelig med muligheter, derfor er det spennende å høre hvilke tanker andre har :)

Vi har tenkt og bare ha hvitt denne gangen med lysrosa innredning :-) men mangler også inspirasjon :-)

Vi har malt barnerommet hvitt, har hvit seng og tenker å kjøpe hvite møbler ellers. Har derfor lyst til å dekorere med litt farger! Har kjøpt disse wallstickersene, men er litt usikker.. Jeg syns de er fine, men vi har panel på veggene, og jeg lurer derfor på om det blir finere å ha dem på klesskapet?

181205_10151650423865196_1538143465_n.jpg 923312_10151650423810196_1741436207_n.jpg

Jeg kjøpte noe lignende, men de festet seg ikke på hverken veggen med panel eller den veggen med tapet, så vi tok dem på klesskapene :-) ImageUploadedByBV Forum1369044950.285940.jpg

Har ikke tenkt så langt enda! :p Vi blir å dele rom med babyen helt til ho skal ha sitt eget.. Så jeg blir vel å ta det som det kommer! :)

Rommet kommer til å være nøytralt fram til babyen kommer hvertfall, ettersom vi ikke vet kjønn.. Men kommer til å dekorere med bilder og teppe når babyen etterhvert flytter inn der :)

Jeg hadde tema skog og dyr sist. Hadde ikke lyst på Disney osv. Malte rommet lyse grønt og alle møblene er hvite. Med ett fint veggtre fra kidsparadise.no ble det veldig bra syns jeg :) skal lete frem bilder:) nå er vi ikke begynt men tipper det blir av den lyse nøytrale biten :) http://marianneskreativehule.blogspot.no/search/label/Barnerom?m=1 der fant jeg noe :)

Blir ikke noe eget barnerom før vi eventuelt flytter igjen, siden vi bare har 2 soverom...

BV app

Første tiden skal vi ha henne inne hos oss, men så skal hun dele rom med storebror- så vi må dekorere slik at det passer både til gutt og jente. Rommet i seg selv har hvite paneler på veggene og eikeparkett.

Her blir det ikke eget rom på babyen før hun flytter inn til storesøster. Men det et et typisk jenterom. Vi har valgt å ha lyse vegger også har vi kjørt rosa og pastell med dekor, møbler, bilder,lamper,teppe og div. Samme stil på storebror sitt rom også. Lyse vegger og dekor, møbler og div i lyseblått og mørkeblått. Begge to har barnemøbler fra sia kids serien. Litt enklere å kunne gjøre om når man har en basis som veggene:-)

Ser mange følger min tankegang på lyse vegger :) Jeg syns det er lurt, så kan man ha mer farger og mønster på saker og ting i rommet. Pappaen her i huset er veldig glad i biler, så en ting jeg kjøpte for lenge siden er denne lille kofferten. Fant endelig en pakke med passende små kjøretøyer også, som vi har lagt inni. Det er en stund til Lykkeliten kan leke med disse, men jeg syns det er dekorativt. Tenker å kjøpe en hvit bokhylle der vi kan ha denne, samt bøker, bamser og andre ting :)

945485_10151650423785196_2092829999_n.jpg

Jeg har allerede pusset opp babyrommet.
Malte to vegger antikkhvit, tapetserte en vegg med stjerner, en med striper.
Fargen på tapen er "gammelblå" og antikkhvit. Jeg ELSKER blåfargen.
Sengen blir hvit, med en tapet i samme serie, og har kjøpt noen hyller og kroker med tema stjerner i hvitt.
Gardinene er hvite med gjennomskinnelige stjerner, og vi har kjøpt en kjempesøt lampe!

Jeg er superfornøyd med barnerommet hittil. Har ikke møblert det enda, siden vi venter på sengen, men når jeg har gjort det skal jeg legge ut masse bilder:)

Her skal lille ligge på vårt rom det første året sånn som brødrene har gjort så ikke noe rom fra start av, men har allerede begynt å tenke litt på hvordan vi skal gjøre det etterpå, da er planen at alle barna skal dele det rommet vi har nå og at vi skal ha rommet til guttene. De skal få egne rom etter hvert, men jeg synes det er greit at vi sover på samme etg. til de er litt større, så derfor blir dette løsningen.
Det rommet guttene har nå er lyse lyse blått med hvit innredning og noen fargerike detaljer, da eldstemann flyttet inn var hele rommet lyseblått, men vi måtte fjerne et skap (byggd med huset) da minstemann skulle flytte inn og da valgte vi å spikre opp tynne kryssfinerplater i hjørnet der skapet hadde vært, så der er det trehvitt.

Når alle skal over på vårt rom blir det nok til at vi beholder den hvite tapeten som er der nå og holder møblene i nøytrale farger (sikkert hvitt som nå) og heller pynter med fargerike detaljer :)

Har ikke tenkt så mye på barnerom enda, vet jo ikke kjønn :-)

Men diller fortsatt på storebror på 17 mnd sitt da:-) hvite vegger med en lys blå fondvegg, hvite møbler, blånyansede happylights, og blå/hvit stripete gardiner med et hvitt felt på toppen med blå stjerner. Ribba-rammer fra IKEA med sne design telleplakater henger over kommoden :-)

Back
Topp