Barnepassere

feb&mars

Elsker forumet
Hva synes dere om å "bruke" besteforeldre som barnepassere!?
Jeg er så priviligert å ha en fantastisk svigermor som skal gå ned i redusert stilling for å passe lillemann når sambo er offshore (2-4), mamma stiller også opp. Har tilbydd svigermor kontantstøtten osv, men hun vil ikke ha penger og sier hun gjør dette fordi hun har lyst!!!! Vi skal hjelpe henne med husbyggingen da! Nå når sambo reiser skal mamma ha han 3 dager, og svigermor 3 dager når jeg jobber! Men så har de jo "fri" de 4 ukene sambo er hjemme!! Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet, men håper de mener at de har lyst å ha han. dette gjør da at vi slipper bhage!! Hva synes dere, og hvordan har dere "ordna" dere som ikke ha bhage?

Så snilt av dem!!
Her i gården er jo svigermor like gammel som min farmor, og da blir det for slitsomt for dem å ha mini en hel dag. Og det skjønner jeg..

Men så lenge de orker det og er villige til å stille opp så bare sett pris på det :) Du vet jo hvem som passet min lille i 2 uker ;)

Jeg synes det er storsinnet av begge to, men det som teller er jo at de ønsker det selv. Stol på det og ikke la deg fange av dårlig samvittighet. [:)]

Det hørtes fantastisk ut. Hadde overlatt snuppa med den største glede til mamma. Svigermor bor i et land laaaaaaaangt borte så det er litt uaktuelt. Mamma bor 10 timer unna så ikke akkurat aktuelt det heller..

Jeg er hjemme med Ylva, skal passe ei anna tuppe også. Studerer på kvelden og jobber to dager i uka.. veeeeeldig glad det bare er en kort periode ja..

Alltid godt å få litt støttende ord av dere! [;)] Har tatt ulønna perm til aug, da begynner svigermor i redusert. Så nå går jeg bare på xtra vakter når det passer, men greit å få jobbe litt når sambo er borte også så går tida fortere!![;)]

Trene rygg kvar dag eg, prøve å ta førerkort og samtidig sosialisere Malin siden hun er heime med meg. Så det er ganske travele dager.

Her passer mamma og svigermor snuppa om dagene, i påvente av bhg-plass.
Veldig kjekt,men håper virkelig at det snart ordner seg med bhg.[:)]

Vi hadde avtalt med min mamma at hun skal ha henne fra jeg begynte å jobbe i januar til august.
Men så har jeg hatt henne hjemme da jeg var sykemeldt de tre første ukene som jeg skulle ha begynt å jobbe.
Gubben er sykemeldt, så hun er litt hjemme, men mest hos mormor.
Fikk bhg plass fra 15.aug, men mormor ville gjerne ha henne i halvannet år, slik at hun kunne begynne i bhg når hun er 2 1/2 år.

Jeg vil gjerne ha henne i bhg før så kan mormor heller få litt "kosetid" og ikke bare dagmamma.

signerer snegla. d er en vinn vinn situasjon. dei vil jo bare kosa seg med gullet. [:)] kjempe flott gjort av dei[:)]

ORIGINAL: Svartengel

Trene rygg kvar dag eg, prøve å ta førerkort og samtidig sosialisere Malin siden hun er heime med meg. Så det er ganske travele dager.

Det sjønner jeg, flink du som både trener rygg, tar førerkort og sosialiserer Malin da[;)]

Hvis de sier de ønsker å passe gullet, må du bare stole på det og ikke ha dårlig samvittighet. Det er et kjempetilbud!! Og en flott mulighet for den lille å knytte bånd med besteforeldrene. Det er viktig!

Heldige dere som har besteforeldre som bryr seg om barnabarna, slik er det ikke her... eller, mine foreldre passer (når de har tid...), men svigers er lite interessert, passer bare når de "må" (som når vi og mine foreldre er invitert i samme bryllup..).

ORIGINAL: Trone

Jeg syntes det hørtes ut som en kjempedeal jeg!! Og fantastisk flott av de at de stiller opp! :) :)

Passer besteforeldrene da eller? :)

Her har vi også så snill bestemor som skal passe fra slutten av feb til august.. det blir 3 dager i uken.. noen dager bare noen timer mens andre dager opptil 5 timer.. hun digger det.. har sagt hun ikke vil ha noe for det men har funnet ut at jeg skal gi henne en liten oppmerksomhet hver fredag [;)]
Hun vil jo, jeg er kjempe glad for det :) har også farfaren til emilie som skal steppe inn når han er hjemme fra nordsjøen om det er noe ekstra eller mamma skal bort [;)]

ORIGINAL: t0mmelise

Passer besteforeldrene da eller? :)

Her har vi også så snill bestemor som skal passe fra slutten av feb til august.. det blir 3 dager i uken.. noen dager bare noen timer mens andre dager opptil 5 timer.. hun digger det.. har sagt hun ikke vil ha noe for det men har funnet ut at jeg skal gi henne en liten oppmerksomhet hver fredag [;)]
Hun vil jo, jeg er kjempe glad for det :) har også farfaren til emilie som skal steppe inn når han er hjemme fra nordsjøen om det er noe ekstra eller mamma skal bort [;)]

Så flott å høre at det er flere som også har det slik, snilt med en surprise hver fredag da!!. Jeg tenkte bare vi kunne gi en liten oppmerksomhet innimellom f.eks en blomst, invitere på middag osv..[8D] Så skal hun jo bygge hus her på tomten vår som vi skal hjelpe til med så godt vi kan.Så sender jeg med mat og bleier, hun kommer til og med her når jeg skal ha tidlig vakt så jeg skal slippe og stresse og vekke han. Og jeg tror egentlig på henne når hun sier hun har lyst. Hun kunne gå av med pensjon om jeg ville jobbe 100% sa hun, hun er sååå godhjertet!! Sånn vil jeg også bli som bestemor!![;)] Men når hun sier hun ikke ønsker mini skal gå i bhagen før han er 3år og at hun vil heller passe han, så greit for meg[;)]

Ja herreguuud.. hun virker jo suuuuper ålreit [:)][:)][:)]
Du må bare ta imot all den hjelp du får, når de foreslår det selv [:)] Hun er jo flink med unger og dere kan jo stole på henne :)
Hun virker jo som den typen bedre føre var enn rompa bar så det går nok bra [;)]
Dere hjelper jo de med andre ting så det er bare kjekt når de får være litt inkludert :)

Ja jeg tenkte at jeg skulle gi henne en liten blomst eller no gode kroppsprodukter.. bare en liten takk for uka liksom fra emilie :) Jeg stoler 150% på mamma så jeg er suuuuper glad for at hun vil dette.. :)

Jeg vil også bli sånn bestemor <3

svigers skal passe Oliver frem til han får barnehageplass. svigermor jobber ikke og svigerfar jobber natt.

ORIGINAL: CrazyBeautiful

Jeg synes det er storsinnet av begge to, men det som teller er jo at de ønsker det selv. Stol på det og ikke la deg fange av dårlig samvittighet. [:)]

høres ut som hun er kjempesnill og at det er en vinn vinn situasjon for alle. Så da er det jo flott!

Jeg synes det er flott, hvis man har et bra forhold til foreldrene eller svigers og hvis det funker bra. Er jo ingen selvfølge det. Jeg selv har opplevd det dessverre litt anderledes. Mormor og morfar bodde i samme hus som foreldrene mine og passet meg og søss mens mamma var på jobb. Og det virket greit, foreldrene mine hadde aldri noen misstanke om at det ikke funktet bra.
Men det var alt annet en bra! Mine besteforeldrene likte ikke pappaen min og har baksnakket han hele tia. Mens vi barna var hos dem, har mormor og morfar hele tiden snakket styggt, særlig om pappa men også om mamma. Og for meg som barn var det veldig vanskelig. Jeg viste ikke hvordan jeg skulle forholde meg. Men jeg har ikke sagt noe til foreldrene mine fordi jeg vill ikke at dem skulle bli lei seg.

Så for meg er det slik at jeg er veldig forsikktig med besteforeldene som barnepass. Hvis man har kjempesøte og snille besteforedrene, så er det flott og virkelig bra for alle. Men hvis forholdet ikke er bra, så bør man passe på at barna ikke bli blandet inn i noe som ikke er bra for dem

Back
Topp