Barnepass!

mamma 87

Flørter med forumet
Hvor mange måneder synes DU babyen din skal være når den blir passet av andre? evt besteforeldre? Tenker særlig på dere som full ammer! Har selv en baby på snart 3mnd, synes det er litt vanskelig å "setteh hennebort"
 
Jeg ammer ikke i det hele tatt, så sånn sett kunne hun vært hos besteforeldre osv. Likevel er jeg ikke helt komfortabel med det enda, men hadde vi bodd litt nærmere hverandre og de så henne litt oftere, hadde jeg nok ikke nølt med noen timer. Vi har bestilt oss teaterbilletter i oktober, og da blir det at de skal ha henne noen timer. Nå kjenner vi henne såpass godt at vi kan fortelle andre hva de skal gjøre hvis hun lager den og den lyden, så sånn sett er det ikke noe problem. I tillegg sover hun veldig mye.

Det er ikke noe fasitsvar på når de skal bli passa av andre, det må være opp til hver enkelt når de føler seg klare for det. Likevel synes jeg det er viktig at barna lærer seg at mamma/pappa kan være borte en stund også kommer de tilbake. At de blir vant til å være rundt andre mennesker også. Og det blir lettere om de er vant til å være litt med andre fra de er relativt små.
 
Dette er selvfølgelig veldig individuelt, men spennende å høre forskjellige meninger! Tenker selv å vente til hun holder hodet selv, det trygger meg
 
Det kommer vel litt an på hva du mener med "sette henne bort". Om du snakker om en time eller tre for at du skal få sove, slappe av, gå på kino, shoppe eller lignende, eller om du snakker om én natt eller flere.

At besteforeldrene eller tanter/onkler tar henne med på en trilletur en times tid har de fått lov til etter noen uker (hun sover jo eller ligger i ro og kikker på trilletur), men p.g.a. fullamming så er det ikke aktuelt å overlate henne til noen for noe mer enn det forløpig (Hun er straks 2 måneder). Hun tar ikke smokk, og vi har ikke prøvd med flaske ennå da vi ikke ser behovet for det, men kommer nok til å prøve utover høsten sånn at hun kan få pumpet morsmelk på flaske hvis det blir nødvendig. Kan jo være godt for mamma'n og pappa'n å komme seg ut på en liten date 2-3 timer etter noen måneder med fullt babyfokus :)

Når det gjelder å være borte fra henne én natt eller mer, så kommer ikke det til å skje med det første. Storesøster var 11 måneder før hun overnattet borte alene, og da kun én natt første gang. Ser for meg at det blir noe det samme denne gangen også.

Angående at det er vanskelig å sette henne bort, så blir det lettere med tiden, men selv nå som storesøsteren er 2 år så er det ingen jeg savner så mye som jeg savner henne når hun av og til ligger over hos besteforeldrene sine. Selv om det bare er for en natt, og de bare bor 45 min unna. Er vel en del av det å være mamma å kjenne på de følelsene ;) Og som så mange sier, så er det vel verst for mor (og far?).
 
Sniker fra juli.. Lillemann var 5 uker da farmoren og farfaren hadde ham noen timer mens vi var på kino. Det var litt vanskelig å dra, og etter kinoen hadde jeg hastverk med å komme meg tilbake til ham, men det var også litt godt å koble av i noen timer. :) Overnatting er uaktuelt på lenge, selv om han får mesteparten av næringen fra mme, og vi bare ammer litt for kosens skyld.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Mellomste var 4 mnd da vi dro i bryllup. Svigermor passet han og gav han mm på flaske.
Jeg måtte ha med pumpe og pumpe meg mens vi var i bryllupet. Nå kom vi hjem iløpet av nattaen, og han våknet for amming i 5 tida som vanlig :)
Jeg drakk max 2 cider iløpet av den kvelden, så tok det ganske rolig.
 
Jeg fullammer og Skal i 50 års dag i helgen. Då skal småen vere hjemme med pappaen for første gang aleine. Det blir natten over. Hadde ikkje bestemoren vert vekkreist skulle hun hatt han.har pumpet masse melk og har mme i backup. han er 2, 5 mnd. Satser på det går helt fint. Trenger å knytte litt bånd med faren og :) men blir spennende å se om eg bare lengter hjem eller om eg får kose meg :)
 
Her har lilleprins sovet borte hos farmoren sin 1 natt, da vi skulle i bryllup fler timer unna. Det gikk kjempe fint :) jeg ammer ikke så mat var ikke noe problem. Hun kjenner han også godt da hun kommer på besøk fler ganger i uken siden han ble født :p første barnebarnet hennes og hun forguder han :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har en baby på 10,5 uker som har blitt passet flere ganger av mormor og morfar som bor like i nærheten. Det lengste de har passet han er 8 timer. Da har jeg pumpet meg på forhånd og de har gitt flaske. Det har alltid gått kjempefint og junior koser seg der :) Er nok verre for mor som savner gutten sin ;-)

Om en og en halv uke skal han overnatte der for første gang. Tror det skal gå veldig bra. Besteforeldrene gleder seg ihvertfall. Jeg har et lite lager med melk i fryseren som han får med seg :)
 
Back
Topp