Det kommer vel litt an på hva du mener med "sette henne bort". Om du snakker om en time eller tre for at du skal få sove, slappe av, gå på kino, shoppe eller lignende, eller om du snakker om én natt eller flere.
At besteforeldrene eller tanter/onkler tar henne med på en trilletur en times tid har de fått lov til etter noen uker (hun sover jo eller ligger i ro og kikker på trilletur), men p.g.a. fullamming så er det ikke aktuelt å overlate henne til noen for noe mer enn det forløpig (Hun er straks 2 måneder). Hun tar ikke smokk, og vi har ikke prøvd med flaske ennå da vi ikke ser behovet for det, men kommer nok til å prøve utover høsten sånn at hun kan få pumpet morsmelk på flaske hvis det blir nødvendig. Kan jo være godt for mamma'n og pappa'n å komme seg ut på en liten date 2-3 timer etter noen måneder med fullt babyfokus
Når det gjelder å være borte fra henne én natt eller mer, så kommer ikke det til å skje med det første. Storesøster var 11 måneder før hun overnattet borte alene, og da kun én natt første gang. Ser for meg at det blir noe det samme denne gangen også.
Angående at det er vanskelig å sette henne bort, så blir det lettere med tiden, men selv nå som storesøsteren er 2 år så er det ingen jeg savner så mye som jeg savner henne når hun av og til ligger over hos besteforeldrene sine. Selv om det bare er for en natt, og de bare bor 45 min unna. Er vel en del av det å være mamma å kjenne på de følelsene
Og som så mange sier, så er det vel verst for mor (og far?).