Barnepass

Wallander

Andre møte med forumet
Hei !

Begynner i jobb igjen rundt årsskifte.
Hva har dere tenkt å gjøre ift barnepass ?
Barnehageplass er jo klin umulig å få, iallefall i Bergen!!

Fortvilende at det skal være slik forskjell på om barnet er født før eller etter 1. september !

Jeg er så heldig at jeg kan jobbe bare kvelder, netter og helger, når mannen min er hjemme. Vi tar gradert permisjon begge to, og redusert arbeidstid etterpå. Lapper det til så vi kan ha henne hjemme til hun blir 2 år. :)

Du har ikke noen du kjenner litt du kan spørre om å være dagmamma da? Tenker at det kanskje føles bedre enn en vilt fremmed? Ingen hjemmeværende slektninger? Ingen på barselgruppen som skal være hjemme lengre, og kunne trengt litt ekstra inntekt?

Hvis du ikke allerede går i åpen barnehage, så kan jeg anbefale det på det sterkeste. Der blir du sannsynligvis kjent med proffe dagmammaer, og med andre hjemmeværende foreldre som kan være villig til å passe en til. Hvis du går der fast noen måneder nå, så har du god tid til å finne noen som du liker godt nok til å overlate barnet ditt til. 

Fikk barnehageplass da hun var 3 mnd, så hun begynner i januar :)

Her har vi d fint med to bestemødre som gjerne vil passe på snuppa :-P så her skal snuppa være hos mormor en dag og hos besta en dag, så jeg skal jobbe 2dager i uka+ta ekstravakter kveld å helg når sambo er hjemme :-P

Casper er så heldig å ha fått barnehageplass fra 14.november...

Hei igjen,

Tusen takk for tips Sukkertopp. Vi forsøker alle muligheter....

Dere som har fått barnehageplass, hvordan fikk dere det til ? Noen råd ? Bor dere i kommuner med god barnehagedekning ?

W.

Back
Topp