Barnepass ved fødsel?

Lego

Forumet er livet
Marslykke 2016
Hva er planen for storesøsknene? Her har vi en plan for påsken, men med min flaks blir det vel igangsetting pga overtid igjen, og da er påskeferien over..

Vi har gjort avtale med både svigers, som bor like ved sykehuset, og søstra til mannen min sin familie :) Den opprinnelige planen er at svigers skal ha storesøster, men om svigerfar jobber så må nok tante og onkel trå til :)

Har jo bhg plass så hun blir der på dagen, så til mamma å pappa på kvelden tenker jeg :-)

Vannet gikk midt på natten sist, på en lørdag, så jeg ser liksom ikke for meg barnehagen som en mulighet [emoji14] Men selvfølgelig, om det skjer på dagtid i en ukedag så er hun jo der :)

Vi har alliert oss med både mine foreldre og hans foreldre, og gitt både mamma og svigermor streng beskjed om at de har det med å holde seg hjemme når det begynner å nærme seg. Blir selvfølgelig litt enklere om jeg får planlagt ks, så vet vi nøyaktig hvilken dag ting skjer.

Blir å avtale med pappa, svigers eller mamma :) evnt er de i Bhg :p satser p at noen kan Stille opp ;)

Vi er veldig heldige og har alle barnas besteforeldre i umiddelbar nærhet :) i tillegg bor tanta til ungene i hybelen vår, så om noe skulle skje på natta så er jo hun her allerede :happy:

Vi har sviger og besteforeldre noen hus fra oss.Pappa og de bor 10 min fra oss og ellers har vi mangen behjelplige naboer.Om eg ikke får planlagt ks blir eg satt igang uansett så eg vet jo når det blir.

Jeg håper det starter tidlig på morningen en hverdag slik at vi leverer i barnehagen, føder,mannen henter i barnehagen og mormor kommer hjem til oss og mannen tilbake til meg og drar hjem for å sove,levere i barnehagen og så til meg.. Om ikke dette går kommer mormor til oss men mannen blir å dra frem og tilbake litt uansett.. Går sikkert bra,men dattern min er ikke sååå kjent med mormor , men tenker så lenge de er hjemme hos oss går det nok bra.

Har foreldrene mine og søstra mi i nærheten, så satser på at de stiller opp :) Farfaren bor like ved sykehuset, så kan hende han passer henne også. Om alt går fint med fødselen vil jeg hjem så fort som mulig etterpå :)

Har ikke tenkt så langt enda... tar det litt som det kommer der og da... aner jo ikke om det skjer på ukedag, helg, natt eller dag. Stresser ikke med det!

Svigermor bor nærmest (10 min), så det blir vel henne i første omgang. Mine foreldre bor halvannen time unna, og om nødvendig stiller nok mamma opp. :)

Vi har en del familie i nærheten (min mor med samboer, min far med kone, mannens bror og diverse stesøsken), så regner med at det løser seg på et vis. Hvis ikke, allierer vi oss med noen naboer som forhåpentlig er villige til å stille opp på kort varsel.

Sist var det litt krise, for da hadde storesøster øyekatarr, og kunne ikke gå i bhg. Mamma hadde feber, og pappa omgangssyke. Da var jeg innlagt på sykehus, og det ble bestemt at jeg skulle ha akutt KS tidlig om morgenen. Passet ikke akkurat bra med rushtrafikk og sykdom. Fikk allikevel løst det med en venninne og en tante, og mannen rakk å komme akkurat i det jeg skulle trilles ned til operasjon :P Puh, håper det blir mindre stress denne gangen :D

Back
Topp