Barnemigrene

Brud2013

Gift med forumet
Tror sønnen min på 4 år har det.
Han har hatt så vondt i hodet at han har kastet opp...

Men er det noe han kan få for smertene?
Synes ikke parazet fungerer noe særlig....

viktig å finne ut hva om trigger hodeverket. for lite søvn er vanlig å reagere på, legge seg senere enn normalt. mye sjokolade etc...

eller så er det ro og mørkt og stille rom som kan hjelpe...og en paracet og en ibux...komboen er bra.

her har gutten migrene vi merket det første gangen da han var rundt 4.5år
Her så merket vi at han ofte ble hissig rett før smertene kom, reagerer på sterkt lys og lyd til tider. Smertene blir litt roligere ved å ligge i et mørkt og kjølig rom Og ved å gi paracett og ibux samtidig, dette gjør desverre ikke så all smerten går bort.
Til tider så store smerter i hodet at han kaster opp har vi opplevd en del gangeremoticon
Først nå fikk vi noe mot selve mirgenen en nesespray som hetter imigram, var veldig sjeldent de ga dette til barn men siden gutten her var stor for alderen så fikk han det, hvis denne ikke gjorde nok eller at han fikk anfall oftere så måtte han få en spray som var forebygende som skulle taes hver dagt

Er utrolig vondt når en ikke kan hjelpe de
Desverre er det ikke hver gang at den sprayen vi har fått hjelper ham

Okay, takk for svar.
Men hvor mye tablett kan de få om gangen a?
Jeg har bare gitt han en halv paracet...

Kanskje det er for lite?

Ja er utrolig vondt å sjå at han har så vondt...

Jeg ville prøvd kiropraktor. Det er kjempe effektivt mot migrene. Gjerne i kombinasjon med smertestillende om anfallet først kommer.

når det kommer til så sterk hodepine på barn ville jeg ringt legen å spurt jeg, har han fått diagnosen migrene?

Nei han har ikke fått den diagnosen, men alle symtomene er der.
Men han skal til lege rett over påske, så håper på å få noe mere svar.

Det kan være en idé og føre en hodepine-dagbok. Om du googler "hodepine-dagbok" tror jeg du finner div oppsett.

vi gir 5ml med ibux og 5ml med paracet
vi har fått beskje om at vi kan gi mer med da i samråd med lege

vi gir 5ml med ibux og 5ml med paracet
vi har fått beskje om at vi kan gi mer med da i samråd med lege

Back
Topp