Barnemigrene/migrene hos barn?

Lille_frosk

Glad i forumet
Hei.

Noen som har barn med migrene her?
Hvordan fikk de diagnosen og hvordan hjelp får dere?

Min 4 åring får oftere og oftere så vondt i hodet at hun kaster opp og sovner. Når hun da våkner etter å ha sovet en stund så er hun mye bedre! Far og bestefar har migrene.
 
Jeg vet dessverre ikke så mye om hvordan hjelp man kan få nå. Men hadde det da jeg var liten, kastet opp så vondt var det. Tok paracet mot det da.

En idé kan være å sjekke synet, jeg fikk ikke briller før ungdomsskolen, og da burde jeg nok hatt briller i lang tid.
 
Jeg vet dessverre ikke så mye om hvordan hjelp man kan få nå. Men hadde det da jeg var liten, kastet opp så vondt var det. Tok paracet mot det da.

En idé kan være å sjekke synet, jeg fikk ikke briller før ungdomsskolen, og da burde jeg nok hatt briller i lang tid.
Vi skal til øyelege i februar fordi hun skjeler og sier selv hun ser dårlig. Men denne hodepinen dukket opp i desember :(
 
Vi skal til øyelege i februar fordi hun skjeler og sier selv hun ser dårlig. Men denne hodepinen dukket opp i desember :(

Stakars liten, da må man bare gjøre det som lindrer. Mørkt, stille, kaldt rom. Kald klut på pannen. Paracet. Vil muligens få litt bedring av massering av nakken. Men om det er synet så har jo ikke akkurat det noen effekt. Kan jo være at synet har blitt dårligere, og at det er årsaken til smertene og.

Ville nok ha ringt øyelegen på mandag og spurt om det var mulighet for tidligere time og forklart årsaken.
 
Vi har ei som fikk migrene når hun ble stressa. Var hos legen og fikk råd og veiledning. Da stresset ble borte forsvant hodepinen.
 
Ser du skal sjekke synet...
Ville sjekket om ho har stressnakke. Stram muskulatur i nakke og rygg fører til hodepine. Min 6 åring har det, og klager ofte på vondt i hodet.
 
Ingen erfaring med barn som har migrene. Men sliter med det selv.
Tips: prøv å få fremskyndet timen hos øyenlege.
Skrive dagbok med søvn, stress og matinntak dokumentert. Dokumenter også når hodepinen kommer, symptomer og varighet.
Dette gjør det lettere for legen å kunne vurdere omfanget.
Er det muskulære årsaker til hodepinen kan paracet være til hjelp. Er det migrene så har jeg erfart selv hvertfall at paracet ikke har noen effekt.
Da er det å vurdere behovet for migrene medisin i samråd med lege, også tilrettelegge på best mulig måte når migrenen kommer.
Lykke til!
 
Vi skal til øyelege i februar fordi hun skjeler og sier selv hun ser dårlig. Men denne hodepinen dukket opp i desember :(

Hvis hun selv merker at hun ser dårlig, så ser hun nok ganske elendig. Som barn gikk jeg fra -3 til -6 på ett år og jeg merket det ikke før jeg var hos optikken og fikk tilpasset nye briller. Jeg hadde fått fremskynet timen hos øyelegen.
 
Jeg har en sønn på ni år med migrene. Var til barnelege og fikk diagnose samt resept på migrenemedisin :)
 
Jeg har migrene og ble utredet når jeg var seks år. Fikk prøve forskjellige medisiner både i tabelettform og som nesespray. Men det som fungerte best var smertestillende og et mørkt og kaldt rom å sove i. Smertestillende må også tas tidlig i anfallet for at den skal få god virkning siden opptaket blir tregere under et migreneanfall. Smertestillende til muskler kan også hjelpe siden man gjerne spenner skuldre og nakke når man får migrene. Viktig å si ifra til bhg/skole, så man kan lage en plan hvis anfall kommer her og. :)
 
I tillegg til tipsene over her ville jeg tatt med ungen til kiropraktor og fått sjekket for låsinger i nakken. Dette kan også gi migrene, de kan også kjenne på nakken om øynene er problemet, for nakken spenner seg på en spesiel måte da.
 
Jeg har ei jente på 9 år som har migrene..

symptomer vondt i hodet uten forvarsel, men har funnet ut at det ofte kommer hvis hun gleder seg veldig til noe, er spent..

kvalm, kaster opp, må ligge i et mørkt og stille rom..

vi fikk nesespary som heter imigran.
 
Hei.

Noen som har barn med migrene her?
Hvordan fikk de diagnosen og hvordan hjelp får dere?

Min 4 åring får oftere og oftere så vondt i hodet at hun kaster opp og sovner. Når hun da våkner etter å ha sovet en stund så er hun mye bedre! Far og bestefar har migrene.


Er hodet sjekket? Mr? Kan godt være synet, men i verstefall hjernesvulst tenker jeg.. dette da jeg vet om et barn med sistnevnte diagnose...

Evt stiv nakke? Fysioterapi? Kiropraktor? Drøft med lege..
 
Back
Topp