Barnemat uten salt

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvordan klarer dere lage det helt uten salt? Har prøvd kjøttpudding og medisterkaker men det smaker nesten ingen ting og detter nesten fra hverandre:(

Rent kjøtt og grønsaker?
Mørkokte det og lot ungen spise selv ;)

Syns ikke det var noe problem, bruker mye krydder/urter. Løk/hvitløk. Salt tar vi på maten når den er på tallerkenen, til oss voksne.

Lagde mat fra grunnen, tok vekk til snuppa før vi tok i salt.
Ikke tenk på at det nesten ikke smaker noe, for barnet har veldig sensitive smakssanser nå :-)
Den første maten kokte vi opp en del grønnsaker og slike ting, tok å fryste en del så vi slapp å gjøre det hver dag :-)

Jeg merker sjelden at salt mangler, jeg. :P Jeg syns det er null problem å utelate salt.
Lite sakt gjør ikke at det smuldrer, da trenger du potetmel. ;)

Pleier aldri å ha salt i maten jeg så merker ikke noe til det. Alltid saltet det på tallerken :-p lager alt fra bunnen av :-p så fryseren er full av forskjellig mat til lillegutt til de dagene vi lager noe han ikke kan spise :-)

Var null stress. Rent kjøtt og grønsaker med forskjellige krydder og hvitløk på er kjempegodt, og så fikk han spise det selv. Jeg bare saltet på tallerkenen. Et pluss er at jeg spiser mye mindre salt nå selv etter at han fylte ett år, og det er bare sunt :)

Jeg bruker sjelden salt når jeg lager mat til meg selv, så saltbruk er en vanesak. Barns smaksløker er ikke ødelagte ennå, så de kjenner de andre smakene. Bruk krydder og varier smakene.

Hvordan klarer dere lage det helt uten salt? Har prøvd kjøttpudding og medisterkaker men det smaker nesten ingen ting og detter nesten fra hverandre:(
Selv om du ikke synes det smake noe særig, så kan det være mer enn nok smake for et barn som ikke er vant med å ha salt i alt ;-)

Det er ikke noe problem å lage kjøttkaker f.eks. uten salt.. =)

Jeg bruker som regel hvitløk og andre krydder til jentungen men siden hun er 1 år og straks 4 mnd så har vi begynt å bruke bittelitt salt innimellom:) kommer helt Ann på hva vi spiser og bruker ikke like mye til henne som til oss uansett:)

Vi saltet matet til oss selv etterpå. Ikke noe problem. Men så viste det seg at hu arvet smaken til faren sin og ville ha rakefisk når hu var 17 mnd. Da ble det mer krydder i maten hjemme her også.

Bruker så si aldri salt, og lager uten når frøkna skal ha. Så kan jeg evt salte etterpå.

Jeg er ikke hysterisk for salt heller.

Smak er en ting. Problemet er at jeg syns det blir for løst. Klarer dere lage kjøttkaker og medisterkaker etc helt uten salt? Hva bruker dere dA?

Smak er en ting. Problemet er at jeg syns det blir for løst. Klarer dere lage kjøttkaker og medisterkaker etc helt uten salt? Hva bruker dere dA?

Jeg har ikke noe problem med å lage kjøttkaker uten salt. Jeg bruker kjøttdeig/kjøttdeig av elg, egg, havregryn/potetmel, melk/fløte og krydder. Henger fint sammen de..

Jeg bruker som regel hvitløk og andre krydder til jentungen men siden hun er 1 år og straks 4 mnd så har vi begynt å bruke bittelitt salt innimellom:) kommer helt Ann på hva vi spiser og bruker ikke like mye til henne som til oss uansett:)
Samme som her. Brukte mye annet krydder:)

Bruker kjøttdeig, hvitløk, egg og potetmel, løk og masse forskjellige krydder som muskat, gurkemeie + ++:-) ikke noe problem, egg og potetmel er jo det som gjør at de henger sammen :-)

Egyptisk mann så blir mer som kofta enn kjøttkaker men de satt da godt sammen uten salt :-)

Back
Topp