Barnemat Sverige

A.Msinmamma

Glad i forumet
Noen som vet om det er bedre utvalg av barnemat,spesielt grøt uten melk/egg i sverige?

Å er det bedre utvalg av laktosefri produkter? Er det billigere enn i Norge? Soyamelk fesk?

Noen andre med allergibarn som har tips om dette?☺

Usikker på hvordan det er med egg og melkeprodukter, men de har ihvertfall mye bedre utvalg og priser på glutenfritt. Mener de har litt større utvalg av laktosefritt også uten å si noe sikkert.

Vet ikke om barnemat men generelt sett så er de veldig mye bedre på allergi vennlig mat i Sverige. Både på utvalg og pris.

Jeg kjøpte til svigerinna mi. Kjøpte da laktosefri velling til dattera som har melkeallergi. Var ganske rimelig, men husker ikke eksakt pris.

Vi kjøpte Semper barnegrøt uten melk i Sverige når vesla var liten. :)

Eneste melkefrie grøten jeg har smakt som ikke smaker høgg, og som ungen likte. :D

Brukte å hamstre den grøten når vi var i Sverige. Den beste er 8-måneders grøten med banan og eple. :)

Ellers vet jeg ikke helt om det er så mye billigere der akkurat. Nå får man jo utrolig mye melkefritt i Norge. F.eks Havregurt i ulike smaker, wilmersburger melkefri ost, og soya yoghurt i flere smaker. :)

Vi kjøpte mye barnemat i Sverige og la merke til at mme som man må kjøpe apoteket her til skyhøy pris kunne kjøpes på butikken der til samme pris som vanlig mme. Så er mye billigere der. Dattera mi har ikke allergi men syntes utvalget generelt er bedre i Sverige.

Mye flere Melkefri grøt typer :) semper og enago grøtene:) gode i smak og varierte :) samt mindre sukker enn sinlak

Back
Topp