Barnemat på fly?

Sommerbaby 2010

Betatt av forumet
Kan sikkert ringe flyselskap, men jeg spør her først, er så mange erfarne turister her;)
Reiser til herlige Egypt på torsdag, lillegutt spiser grøt og fruktmos på den tiden vi er i fly. Det er lov å ha med barnemat? Selv om det ikke er i orginalpakning? Har tenkt å bare ha den mengden grøtpulver jeg trenger i en liten boks. Går det greit?

Jeg hadde ikke med esken.. Kun posen den lå oppi, og de titta ikke noe på den... Varmt vann får du også på flyet hvis du lurte.. GOD TUR!!!!

Du har lov til å ha med alt mulig til barn, men det kan være du må smake på maten. som oftest så sjekker de ikke stelleveska en gang! ( grøt pulver er ikke noe problem det er jo veske de er ute etter)

ORIGINAL: Mamsa

Du har lov til å ha med alt mulig til barn, men det kan være du må smake på maten. som oftest så sjekker de ikke stelleveska en gang! ( grøt pulver er ikke noe problem det er jo veske de er ute etter)

Har reist 3ganger nå og må altid smake på maten og vanne (som ligger i termosen)

God Tur[:D][:D][:D]

ORIGINAL: bet

Har reist mye med fly og de har aldri sett på posen med barnemat i sikkerhetskontrollen engang. Hatt med fruktpure, middagsglass og grøtpulver. Vet ikke hvordan det er med termos med vann, mulig de vil be deg smake på det.
God tur [:D]

jepp man må smake på vanne som ligger i termosen..

Grøtpulver gikk kjempefint da vi reiste!
MEN, da vi kom hjem fra egypt var det en ekstra sikkerhetskontroll før vi slapp inn på flyplassen - pga egypts flyplasser er utenfor eu og ikke sikkerhetsgodkjent...
Da hadde vi rester av melk i flaskene, og han for&#%#/¤( gutten i sikkerhetskontrollen sko ha meg til å smake på melka!!! eg bare lo og sa han fikk heller ta flaskene, slapp dette da og fikk de me meg... herrefred! Fikk smake han om han ville [;)]

Jeg har faktisk opplevd å måtte kaste et UÅPNET yoghurtbeger som jeg hadde med da vi skulle fly med eldstemann. Det sto ikke på hvor mange milliliter det inneholdt, dermed visste de ikke om det var over 100 eller ikke. Jeez [8|]

her fant jeg avinors regler
http://www.avinor.no/avinor/bagasjeoginnsjekking/70_Reise+med+barn

ta med deg alt du trenger til flyplassen og FØR du sjekker inn baggasjen så går du å snakker med de i security og forteller ka du har og hvis de da sier du ikkje får ha det med deg så an du legge det i baggasjen..

Og legg frem alt ved sikkerhetskontrollen..

God tur[:)]

Man skal i utgangspunktet kunne ha med mer melk enn 100 ml, men jeg ble stoppa en gang, og ble bedt om å helle det ut før jeg fikk passere sikkerhetskotrollen!

da bør de se å sette seg inn i sine egne regler!

ORIGINAL: Diddij

Man skal i utgangspunktet kunne ha med mer melk enn 100 ml, men jeg ble stoppa en gang, og ble bedt om å helle det ut før jeg fikk passere sikkerhetskotrollen!

Bare vær obs på at de kan være strengere i egypt enn i norge. På norsk flyplass hadde vi ingen problemer med mat til lille..

Fra utlandet og hjem (england) var det et helvettes styr. De skulle ha meg å smake på 2 av de 3 kartongene med ferdig hipp jeg hadde med, og de hadde ingenting å åpne de med, så jeg måtte kaste alt. Og jeg måtte tømme ut vannet på termosen, selv om jeg sa meg villig til å smake på det. og de endevendte stellebaggen vår, og tok bla narko test på den! Og de begynte å hinte til at vi var terrorister[8|] Hun sikkerhetsvakt ble helt gal når jeg snakket på norsk til sambo, jeg måtte forklare henne at jeg bare ba han oppføre seg og ikke krangle.. [8D] huff for et styr.

Men dere kan jo være heldige og faktisk møte på noen greie folk! [8D]

i hurghada sjekka de absolutt ingenting....hadde med åpna vannflasker og det hele .... litt skremmenede egentlig! Kanskje her de virkelig burde sjekke!

du kan ta med deg alt du trenger av mat til ungen din, så lenge barnet er under 2år..
Bare husk å ta alt ut av veska, når man skal sende den igjennom sikkerhetskontrollen [:)]

hvorfor ikke bare ta med nanpulver og grøtpulver i håndbagasjen??? værre er det ikke ;) de har da varmt og kaldt vann på flyet... er væske over 100 ml som ikke er lov.
annen mat kan pakkes i bagasjen....

ORIGINAL: MamiiTa

Har reist mye med fly og de har aldri sett på posen med barnemat i sikkerhetskontrollen engang. Hatt med fruktpure, middagsglass og grøtpulver. Vet ikke hvordan det er med termos med vann, mulig de vil be deg smake på det.

Ingen som brydde seg om flaska med mm vi hadde med oss nå.
-Er ikke reglene for væske borte nå?
Hadde med oss cola og div i sekken og ingen som brydde seg om det heller.

ORIGINAL: MamiiTa

Jeg møte ikke det... jeg hadde vann både i flaskene og på termosen...

Back
Topp