barnemat med kjøttdeig

lusa

Forumet er livet
går det? og hva kan jeg lage? bare steke kjøttdeig og blande den med potet og gulrot f.eks.????

men er det så mye salt i kjøttdeig at det er farlig da???? [8|] har tenkt å lage med vanlig kjøttdeig som jeg har i kjøleskapet. [8|]

bør velge ren kjøttdeig rett i fra slakteren eller den du får kjøpt i butikken som er uten salt. JA er kjempe mye salt i vanlig kjøttdeig.. tror det er over 20 %
og den skal vel helst kokes og ikke stekes..

ORIGINAL: Tinha

bør velge ren kjøttdeig rett i fra slakteren eller den du får kjøpt i butikken som er uten salt. JA er kjempe mye salt i vanlig kjøttdeig.. tror det er over 20 %
og den skal vel helst kokes og ikke stekes..

oi da glemmer vi den... takk for tips om koking[:D][:D][:D] blir fisk istede[:D]

hehe.. bare hyggelig... husk å ikke bruk salt fisk da[8D][8D]

neida.. men helt seriøst er sinnsykt mye salt i kjøttdeig.. visste ikke det selv men mener å huske at det er 20%. kanskje litt mer.. kanskje litt mindre.. hehe...

her var vi så heldig å fikk rent kjøtt av min farmor (hadde vært innom slakteren. der er det null salt i.. rent biff kjøtt) ingen av oss os spiser det for er for smakløst men perfekt i banremat...

men altså... det står 1prosent salt på min pakke. kan vel ikke være farlig da eller

ja  ikke sant.... da blir det kjøttdeig til middag[:D][:D] for pappsen hadde salta torsken så det ble ikke aktuelt[;)]

Ville gått for kjøttdeig uten salt jeg. Fra Gilde. Er ikke anbefalt at unger skal ha salt.
Jeg bruker å dampe på rist. Går kjempefort og du får en knallgod kraft ut av å gjøre det, som er genial å spe barnematen med til slutt. Damp da gjerne sammen med litt rødløk,gulerøtter eller annen grønnsak. Megaenkelt[:D]

jaja nå ble det middag med kjøttdeigen jeg hadde[:D] det blir det i morgen også[:D] men skal lage med annen kjøttdeig en annen gang[;)]

ORIGINAL: Tinha

hehe.. bare hyggelig... husk å ikke bruk salt fisk da[8D][8D]

neida.. men helt seriøst er sinnsykt mye salt i kjøttdeig.. visste ikke det selv men mener å huske at det er 20%. kanskje litt mer.. kanskje litt mindre.. hehe...

her var vi så heldig å fikk rent kjøtt av min farmor (hadde vært innom slakteren. der er det null salt i.. rent biff kjøtt) ingen av oss os spiser det for er for smakløst men perfekt i banremat...

20 % var litt voldsomt. 1% er det i de aller fleste. Jeg bruker karbonadedeig, også 1% salt.

Husk at ungene smått om senn skal introduseres til "vanlig" mat da. Nå begynner jo de eldste her inne å bli 9 måneder, og da er det greit å tilvenne, sånn smått om senn. Jeg tviler på at kjøttdeig med 1% salt er det som gjør at det tipper over, liksom.

Sånn i det daglige bruker jeg bare kjøttdeig eller helst karbonadedeig uten salt og vann selv, jeg syns den smaker hundre ganger bedre enn alle andre. Om de ikke har det på butikken, så dropper jeg å kjøpe, faktisk.. [8D] Så sær er jeg! Hehhe..

Back
Topp