Barnemark.

mortilto

Forelsket i forumet
Hadde en helt hysterisk jente på badet i sted.Hun er 7 år. Hun mente bæsjen hadde fått bein som rørte på seg. De var hvite og tynne. Så regner egentlig med at det er barnemark hun har fått. Hun sier også at hun kar klødd i rumpa ganske lenge.

Hvordan er det med behandling. Har forstått det slik at hele familien bør behandles. Men jeg er gravid med 4 uker igjen til termin. Kan jeg ta denne medisinen?
Hva koster denne medisinen?

Jenta skal ha bading på skolen i morgen. Kan hun fortsatt ha bading, eller bør hun la være pga smittefare?
Bør vi informere om marken på skolen?

Håper noen har erfaring og kan svare meg.

det finnes to medisiner. jeg tror du kan ta den som er egnet for barn under 2 år. hun kan ta den vanligste. ;)

Har vært borte i det da en av mine yngre brødre fikk det å "smittet" med på et vis.
Hele familien måtte ta kur(tab) i ei uke. Tok av alle sengeklær og vasket. Super nøye med håndvask samt brukte
desinfeksjon jevnt.

Veldig viktig å starte på kur raskt(spesielt for jenta di) Jeg holdt på å bli gal for å si det sånn
Husker ikke pris.. kanskje 100 kr for en pakke. Kjøpte på apoteket.

Trenger ikke informere skolen nei... men vær supernøye med hygiene!

Heisann. Hun kan ikke gå på bading. Du kan bruke noe som heter Vanquin. Vermox er vanlig å bruke mot barnemark, men skal ikke brukes av gravide. Alle må behandles. Medisinen tror jeg må taes igjen etter 14 dager for å drepe evnt. nye marker eller egg. Vet ikke pris.
Lykke til =)
Vi bare venter på det selv, det går i barnehagen.. håper å slippe unna!

Skolen skal bli informert om det!!. I barnehagen f. eks henger de opp oppslag om barnemark, lus osv. 

Jeg hadde ikke sendt henne på skolen i morra jeg stakkar.. hadde tatt kontakt med legen og startet behandling.. og sendt henne på mandag igjen..
Jeg har selv hatt barnemark faktsik.. ( når jeg var 10 år eller noe).. og hele familien måtte behandles..

Tusen takk for svar:) Synes så synd på jenta mi. Hun var helt fra seg. Gråt og gråt. Prøvde å roe henne med at det ikke er farlig, og at det er ganske vanlig. Men skjønner jo at hun er så stor at dette er veldig ekkelt for henne. Nå har hun heldigvis sovnet.

Jeg har flere ganger lagt ut en infoskriv som inneholder alt man behøver å vite om barnemark .. Skal søke det opp.

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17794571&mpage=1&key=barnemark�

Back
Topp