Barnemark... Noen med erfaringer?

kaosfest

Glad i forumet
Vi finner ingen mark, men storebror har våknet 4 netter på rad nå hylende.
Han klør i rumpa, og ber om å bli vasket og skifte bleie.
Rykker til og har virkelig ubehag.
Er som sagt ikke noe mark å se, men tror kanskje det er egg jeg har sett ved bleieskift...
Sambo er ute og kjøper kur nå, for man kan ta det uten å være heeelt sikker.
Noen flere som har hatt slike symptomer men ikke funnet mark..??

Og så lurer jeg på... Kan han i bhg i morra når han han har tatt pillen?
 
om kvelden natta kan du bruke Qtips til og se rett inn for endetarms åpningen og da kan du se noe for marken er mest aktivom nattta

typisk er også rødhet rundt endtetarms åpningen

grting om natta. tips til d er å raspe løk ta saften av løken en bomulls dott å smøre d ut over endetarmsåpningen. marken hater løk og barna vil derfor ikke vkne om natta. løk ble også brukt som klyster i gamle dager før legemiddelet kom. men d er ikke til å anbefale

pass på at alle vasker hendene sine veldig ofte, vaske do, vaske bleie skift område ofte bytte seng tøy hver dag støvsug flere ganger til dagen og ved bruk av bleie er d greit å ha på en tett bokser uten på slik at evt egg ikke faller ut av bleien.

eggene er så sm at de fungerer nesten som støv , altså kommer de ut av bleie kan de fly ut over rommet.

har dere hus dyr som katt eller hund kan d hver greit å kjøre marke kur på dyret også siden marken kan ha opprinnelse fra dyres avføring.


min erfaring er at d er vanskelig å bli kvitt selv om en er hysterisk med alt. på slutten drakk sønnen min litt løk juice og d endret alt her men d kan hver ren tilfeldighet også.

men jeg haddde klikket om jeg ikke hadde brukt løk på rompa hans hvertfall. d var virkelig stor hjelp for meg og han
 
Kan være hemorider også, det kan være vondt og klø noe innmari.
 
løken var en befrielse for sønnen vår .


sønnen vår fikk d troligvis fra sandkassen i barnehagen og fikk vita da at d var i forbindelse med avføring som kanskje ahdde ligget en stund.

d er vist samme type mark som katter kan ha i rompa.


veldig viktig å støvsuge hverdag for å f opp egg som faller ut på vei til bade og vaske stelle bordet for der faller også egg ut
 
Takk for svar!
Da blir det støvsuging og vasking resten av kvelden, hehe...

Men kan han i bhg i morra?
Vi vet jo ikke sikkert om det er mark heller men...
 
ja lurer på om de kan d etter de har begynt på medisiner.
 
Små barn er spesielt utsatt for smitte fordi de ofte putter fingrene i munnen. Det oppstår ofte «barnemarkepidemier» i skoler og barnehager. Gode hygienetiltak kan begrense smitterisikoen. Det er viktig med god håndvask før alle måltider og etter toalettbesøk.
Negler bør klippes korte og skrubbes godt. Skifte av undertøy og bad hver morgen hindrer smitte av egg fra endetarmen.
 
ORIGINAL: Charl0tte

Små barn er spesielt utsatt for smitte fordi de ofte putter fingrene i munnen. Det oppstår ofte «barnemarkepidemier» i skoler og barnehager. Gode hygienetiltak kan begrense smitterisikoen. Det er viktig med god håndvask før alle måltider og etter toalettbesøk.
Negler bør klippes korte og skrubbes godt. Skifte av undertøy og bad hver morgen hindrer smitte av egg fra endetarmen.


Takk!
Men... Må vi virkelig skifte sengetøy hver dag..?
Alle i familien?
En av dere over som nevnte det...
 
trenger bare skifte seng tøy hver dag hos de som er smittet.

d er pga eggene faller gjeren ut av bleien og du blir ikke kvitt smitte veien om du sover i smitten

dropper en vaske sengtøyet vil d bli vanskelige å reduserer smitten for en sover jo da i levende egg som over er levedyktig opp til 3 uker utenfor kroppen. ligger d i sengen og kan fly som støv er d lett å puste d inn og f d på tutt, fingerer osv så da har du en ond sirkel
 
barnemarken er et mareritt vi hadde i hus i 4 mnd av og p før vi ble helt kvitt d . d er to lege middler om den ene ikke fungerer kan du prøve den andre. husker ikke helt hva dne heter men d som vi sleit med å få tak i het noe ku /q.

og som nevt over d er vedlig viktig med neglene også vi klippet de en gang i uken og bruktelokket p en negle blytant til sprape bort egg

p slutten ble vi ogs tipset om og spyle sønnen vr i dusjen hver morgen for hver sikker p at alt av egg som hadde komt på kroppen hans ble spylt bort slik at dne smitten var bryt .


eerr kjenner jeg får angst bare med tanken p alt d styret hehe
 
Jeg har flere ganger tidligere lagt ut et infoskriv om barnemark her.. Skal søke det opp. 
 
Her: http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=17794571&mpage=1&key=barnemark�
 
ORIGINAL: *LL*

Å fy flate..høres ut som et skikkelig styr å bli kvitt!
Noen andre symptomer enn ubehag hos den som har det?
Hvorfor heter det barnemark? Voksne kan vell også få det?[8|]


Ja, voksne kan også få det. Det heter det fordi det oftest assosieres med noe bare barn får. [;)]
Henger igjen fra gammelt av. Anbefaler deg å lese infoskrivet mitt. Der får du vite alt du behøver.
 
kan man SE eggene??
hvordan ser de ut?

jeg fikk en merkelig bleie her om dagen [&:] MASSE (ca 100) små hvite "egg" i avføringen hennes... dem var harde og ca 1-2 mm i str...
er dette noe markestyr? eller er det noe hun har fått i seg?
 
ORIGINAL: lima87

kan man SE eggene??
hvordan ser de ut?

jeg fikk en merkelig bleie her om dagen [&:] MASSE (ca 100) små hvite "egg" i avføringen hennes... dem var harde og ca 1-2 mm i str...
er dette noe markestyr? eller er det noe hun har fått i seg?


Nei, man kan kun se eggene i mikroskop. Markene er jo bittesmå. Hørtes ut som du har funnet sesamfrø. [8D]
 
ORIGINAL: lima87

kan man SE eggene??
hvordan ser de ut?

jeg fikk en merkelig bleie her om dagen [&:] MASSE (ca 100) små hvite "egg" i avføringen hennes... dem var harde og ca 1-2 mm i str...
er dette noe markestyr? eller er det noe hun har fått i seg?


Les infoskrivet i linken..
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: lima87

kan man SE eggene??
hvordan ser de ut?

jeg fikk en merkelig bleie her om dagen [&:] MASSE (ca 100) små hvite "egg" i avføringen hennes... dem var harde og ca 1-2 mm i str...
er dette noe markestyr? eller er det noe hun har fått i seg?


Nei, man kan kun se eggene i mikroskop. Markene er jo bittesmå. Hørtes ut som du har funnet sesamfrø. [8D]


hmm... janei jeg vet ikke hva det var jeg... aldri sett lignende før...
 
Ser de andre her har gitt god info så da skal ikke jeg komme med ytterigere enn at det er et helvette å bli kvitt!! Min eldste sønn har hatt det og jeg følte at vi aldri fikk det bort,hvilket har resultert i at jeg nesten har gitt han OCD,men hva gjør man ikke?? Hvis jeg ser at han så mye som vrikker på rumpa nå så er det rett på apoteket med EN gang,har ikke tenkt å ha det svineriet der i hus flere ganger.
 
+1 Vermox. Du skal ta en dose på nytt etter 1 uke. Første dosen tar knekken på markene. Andre dosen tar knekken på eggene. Jeg har selv blitt smittet og merket bedring etter 1 døgn. Dvs da sluttet den forbaskede kløingen.
 
Back
Topp