Barnelege med erfaring med refluks?

Kaffekanna

Elsker forumet
Junibollene 2023
Marsfiolene 2026 ♡
Er det noen som har erfaring med gode barneleger på Sørlandet (evt Østlandet eller Stavangerish) mtp refluks? Har gått til flere barneleger, alle sier bare «alle babyer har refluks [mao enkel gulping] og det er ikke noe å gjøre med». Altså, vi har ikke sovet nå på 7 mnd fordi ungen ikke klarer å ligge ned. Eneste stedet han sover er i moonboon, men ikke særlig godt der heller. De siste døgnene har han sovet totalt 6-8t/24t. En baby på 7 mnd. Sliter med pusten (høres ut som astma), men kommer og går såpass mye at astma er litt mer usannsynlig. Gulper og gråter masse. Tydelig påvirket. Har også masse refluks i familien, og er ikke det at jeg vil han skal ha det, men NOE er galt med sønnen min, og det er så fælt at ingen vil ta oss seriøst..

Min baby har også reflux - spruter ut på det verste. Vi skal prøve osteopat som anbefalt av jordmor. Kan gi en lyd om det funker. Barnelegen ba meg amme sjeldnere. Hun sa at de trenger 5-6 timer på å fordøye for melken er søt og hun ønsket at han ikke spiste på 5 timer men forstod at det er vanskelig om baby skriker etter mat. Vet ikke om det funker, jeg fikk sprengte bryst og baby spiste glupsk, tømte begge bryst og spydde ut en stråle. Så enten er det en justeringstid man må holde ut eller så funker det ikke for denne babyen. Har også fått beskjed om at baby bør rape etter mat og ligge litt høyere med hode.

Last edited:
Back
Topp