Barnekor

lykketrollet7

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med det? Åsssen sanger synges?

Fant ut i går at kirken har barnekor fra 2-5 år. Storesøsteren i huset er 2, 5 år, og hun liker veldig godt å synge. Tror hun hadde syntes det ville vært gøy i kor.

Men... Vet ikke hvorfor, men føler det blir litt å rart at hun skal begynne på det.
Hun er døpt, vi er under kategorien kristen, men er ikke den som ber ogsånn. Trur vi er som "folk flest" når det gjelder kirke og kristendom.

Var et par ganger på knøttesang med storebror. Var hovedvekt på kristne sanger, men også noen ikke kristne. Etterpå litt lek. Var koselig, men vi kom inn på turn som går samtidig så valgte det istedet.

Barnekor i kirka har vel litt av de "søndagsskolesangene" tror jeg. De legger jo gjerne vekt på å få frem budskapet til barna gjennom sang, men det varierer vel hvor utøvende de er på forskjellige steder i landet.

Jeg gikk på barnekor da jeg var liten. Vi sang ikke bare kristne sanger. Rundt høytider la de ekstra vekt på å lære oss de kristne fortellingene gjennom at vi lagde skuespill. Det var også leir hver sommer i nærheten der vi deltok (overnattet når vi ble eldre). Da var det litt mer kristent innslag. Ble ikke påpressa mye kristendom føler jeg, og er kristen på den måten at jeg er døpt og simone er døpt. Ellers går jeg i kirka ved dåp, konf, bryllup og begravelser. Visst du er i tvil så kan du kanskje være med de første gangene og se det an :-) det er sikkert bare gøy og sosialt for barna :-)

Jeg gikk på barnekor da jeg var liten. Vi sang ikke bare kristne sanger. Rundt høytider la de ekstra vekt på å lære oss de kristne fortellingene gjennom at vi lagde skuespill. Det var også leir hver sommer i nærheten der vi deltok (overnattet når vi ble eldre). Da var det litt mer kristent innslag. Ble ikke påpressa mye kristendom føler jeg, og er kristen på den måten at jeg er døpt og simone er døpt. Ellers går jeg i kirka ved dåp, konf, bryllup og begravelser. Visst du er i tvil så kan du kanskje være med de første gangene og se det an :-) det er sikkert bare gøy og sosialt for barna :-)

Syntes det hørtes ut som at du hadde det gøy jeg :) Bra du ikke føler du ble påpressa mye kristendom, er liksom det som gjør meg litt usikker. Syntes det er bra at hun får en innsikt og forståelse for kirken. Men vil ikke at hun skal bli hjernevasket... Satt på spissen! Mener på ingen måte å være slem mot kirken nå altså...

Syntes det hørtes ut som at du hadde det gøy jeg :) Bra du ikke føler du ble påpressa mye kristendom, er liksom det som gjør meg litt usikker. Syntes det er bra at hun får en innsikt og forståelse for kirken. Men vil ikke at hun skal bli hjernevasket... Satt på spissen! Mener på ingen måte å være slem mot kirken nå altså...

Jeg ser den :-) de fleste steder er det bare sosialt med litt kristent innslag, men greit å sjekke. Jeg liker heller ikke at de skal bli presset på med religion men vite om det og velge å tro selv. Sånn siden vi ikke er superkristne ihvertfall :-) sikkert annerledes for de som har en overbevisende tro selv..

Back
Topp