Barnehagevogn

Ellen.

Forumet er livet
*MIA*
hva legger du i det ordet??

guttungen må jo ha ei vogn å sove i når han begynner i barnehage/hos dagmamma,
men vet liksom ikke hva jeg skal se etter.. har noen mer erfarne mammaer noen
tips til meg om hva slags type vogn (gjerne med bilde) som er særs kurrant til dette formål? [:)]

hvilke ting er altså lurt å huske på når man kjøper en barnehagevogn??

Takk for svar [:)]

en med full liggestilling, god plass til vognpose - ikke nødvendigvis årets modell.. og ikke en du er så veldig redd for.. ikke alle barnehager er like snille med vognene..

anbefaler deg å kjøpe en brukt simovogn - de får du billige, og de er romslige og gode [:)]

(jeg bruker en teutonia s4 som barnehagevogn, men det er fordi jeg ikke vil at simoen min skal "mishandles"..)

i fare for å virke teit så spør jeg allikevel, det er sportsvogndelen man bruker da sant?
legger ned ryggen og har pose oppi der igjen?

ORIGINAL: Ellen.

i fare for å virke teit så spør jeg allikevel, det er sportsvogndelen man bruker da sant?

japp..
så du kan fint finne en sportsvogn også [:)]
men vet av erfaring at simo kombi gjerne er ganske så rimelige på bruktmarkedet hvis du ikke bryr deg så mye om årsmodell..

Vi bruker Simo`en vi som han sover i i bhg,men angrer litt på det,for den får litt juling ja[&:] Har lurt litt på å få tak i en gammel en,men da blir Simo`en bare ståendes her hjemme og ta opp plass.Men er greit at det er en romslig vogn så det er plass til ullpose,voksipose eller hva du skal bruke,pluss dyne eller teppe.og ha et regntrekk med som sitter på vogna hele tiden,så beskytter du trekket bedre[;)]

ORIGINAL: Dollface™

ORIGINAL: Ellen.

japp..
så du kan fint finne en sportsvogn også [:)]
men vet av erfaring at simo kombi gjerne er ganske så rimelige på bruktmarkedet hvis du ikke bryr deg så mye om årsmodell..

så lenge den bare skal brukes i barnehagen så bryr jeg meg katta om den er 1 mnd eller 5 år gammel så
lenge den er god for plutten å sove i [:)] skal tråle litt finn når det nærmer seg vår og bryllupet er ferdig [:D]

ORIGINAL: Daizee

Vi bruker Simo`en vi som han sover i i bhg,men angrer litt på det,for den får litt juling ja[&:] Har lurt litt på å få tak i en gammel en,men da blir Simo`en bare ståendes her hjemme og ta opp plass.Men er greit at det er en romslig vogn så det er plass til ullpose,voksipose eller hva du skal bruke,pluss dyne eller teppe.og ha et regntrekk med som sitter på vogna hele tiden,så beskytter du trekket bedre[;)]

litt kjipt at vognene får så mye juling, men det skal vel godt gjøres å behandle dem veldig pent i en barnehage!
regntrekk er nok lurt da ja! *notere bak øret* ser ut som simo vinner stort på plass, må se litt nærmere på de tror jeg [:D]

Vi bruker en gammel Simo vogn, som vi fikk av ei. Fungerer supert! Som andre har nevnt her, den må kunne legges helt ned og ha god nok plass til f.eks voksipose. Og gjerne ikke være en vogn du er redd for.

høres bra ut, da blir det nok ei litt eldre simovogn mot sommeren [:)]
takk takk [:)]

Bruker vanlige trilla hennes jeg! Går til barnehagen hver morgen og blir dumt å ha 2 vogner stående der[8D]
Hun har en simotrille med en god varm dyneting oppi[:D]

ORIGINAL: blomsten min

Bruker vanlige trilla hennes jeg! Går til barnehagen hver morgen og blir dumt å ha 2 vogner stående der[8D]
Hun har en simotrille med en god varm dyneting oppi[:D]

ja, det blir helt klart unødvendig. antar at barnehagene ikke har ubegrenset plass heller til å lagre vognene hvis alle skal ha to der.

En vogn som kan stå ute i all slags vær. Som har plass til skinnpose og kan legges helt ned i ryggen. En som du ikke er så redd for da ungen kanskje ligger i den med dress på osv. Godt råd å kjøpe en billig, brukt vogn. Lykke til! [:D]

ORIGINAL: Totlå

En vogn som kan stå ute i all slags vær. Som har plass til skinnpose og kan legges helt ned i ryggen. En som du ikke er så redd for da ungen kanskje ligger i den med dress på osv. Godt råd å kjøpe en billig, brukt vogn. Lykke til! [:D]

takk for det [:)] blir nok brukt, eldre simo på oss ja [:)]

Vi hadde bare en vogn, så brukte den første tiden.
Siden vi måtte ta den med fram og tilbake, sa barnehagen at vi kunne låne en der.
De har mange gamle liggevogner stående.
Var takknemlig for det, for ikke alle som behandler vogner like pent der.

takk ja, skal se på finn.
uansett om det blir dagmamma eller barnehage så skal vi kjøpe inn ei sånn vogn,
for trengs den ikke der han skal være på dagtid så kan den stå hos mine foreldre.
vi er der mye, og da slipper jeg å dra emmaljunga'n frem og tilbake [:)]

Back
Topp