Barnehagevogn! Tips?

Delfi

Glad i forumet
August 2018
Hvilken barnehagevogn skal du ha, og hvorfor?

Eller har du noen tips til ei som kan funke for oss?



Jeg innser at mini ikke liker seg så godt i emmaljungavogna si (edge duo), og det skjønner jeg egentlig godt. Han har også ei Cybex balios M, med ergonomisk sittestilling, der liker han seg mye bedre. Den har tre stillinger, og han liker best å sove på det midterste hakket.

Så er det noen som har tips om en god sovevogn for barnehage, med ergonomisk sittedel?
 
Hiver meg på den her..

Vi er litt delt på å enten kjøpe gammal klassiker Emmaljunga, Simo, Brio, ol., eller endå ein (brukt, uten bag) av den vi allerede har (Baby Jogger City Elite)..
 
Til eldste brukte vi ei eldre emmaljunga edge duo, tror det blir den pånytt dersom han ikke ska sove i seng :)
 
Jeg blir nok å bruke en brukt Emmaljunga Nitro City som jeg kjøpte for ei stund siden. Gutten sover godt i den, men jeg synes den er altfor lav selv. Hvis han fortsatt sover på dagen når han begynner.
 
Sniker litt - vi har fortsatt barnevognen fra siste og prøver nå på en liten lillebrøster. Vill da bruke den vognen
Emmaljunga Big Star Supreme 2012 modell :)
 
Hvorfor ikke bruke den han liker? :)

Vi skal ikke ha noen ny. Barnehagen er 3 min unna i gåavstand, vi kommer til å trille bort uansett. Fornøyd med vognen (BJ premier).

Men hadde vi måttet kjørt så hadde jeg nok havnet på noe ala den vi har (ergonomisk), kanskje samme type bare brukt eldre versjon fra Finn.
 
Anbefaler å bruke hovedvogn i barnehagen eller innføre «barnehagevognen» som sovevogn i god tid. Så trygt å ha et kjent sted å sove.
 
Hvorfor ikke bruke den han liker? :)

Vi skal ikke ha noen ny. Barnehagen er 3 min unna i gåavstand, vi kommer til å trille bort uansett. Fornøyd med vognen (BJ premier).

Men hadde vi måttet kjørt så hadde jeg nok havnet på noe ala den vi har (ergonomisk), kanskje samme type bare brukt eldre versjon fra Finn.


Det er en sånn liten trille, som jeg tenkte var fin å ha hjemme / liggende i bilen. Veldig liten og åpen.

Takk, skal sjekke ut BJ premier
 
Selger nok Stokke trailzen nå. Er så fornøyd med cybex balios s!

Og nå som hun begynner i bhg så sykler vi nok til bhg/jobb, og kjøper nok en billig vogn ala simo/brio som sovevogn å ha i bhg.
 
Jeg er usikker på om vi skal bruke trailzen i bhg eller kjøpe en egen sovevogn. I så fall heller jeg mot emmaljunga scooter. Akkurat passe stor, god å trille (vognene blir jo brukt ved brannøvelser under soving, så kjekt at de er brukanes),grei plass til å sove..
Mi sover ikke i vogn, da, så må først venne henne til det. :p
 
Jeg er usikker på om vi skal bruke trailzen i bhg eller kjøpe en egen sovevogn. I så fall heller jeg mot emmaljunga scooter. Akkurat passe stor, god å trille (vognene blir jo brukt ved brannøvelser under soving, så kjekt at de er brukanes),grei plass til å sove..
Mi sover ikke i vogn, da, så må først venne henne til det. :p

Jeg selger trailzen min nå litt pga bhg. Kommer nok til å trille mindre, og vil ikke ha den dyre vogna der som jeg ikke har kontroll på :bag:
Har forsåvidt også kjøpt meg en annen vogn som passer bra nok til vårt bruk nå, men kommer til å kjøpe en BJ City Elite når hun blir litt større :)
 
Jeg har skikkelig lyst på en City Elite... Noen som vet hvor høyt setet er fra bakken på den? En vakker dag må jeg ha en Babyjogger-vogn.
 
Jeg selger trailzen min nå litt pga bhg. Kommer nok til å trille mindre, og vil ikke ha den dyre vogna der som jeg ikke har kontroll på :bag:
Har forsåvidt også kjøpt meg en annen vogn som passer bra nok til vårt bruk nå, men kommer til å kjøpe en BJ City Elite når hun blir litt større :)
Tenker egentlig det samme. Jeg får jo en viss kontroll siden jeg jobber i bhg hun skal, bare på annen avdeling... Meeen... Tror den blir hjemme, så får jeg selge den om den ikke blir brukt noe særlig.
 
Back
Topp