Barnehagevogn - Hva anbefaler dere?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Dattra mi begynner i barnehage til høsten og der må vi ha vogn til soving. Vi har Emmaljunga Mondial duo til bruk hjemme, men syns den er for fin til å ha barnehagen.

Hvilken vogn anbefaler dere?

Vi har en scooter og er veldig fornøyd med den Det er ikke full liggestilling i den, men frøkna sover kjempegodt i den:)

Vi har ikke siden eldste er for stor for dupp og akkurat begynt. Men hvis yngste begynner tidligere så har vi en Basson vogn som vi bruker på campingtur. Kjøpte den brukt på finn.

En med full liggestilling inkl fotbrettet og en der bøylen over bena kan taes av.

Kjøp en brukt vogn som er ca tilsvarende det du har. er det byssing på vognen bør du gå for noe son har det. bør være likt mulig så fe lettere sovner

Hadde først emmaljungaen(mondial duo), men så kjøpte vi babyjogger elite og nå bruker hun den i BHG. Men vognen står ikke i BHG da vi tar den med hjem hver dag. ( 30 sek gåavstand til bhg :) )

En stor brukt en. ;)
Husk at den ikke får samme slitasje som en som brukes daglig heller, da den bare soves i, og ikke trilles rundt omkring, demonteres osv.

Jeg kjøpte billig og brukt begge gangene. Hadde simo til eldste og har nå carena sprint (tror jeg) til yngste. Begge gjør jobben og kostet 200 og 500kr [emoji846]

En stor brukt en. ;)
Husk at den ikke får samme slitasje som en som brukes daglig heller, da den bare soves i, og ikke trilles rundt omkring, demonteres osv.

Jepp. Dumt å bruke en vogn som er helt falleferdig, fordi den "bare" skal stå i barnehagen. Kan fint ha en vogn i god stand. Kjipt om fotbrettet hele tiden detter ned osv. Men det er viktig å se over vogna innimellom og ikke bare la den stå der. Pump luft i hjulene, sjekk bremsen, gi den en vask innimellom osv.

Fornøyd med Simo kombi. Hjemme sover minstemor på 21 mnd i baby jogger city mini og hun sover veldig godt i den

Vi kjøpte en gammel, stygg bruktvogn på Finn.no. Gutten vår sover fortsatt i den i bhg, over 3 år nå, så den gjør nytta si. Kommer til å bruke den når nr.2 skal i bhg.

Har en bugaboo. Veldig fornøyd med den, så kjøpte en til å ha i bhg :)

Synes det er en god idé å se etter noe brukt på finn eller lignende. Mange vogner som fortsatt har levetid igjen som selges billig :)

Selv solgte jeg en så god som ny Emmaljunga (litt eldre modell) for noen uker siden hvor ene hjulet var blitt punktert. Siden modellen var eldre fikk vi ikke tak i nytt til den og tenkte det var den perfekte sovevogn til barnehage. Fikk 5 interesserte de første 30 minuttene så var nok mange som delte mine tanker om at det fortsatt var en super vogn!

Kjøp brukt vogn men ikke falleferdig
Å husk åsjekke vognen med jevne mellomrom, at det er luft i dekkene og at vognen ikke faller sammen

Back
Topp