Selvfølgelig er det vanskelig etter sommerferien
Men nå, 3 uker etterpå, så er det null bedring. Jeg er med inn, sier hei til alle, lar han få sitte litt med meg på huk og observere de andre, og så kommer en voksen og tar over. Vi vinker hadet i vinduet når jeg går, og han roer seg helt fint etter noe tid. Han kommer dog ikke inn i leken før frokost, han sitter som regel ved matbordet og venter til frokosten blir servert, så er han med i leken etterpå.
Vi gir han litt lett mat før vi drar så han ikke skal være helt tom på energi når han starter dagen. Men med ny avdeling, litt større og mer bråkete gutter, så tar det tid før den rolige gutten min finner plassen sin. Jeg synes det er oppriktig horribelt å dra fra han når ingen av vennene hans er der, for jeg ser hvor mye mer usikker han er når han ikke kjenner noen!
Jeg håper det smart blir endring og en bedre opplevelse for han, og at han får mer tillit til de voksne! Enn så lenge er d kun to voksne av fem han opplever som trygge, og det føles ugreit at de ikke har like mye tid på stor avdeling som på liten.... men det blir sikkert bedre!