Barnehageutstyr

Ønskebarn2018

Betatt av forumet
August 2018
Dette er mitt første barn og hun begynner i barnehagen i August.
Hva trenger man?
Hva er lurt å ha?:think005
:anyone
 
Dette er mitt første barn og hun begynner i barnehagen i August.
Hva trenger man?
Hva er lurt å ha?:think005
:anyone
Veldig ofte har barnehagene en smørbrødliste :)
Spørs litt på barnet når de starter. Er det ikke tegn til at de ønsker å gå kan det holde med fotposer.
Nok skift, både varmt tøy og innerst.
Tynn dress, regntøy, regnvotter, tynne votter, tynn lue (sånn i første omgang).
Votter bør kjøpes i den størrelsen barnet trenger, noe av det mest frustrerende de små vet er å ikke kunne bruke hendene sine ute..

Hvis dere har blitt tildelt barnehageplass ville jeg kontaktet barnehagen og hørt om de har en liste :)
Hos oss må alle ha med egen smekke, drikkeflaske, bleier og bleiekrem (samt solkrem i den sesongen), men dette er veldig forskjellig fra barnehage til barnehage.

Hilsen snikende barnehageansatt:)
 
Veldig ofte har barnehagene en smørbrødliste :)
Spørs litt på barnet når de starter. Er det ikke tegn til at de ønsker å gå kan det holde med fotposer.
Nok skift, både varmt tøy og innerst.
Tynn dress, regntøy, regnvotter, tynne votter, tynn lue (sånn i første omgang).
Votter bør kjøpes i den størrelsen barnet trenger, noe av det mest frustrerende de små vet er å ikke kunne bruke hendene sine ute..

Hvis dere har blitt tildelt barnehageplass ville jeg kontaktet barnehagen og hørt om de har en liste :)
Hos oss må alle ha med egen smekke, drikkeflaske, bleier og bleiekrem (samt solkrem i den sesongen), men dette er veldig forskjellig fra barnehage til barnehage.

Hilsen snikende barnehageansatt:)
Tusen takk for svar:)
Vi har fått plass, og har snakket med de en gang for å høre om barna sover ute eller inne. Med tanke på vognpose, da sa hun at mer info skulle vi få etter påske.

Men jeg er litt utolmodig og ville vel helst hatt alt klart for lenge siden:sorry: men mye må jo vente som sko/forløser (pga str) feks.

Tenkte og høre hva andre mener er lurt/viktig å ha:)

Har foreløpig regndress, vinterdress, softshelldress, regnvotter, vanlig votter, vogn, vognpose og lue.
 
Tusen takk for svar:)
Vi har fått plass, og har snakket med de en gang for å høre om barna sover ute eller inne. Med tanke på vognpose, da sa hun at mer info skulle vi få etter påske.

Men jeg er litt utolmodig og ville vel helst hatt alt klart for lenge siden:sorry: men mye må jo vente som sko/forløser (pga str) feks.

Tenkte og høre hva andre mener er lurt/viktig å ha:)

Har foreløpig regndress, vinterdress, softshelldress, regnvotter, vanlig votter, vogn, vognpose og lue.
Tynn ull, tykkere ull, fleece.
Også skift, ellers ser det ut til at du har det viktigste :)
Matboks (hvis dere må dekke et eller flere måltider selv), termos hvis ho skal ha grøt/mme (vi har ihvertfall ikke vannkoker på avdelingen og de fleste har gått bort fra dette pga brannskade fare).
Bruker ho smokk kan det være kjekt med en boks til disse (enten en som er laget for det eller en annen)

Og merkelapper eller navnet på en eller annen måte :D:D
 
Om ungen kan gå selv:
Joggesko
Støvler
Vintersko (etterhvert)
Innesko?
Om ungen ikke går selv enda (skoposer)
Parkdress
Regntøy
Vinterdress (etterhvert)
Tynn jakke
Tykk jakke
Tynn lue
Tykk lue
Hals
Votter
2-3 skift av alt fra topp til tå
Det som trengs ved sove/hvile tid (smokk, koseklut, etc) alltid en fordel om man ikke må ha samme koseklut i bhg som hjemme.

Bleier
Våtservietter
Tørr servietter
Sår stump krem
Evt eksem krem (om det trengs)
Solkrem
Kuldekrem

Sovevogn om du ikke får låne.
Matboks
Drikkeflaske

Og resten ser du an behovet i bhg. Men dette er det jeg har i bhg til storebror.
 
Om ungen kan gå selv:
Joggesko
Støvler
Vintersko (etterhvert)
Innesko?
Om ungen ikke går selv enda (skoposer)
Parkdress
Regntøy
Vinterdress (etterhvert)
Tynn jakke
Tykk jakke
Tynn lue
Tykk lue
Hals
Votter
2-3 skift av alt fra topp til tå
Det som trengs ved sove/hvile tid (smokk, koseklut, etc) alltid en fordel om man ikke må ha samme koseklut i bhg som hjemme.

Bleier
Våtservietter
Tørr servietter
Sår stump krem
Evt eksem krem (om det trengs)
Solkrem
Kuldekrem

Sovevogn om du ikke får låne.
Matboks
Drikkeflaske

Og resten ser du an behovet i bhg. Men dette er det jeg har i bhg til storebror.
Tusen takk :happy:
 
Er det noe type merker på sko, dresser, votter, luer osv som folk er fornøyd med? I barnehagen til lille skal de ikke ha luer med snøre blant annet.
 
Barnehagestart og snaaaart på to ben, bør vi avvente sko til barnet faktisk går eller hva?
 
Back
Topp