Barnehageutstyr

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Tenkte jeg skulle benytte meg av januarsalg å kjøpe inn til BHGstart i august, men er usikker på hvilken størrelse jeg skal kjøpe i alt.

Det blir vel dyrere å drive med bomkjøp enn å vente å se hva man trenger? Det er jo tilbud på klær hele året føler jeg og barnet trenger ikke alt ved bhgoppstart i august.

Men om jeg skal starte innkjøp, hvilken str burde jeg kjøpe? Barnet er 8 mnd og 70 cm, bruker str 74 i klær.
 
Har tenkt på det samme. Å kjøpe utstyr i god til før bhgstart. Men vanskelig å vite alt jeg trenger å kjøpe og. Har et par strikkebestillinger hos mamma der ho skal strikke ullplagg til han i strl 2 år. Men andre plagg vi skal kjøpe vet jeg ikke størrelse.. redd for å kjøpe feil,og bruke unødvendig tid og penger på det. For nå så vet jeg at han begynner på ny størrelse i klær ca 1-2 mnd før størrelseguiden i butikkene mener han skal det. Som strl 80 er 9-12mnd, så starta han med det på 7.5mnd. (Sikkert passa et par uker tidligere og, bare ikke kjøpt inn før da). Så hvis jeg går ut i fra at han ligger litt føre størrelsesguidene. Så er det bare før meg å ta en større. Men... vanskelig..
Hva slags utstyr og plagg tenker du å kjøpe?
 
Tja, jeg syntes også det er litt vanskelig. Har alltid kjøpt sesongen før til storesøster, med stort hell. Men det er ettere når de er litt eldre. Husker jeg ble overrasket over hvor stort str 86 var, der ble noe tøy liggende en stund før vi fikk brukt det. Parkdresser og regntøy kan være litt vrient, det er ofte romslig på størrelse.

Gutten min er stor (men ikke så lang, i overkant av 70 cm), ser for oss at vi er oppe i str 86 på sommeren, men likevel mulig at han ikke kan ha større enn 80 i yttertøy ved bhg start, det blir jo umulig å bevege seg om det er for stort og Reima f.eks har størrelser det skal være mulig å vokse 7cm i (tror jeg det var). Ser ellers for meg str 89/92 i vanlige klær på høsten. Ull er jo veldig fleksibelt etter min erfaring, så der gjør det ikke noe om det er litt romslig
 
Tenker det er greit å spare noen ønsker til bursdagen i mai, så slipper vi å kjøpe alt selv.

Min liste til barnehagen:

- Vogn
- Vognpose
- Regntrekk
- Ullpledd
- Koseklut
- Smokk

- Regntøy
- Støvler
- Regntette hansker
- Parkdress
- Ullklær til innebruk
- Ullsokker
- Ulldress/fleecedress
- Balaclava lue
- Vanlig lue/lue til å sove i
- Buff
- Vinterhansker
- Vinterdress
- Vintersko
- Tøfler/innesko

- Ryggsekk
- Matboks
- Drikkeflaske

- Bleier
- Sårsalve
- Engangskluter
- Solkrem?

Merkelapper til klær og utstyr

Noe jeg glemmer da?

Vanskelig å kjøpe sko når jeg ikke har peiling på hvilken størrelse barnet trenger, blir vel lettere å handle neste år.
 
Back
Topp