Barnehageull

Mama Bear

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2016
Jeg er med i en kjøp/salg gruppe på fb, der veldig mange selger barnehageull.
Dette betyr tydeligvis at klærne er både flekkete, og med hull.

Er det bare jeg som ikke helt skjønner dette? Jeg mener overhodet ikke å krenke noen. Men, for meg er det viktigere å sende barna i bhg/skole med rene og pene klær, enn at de er litt møkkete hjemme. Får barna noen flekker på klærne før bhg/skole, så skifter vi.

Har vi klær med flekker som ikke går bort, eller med hull, så gir vi klærne bort, vi selger de ikke.

I don't know, hva gjør dere?

Igjen, dette er et reelt spm, ikke en krenkelse.

Last edited:
Har merket det selv. Kjøpte flere poser til eldste som også inneholdt bhgull, men de var ikke akkurat pene. Vi bruker kun hele pene klær, men til en viss grad. Olabukser med hull i knærne blir brukt da de er eksperter på å få hull der. Kunne aldri falt meg inn å sende med ødelagte klær i bhg. De er jo tross alt veldig mye ute og trenger mest mulig hele klær.

Jeg foretrekker å kjøpe og bruke klær uten for mange flekker som ikke går vekk i vask. Kommer jo litt an på hvor flekken er da. Hull reparerer jeg. Men jeg kjøper ikke klær med hull og flekker, synes det kan fikses først eller gis bort, jeg :p
Bruker mest reflex i barnehagen da det er rimelig og greit. Det varer jo sjelden mer enn 1 sesong før det er for lite akkurat nå hvertfall.

Aldri solgt klær som har flekker. Syns ikke andre skal betale for klær som ikke blir rene. Sender heller ikke lillegutt bort med møkkete klær

Men, det selges jo til høye priser å :confused: jeg kan godt legge ved et sett med et lite hull eller en flekk, men ikke en ren pakke med det. Min sliter ikke nok på klærne (har kanskje litt for mye :p) at det er tilfelle heller.
Men kjenner ei som solgte en pakke for hbo 0kr med ull for, ja, jeg synes det var en vanvittig høy pris ho fikk for det. Noe også selger selv synes, men det var hbo. Det var mellom 500-600kr :cool::confused: og det ser jeg ofte også.

Når det gjelder andre klær, kan jeg godt selge til hbo 0kr for noe som har skjønnhetsfeil ja. Og det selges greit. Mange er ikke like opptatt av det. Og det kan lett sees i div forum om akkurat dette.

Det som blir hull på brukes ikke, men om ull får en flekk så bruker jeg det fortsatt siden det fort blir flekkete uten at du får det vekk. Men kjøper ikke ferdig flekket, kun hele å pene klær til å begynne med, så det som blir flekkete er fra mine egne sine flekker, ikke andre sine.

Men, det selges jo til høye priser å :confused: jeg kan godt legge ved et sett med et lite hull eller en flekk, men ikke en ren pakke med det. Min sliter ikke nok på klærne (har kanskje litt for mye :p) at det er tilfelle heller.
Men kjenner ei som solgte en pakke for hbo 0kr med ull for, ja, jeg synes det var en vanvittig høy pris ho fikk for det. Noe også selger selv synes, men det var hbo. Det var mellom 500-600kr :cool::confused: og det ser jeg ofte også.

Når det gjelder andre klær, kan jeg godt selge til hbo 0kr for noe som har skjønnhetsfeil ja. Og det selges greit. Mange er ikke like opptatt av det. Og det kan lett sees i div forum om akkurat dette.

Same, same. Rekker vel ikke å bruke alt før det er for smått, så det jeg selger ser jo nytt ut. :)

Barnehageull? Trodde ull var ull:P Har aldri kjøpt brukt ull og kommer heller aldri til å gjøre det. Har solgt ull da, men har solgt generelt mye klær. Hender det har vært med ull som er på vei til å bli hull i, men den hører til ullgenseren, så den blir sendt med. Men jeg selger veldig billig da og det er mye klær i posen som er veldig bra.

Har aldri solgt bhgull, men jeg har tenkt at det kanskje kalles det fordi det ødelegges mer klær i Bhg enn hjemme? Sender gjerne i Bhg med hull (riktignok etter at jeg har sydd det) eller litt flekker på ull hvis jeg ikke får det bort i vask. Vil heller ha brukt enn nytt og har funksjonelle klær i barnehagen, om det ikke matcher helt gjør det meg ingenting :)

Jeg hadde aldri kjøpt ull som var veldig flekkete, men jeg kunne godt fått det gratis av venner til å bruke hjemme i skauen eller til annet bruk hvor jeg visste d ble mer flekker. Gir vekk ull og annet tøy til barns venner uten å forvente noe for det, om de vil ha d. Men noen ull er jo seff digg å slippe å bekymre seg for om får flekker.... men hadde ALDRI kjøpt eller krevd penger for d!

Jeg er med i en kjøp/salg gruppe på fb, der veldig mange selger barnehageull.
Dette betyr tydeligvis at klærne er både flekkete, og med hull.

Er det bare jeg som ikke helt skjønner dette? Jeg mener overhodet ikke å krenke noen. Men, for meg er det viktigere å sende barna i bhg/skole med rene og pene klær, enn at de er litt møkkete hjemme. Får barna noen flekker på klærne før bhg/skole, så skifter vi.

Har vi klær med flekker som ikke går bort, eller med hull, så gir vi klærne bort, vi selger de ikke.

I don't know, hva gjør dere?

Igjen, dette er et reelt spm, ikke en krenkelse.
Aldri hørt om og aldri registrert. Ungene våre har ikke fått ødelagt et eneste plagg i bhg. Det kunne ikke falle meg inn å sende ungene i skitne eller ødelagte klær i bhg. Ødelagte klær reparerer eller laster vi. Skitne klær bytter vi. Klærne skal være rene når dagen begynner, så får nå heller de bli skitne i løpet av dagens bruk.

En liten flekk på et dyrt ullplagg kan jeg forstå, men det får være grenser for hvor møkkete noe ser ut, synes jeg.

Føler det blir flekker på alle ullklærne her, så vi bruker det så lenge det passer. Men mindre det er skikkelig ille flekker da. Kjøpte nettopp ei klespakke med ull, der jeg spørte om de hadde flekker eller noe. "Nei, de med flekker har jeg lagt ut til salgs for seg selv”. Samboer som hentet, jeg ser på det når han kommer hjem og stort sett alle plaggene har flekker. Gøy.. Kan ihvertall være ærlig om det.

Kjøper og selger ikke hullete/flekkete ull, men gir det gjerne bort, og arver gjerne og bruker det i barnehagen. Ull er svindyrt og om de ansatte reagerer på flekkete ull tenker jeg at det sier mer om de enn om oss.

Sendte ungen i splitter nytt ull forrige uke og fikk store flekker på bena etter heftig lek i sølepytter der regndressen hadde sklidd opp over støvlene. Med 30 graders ullvask (og flekkfjerningssåpe) forsvinner ikke sånne flekker så lett. Og helt uaktuelt å ikke bruke det i bhg fordi det ikke ser pent ut lenger. Så da går ungen med flekkete ullongs da, ser virkelig ikke problemet.

Hullete ull kan ofte enkelt repareres med noen få sting eller mer kunstneriske sting (visible mending) eller strykemerker. Flekkete ull har jeg farget masse av med pastafarger (veldig konsentrerte konditorfarger) med godt hell.

Jeg lapper alle hull og har god flekk fjerner. Kunne aldri falt meg inn p sende barnet i ødelagte klær til barnehagen. Men han får ikke gå med finklær heller. Jeg forventer selvfølgelig at barnehagen tar på uteklær ute og da er det slitesterk og god ull. Innellærne hans er ull/silke og slites fortere om han før suse rundt i det ute.

Jeg selger ikke og kjøper ikke klær med flekker, men kam fint legge ut med søm løs eller småfull til hbo 0

min brukte ikke hullete eller flekkete ulltøy i barnehagen .

jeg vet mange mener det ikke er så farlig hvordan klærne ser ut i barnehagen , men for min del spiller set en rolle også ser

Hadde ikke kjøpt hullete og flekkete klær selv. Og hadde heller ikke solgt men gitt vekk med bilde av flek eller hull så de fikk velge selv. Selv så sendere jeg poden stortsett i mest arvede klær som begynner blir slitt av den grunn at de ofte blir ødelagt eller forsvinner i barnehagen. Flekker og men kommer selvsagt ann på hvilke flekker det er. Men er det er en ull trøye som skal være under noe spiller det liten rolle med en flekk eller to. Jo eldre barna blir jo viktigere blir det at klærene er fine tenker jeg. Men de yngste spiller det ikke så stor rolle så lenge de ser skikkelig ut. Ville heller prioritert skikkelig yttertøy enn at ulltrøyet skal se bra ut.

Back
Topp