Barnehagetipsetråd

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Her kan man komme med tips på hva som er greit å ha når de små skal begynne i barnehagen :)
 
Så grei tråd :)
Denne må jeg følge med på :)
 
Pass på å ha nok skifteklær.
Vet aldri hva som kan skje av bæsjeuhell osv

Ha gjerne en sekk med alt skift hengende på knaggen (hvis det er det i bhg da. Noen har kurver)
 
Følg alltid opp om det snart er slutt på bleier/kremer osv. Dumt hvis det plutselig er tomt.. mange bhg henger opp lapp når det nærmer seg tomt. Følg opp det ;)
 
Spør bhg hva de synes barna trenger.
På vinteren er de ikke kkempemye ute på småbarn, og det er ikke sikkert de er mye ute i regnvær heller.
Vi brukte feks ikke regntøy mye på storebror første året.
 
Barnehagesekk
Ulltøy
Matboks
Alltid 1-2 skift liggende i barnehagen
Egne soveklær
Utedress
Regntøy
Gummistøvler
Regnvotter
Lue
 
Denne burde vi vel ha blandt de viktigste trådene? :)
Kjekt å ha oppslaget lett tilgjengelig et sted... kanskje Dina kunne hatt en oppramsing i HI eller noe? :)
 
Denne burde vi vel ha blandt de viktigste trådene? :)
Kjekt å ha oppslaget lett tilgjengelig et sted... kanskje Dina kunne hatt en oppramsing i HI eller noe? :)
HI? Har ikke helt fått med meg hva det er. Men har sendt melding til janet om å få denne som topp tråd
 
Mine beste tips:

Merk ALT av tøy!!
Nok skiftetøy
To dresser (gjelder kanskje større barn som er mer ute i slaps og regn enn de minste..)
Innesko/tøfler/antiskli sokker
Ulltøy
Mange votter (blir fort våte)
Gode utesko/støvler
Fuktighetskrem/solkrem/sårsalve om ikke barnehagen dekker dette.
MYE truser når barna slutter med bleie;)
Bleier
Dunpose til vogna
Evt tynnere pose/dyne på vår/sommer/høstsesongen
Ekstra smokk
 
HI? Har ikke helt fått med meg hva det er. Men har sendt melding til janet om å få denne som topp tråd
Trenger ikke låses på topp, blir så mange topptråder. Jeg legger den inn under våre viktigste tråder ;)
Send meld til janet om at hun ikke trenger låse den ;)
 
Back
Topp