barnehageting

mamma2010

Betatt av forumet
Er ny på det her, så lurte på om dere ser noe jeg mangler?

har til nå handlet:
-regnntøy
-støvler
-tøfler/sko til å bruke inne
-matboks
-sekk
-klær har jeg masse av fra afør, så har ikke kjøpt nytt. 
-andre sko
-parkdress
-merkelapper med navn, og telefonnr.

Noe jeg mangler? Gutten er 11 månder, begynner 1 august.

I tillegg til det har eg hvertfall, fleece dresser, både ull og vanleg( treng kanskje ikkje ull heilt endå), drikkeflasker, vottar, sydvestar, solkrem, luer i forskjellig tjukkelse.... kjem ikkje på meir akkurat no då.... og heilt sikkert ikkje alt du treng heller. 

Generellt sett når jeg ser slike lister her inne tenker jeg at det er masse vi aldri har brukt.

Har en på 3,5 år som har gått i barnehage i ett år nå. Fleece har han ikke brukt. Ull brukte han litt av når det var kaldt. Holder massevis med en lue og ett par sko.

Men mulig vi har gjort noe feil, hvem vet?!?!

jeg syns det er kjempe greit å ikke trenge å dra så mye fram og tilbake. Ikke alltid værmeldinga stemmer heller. Vi har i alle fall dette liggende i bhg: Vogn m/dyne, ullteppe, regntrekk og myggnetting Regntøy, støvler Tøfler Sandaler på sommeren (leveres i joggesko) Ekstra skift med t-skjorte, hettegenser, joggebukse, sokker Caps/lue Solkrem Sinksalve Ulldress Fleecesett (høst/vinter) Sutt/kosefille Ekstra tilbehør på vinteren Han har sekk som han har med seg hver dag med matpakke og ekstra skift hvis han har brukt av det ekstra i bhg)

drikkeflaske?

teipbleier, tørr-/våtservietter og zinksave til å ha liggende i barnehagen.

solkrem til å ha liggede dersom barnehagen ikke har dette (det har de sikkert).

vogn, tepper, regntrekk og myggnetting til soving ute. men det har du vel sikkert fra før.

Back
Topp