Barnehagestart

Havfruen1988

Blir kjent med forumet
hei.
Lillegull begynner i barnehagen i august. Tror dette kommer til å gå helt fint da han er utrolig sosial og liker både barn og voksne. Han elsker å leke i timesvis både ute og inne.

Jeg har dog to bekymringer: slik det er nå spiser han maks 4-5 biter om han spiser selv. Jeg må hjelpe for at han skal spise seg mett. Akkurat som han syns det er kjedelig og strevsomt å spise selv. De har jo ikke kapasitet i bhg til å sitte og mate han til hvert måltid. Hvordan kan jeg få han til å bli mer selvstendig ved matbordet?

Andre bekymringen min er soving i vogn. Dette har han nektet siden han var 6 mnd! Han sover bare i sengen sin og ingen andre plasser. Har prøvd iherdig for å få han til å sove i vognen. Har prøvd forskjellige vognposer, dynen hans, forskjellige tepper etc. Har prøvd samme soverutinen vi har når jeg legger han i sengen, trilling, rugging etcDet etter vi byttet til sportsdelen det ble et problem(emmaljunga vogn viss det har noe å si). Noen tips til hvordan jeg kan få han til å sove i vognen innen august? Føler jeg har knapt med tid nå.
 
Har også emmaljunga sportsdel. For oss har det funket og trille med hodet litt oppe så ho får se litt rundt før hun blir trøtt. Når øyene snart er igjen kan vi legge ned hodet flatt. Funker hver gang for oss. Ho elsker og sove i vogna på dagtid. Men om hun ligger med hodet flatt i starten blir ho veldig irritert og sint. Da er sjansen liten for at hun sovner. Virker som ho kjeder seg når ho ikke ser noe. :p
 
Du trenger ikke å bekymre deg for de to tingene der. Han kommer til å spise selv etter hvert. Inntil videre får han hjelp av de ansatte hvis det er behov for det. Han lærer fort gjennom å se på de andre barna. Har du spurt om muligheten for at hun kan sove i seng inne i bhg? Noen bhg tilbyr det. Uansett kommer ikke søvn til å være noe problem. Bhg.ansatte har magiske evner og klarer det meste som foreldrene ikke klarer:p
 
Takk for svar. Var i dialog med bhg i går, og de beroliget meg med at de hadde omvendt mange barn til å like vogn :) men skal nå likevel forsøke mer i sommer. Er ganske vanskelig for oss som foreldre at han ikke vil sove i vogn. Blir nokså låst når man må hjem to ganger på dagen for at mini skal sove.
 
Min eldste sønn sov bare inne før bhgstart. Det gikk helt fint, de klarer det utroligste :) Og mating gjør de også i en overgangsfase i begynnelsen :)
 
Takk for svar. Var i dialog med bhg i går, og de beroliget meg med at de hadde omvendt mange barn til å like vogn :) men skal nå likevel forsøke mer i sommer. Er ganske vanskelig for oss som foreldre at han ikke vil sove i vogn. Blir nokså låst når man må hjem to ganger på dagen for at mini skal sove.
Hva med gradvis tilvenning? Trille før han er trøtt og trille til han er trøtt og sovner sittende?
 
Sønnen vår sov bare inne når han var 1,5år, og han fikk egen reiseseng inne i bhg. Ikke noe problem Vi dlapp det vognstyret også
 
Back
Topp