Barnehagestart

Vimseguri :D

Flørter med forumet
Hei dere Jeg bestilte nettopp navnelapper, men bortsett fra det har jeg ikke forberedt meg i det hele tatt. Jeg har heller ikke vogna jeg brukte til sønnen min lenger, kun en vogn som er upraktisk å sove i som er mest egnet som by-vogn. Har de vogner å låne bort i barnehagen? Har dårlig økonomi så har ikke råd til å kjøpe ny vogn med det første. Hva trenger man utenom dette? Feks klær osv. Takk for svar

må nok ha med sovevogn selv, ikke hørt om noe annet i noen bhger hvertfall. Mange som selger vogner billig som simo, de er godt egnet som barnehagevogn, så sjekk finn og andre salgssider på nett :) jeg kjøpte en til 500kr der selv.
Ellers så er det greit å ha et sett regnklær,støvler, fleecesett eller ullsett,alt av vinterklær og ett til to sett inneklær fast i bhg. pluss tøfler. Drikkeflaske er det en del bhg som syns er greit at barna har der. i tillegg til evt drikke til matpakka om ikke bhg lager alle måltidene.
Tursekk om de skal på tur, men det hadde jeg venta med. til å se om de er en turbhg eller ikke. :)

Vår barnehage har noen vogner til nød tror jeg. Men de ønsket jo i aller høyeste grad at vi tok med selv. Ellers fikk vi en liste fra barnehagen med klær vi skulle ha med. Husker i alle fall: to sett med skift, både ull og bomull tror jeg. Dress og regnklær. Støvler og vanlige sko. Tøfler/innesko. Bleier. Alle måltider blir servert i vår barnehage. De kan få grøt og glass til de er 1 år, men etter det måtte vi eventuelt ta med. Husker ikke annet i farten. Merke klærne godt ja:)

Hei dere Jeg bestilte nettopp navnelapper, men bortsett fra det har jeg ikke forberedt meg i det hele tatt. Jeg har heller ikke vogna jeg brukte til sønnen min lenger, kun en vogn som er upraktisk å sove i som er mest egnet som by-vogn. Har de vogner å låne bort i barnehagen? Har dårlig økonomi så har ikke råd til å kjøpe ny vogn med det første. Hva trenger man utenom dette? Feks klær osv. Takk for svar

Jeg ville tatt kontakt med barnehagen og spurt før du kjøper vogn. I barnehagen mi skal begynne i, har de egne vogner de bruker og vil altså ikke at vi tar med egen vogn. Kun vognpose.
Barnehagen vet også hva slags og hvor mye klær man bør ha med. Så ta en telefon til de og spør. :)

Alt dette trenger du ikke i august siden det fremdeles er varmt i været men: ullbody, ullstrømpebukse, ull- eller fleece bukse og genser/jakke, ullsokker, hals, luer, parkdress, regntøy, vinterdress, votter, støvler/stonz eller lignende om barnet ikke går, tøfler, vintersko, joggesko. Alltid to skift med "vanlige" klær liggende i bhg. Ellers kan det være lurt med en koseklut/bamse til soving om barnet ditt har noe sånn som han/hun er glad i :)

Hos oss må vi ha med i vogn, men i ene nabobarnehagen har de egne "utebåser" der barna sover.

Vi kjøpte en brukt bhg vogn på finn til 250 kr!:) bare til tips;) noen bhg har også senger (men det er ytterst få:)) så er det jo bare å legge ved en vognpose hvos du har det eller nå i starten lammeskinn og en liten dyne?
Som de andre sier er det viktig med godt yttertøy nå i starten: regntøy, en god og vannavvisende eller vanntett dress, noe å ha på bena som er vanntett (hvis han går noen gode sko også) sydvest en tynn ull lue noen regnvotter. Innesko/tøfler er også greit å ha hvis det ikke er varmekabler i gulvene:)

Spør barnehagen først ja. I vår barnehage har de både vogn og poser/tepper.

I vår barnehage trenger de ikke vogn, de har senger/madrasser til å sove på. Men man kan velge å la dem sove i vogn hvis man ønsker at barnet skal sove ute.

Back
Topp