Barnehagestart...

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Rasmus har barnehagestart fra 1. oktober og skal gå mandager, torsdager og annenhver fredag... Da skulle første barnehagedag egentlig være nå på mandag, men da er det planleggingsdag... Dette har jeg vist om lenge derfor spurte jeg styrer tidlig hvordan det blir med innkjøringsdager... Vi ble da enig om innkjøring tirsdag, ondag, tordag med innkjøring og vanlig barnehagedag på fredag.... Siden jeg fortsatt ikke har hørt noe mer om klokkeslett vi skal møte opp på tisdag spurte jeg i går og da var det plutselig egentlig ikke innkjøring før torsdag.... Siden det var høstferie denne uken og de hadde planer om å holde stengt på onsdag....  Fredag skal jo jeg og mannen på St. Olav på UL i forbindels med søskenforsøk og da kan vi jo ikke være på innkjøring i barnehagen... Er ikke det litt seint å komme med nå bare noen dager før jeg trodde han skulle starte????
Kunne evntuelt få komme på tirsdag og torsdag på innkjøring, men for å få fri på jobben må jeg ha 3 sammenhengende dager (det bør vel de vite)....
Er det hormonene mine som ble irritert over dette eller hva synes dere????

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå ha vi fått innkjøring tirsdag, torsdag og vanlig barnehagedag på fredag. Rasmus har aldri egentlig brydd seg om vi går og han er blid og fornøyd uansett hvem han er med, så dette satser jeg på gå bra. Har gitt beskjed i barnehagen at vi blir borte på fredag, men kan treffes på telefon. Ingen som vet om dette prøverørsforsøket, så ikke så lysten på å fortelle det i barnehagen iallefall.

Jeg synes at de burde gitt beskjed om dette tidligere da det faktisk er under en uke til oppstart. Dere kan jo evt høre om det er mulig med innkjøring tirsdag og torsdag då, og at han har en lengre aleinedag på fredagen.. 3 dag på innkjøring var vi der nesten ikke..

Håper det ordner seg for slik at dere slipper stresse!

det er for dårlig! Sånn skal det ikke være. men kan mannen din kansje være med tirsdag og torsdag også kan du være med han neste uke om det trengs?

Det var skikkelig dårlig. Jeg hadde reagert. De skulle gitt beskjed for lenge siden

Det var dårlig gjort å ikke si ifra før. Det er jo viktig med ordentlig start for å prøve å gjøre oppstarten så trygg som mulig for barnet.
Siden dere har ul-time på fredag så kan det være lurt å ha en backup-plan om han skal være i bhg mens dere er på ul (besteforeldre som kan hente og ta seg av til dere er ferdig f.eks). Vi trengte nemlig noen ekstra dager til oppstarten fordi hun ble hysterisk når mamma og pappa gikk. Så vi måtte begynne med kortere dager og så fikk de gi henne rosiner når min mann gikk om morgenen. Og så spilte de musikk til henne for hun elsker å danse så det gjorde de det meste av de første dagene hun var alene.

Vi delte sånn at jeg tok de 2 første dagene og så tok min mann den tredje. Etter det leverte han sent og jeg hentet henne tidlig (så da tilpasset vi arbeidstiden). Dere kan ikke dele på dere også da om ikke du får spre dagene?

Fever skrev:
det er for dårlig! Sånn skal det ikke være. men kan mannen din kansje være med tirsdag og torsdag også kan du være med han neste uke om det trengs?

Vi har uttak og innsett neste uke, så har ikke mulighet til innkjøring da heller. Mannen jobber i Nordsjøen så derfor vi hadde satt oppstart når han var hjemme, han reiser rett etter innsett...

Jazina skrev:
Det var dårlig gjort å ikke si ifra før. Det er jo viktig med ordentlig start for å prøve å gjøre oppstarten så trygg som mulig for barnet.
Siden dere har ul-time på fredag så kan det være lurt å ha en backup-plan om han skal være i bhg mens dere er på ul (besteforeldre som kan hente og ta seg av til dere er ferdig f.eks). Vi trengte nemlig noen ekstra dager til oppstarten fordi hun ble hysterisk når mamma og pappa gikk. Så vi måtte begynne med kortere dager og så fikk de gi henne rosiner når min mann gikk om morgenen. Og så spilte de musikk til henne for hun elsker å danse så det gjorde de det meste av de første dagene hun var alene.

Vi delte sånn at jeg tok de 2 første dagene og så tok min mann den tredje. Etter det leverte han sent og jeg hentet henne tidlig (så da tilpasset vi arbeidstiden). Dere kan ikke dele på dere også da om ikke du får spre dagene?

Ja jeg har min mor til å hente om det blir noen problemer, men vi bor et stykke unna hele vår familie, så det vil uansett ta litt tid før hun kan være der og siden mannen jobber i Nordsjøen har ikke vi de mulighetene til at en henter og en bringer. Men det blir jo selvfølgelig kortere dager når mannen er hjemme, da vil jo han bringe sent og hente tidlig når han har mulighet til det.

håper innkjøringen går greit... og forsøket ;)

Back
Topp