Barnehagestart

monaogmini

Glad i forumet
Da har jenta mi begynt i barnehagen, tre innkjøringsdager som gikk helt fantastisk, hun så ut til å storkose seg. Men i dag var det et sant mareritt å levere henne, hun hylgrein å klamra seg til meg, som om hun aldri skulle få se meg igjen. Tilslutt måtte bare de voksne "dra" henne ut av armene mine, for jeg måtte på jobb. Tårene rant mens gjeg gikk gjennom gangen og ut og hørte den fortvila gråten hennes. En halvtime hadde det tatt før hun hadde roa seg med sutt og fille. Hvordan skal jeg klare dette da, viss dette kommer til å bli morgenene fremover? Noen som har tips, eller som har vert gjennom det samme, og kan berolige meg med at dette ikke varer lenge? (har jobbet i barnehage selv, men de store barna som jeg hadde elsket jo barnehagen og hadde ikke en gang tid til å si hade til mamma eller pappa)

Uff det er forferdelig for mammahjertet når det står på, men det går over! Tror de fleste har vært gjennom dette. Lykke til:)

Jeg jobber selv i bhg og har sett at det tar litt tid før noen klarer og finne helt roen uten mamma og pappa der , men om de griner når de blir leverte så går det toppen 5-10 min så leker de fint med de andre ungene.

Jeg vet hvor hjerteskjærene det er når de gråter når en må gå på jobb. Og det er ikke lett, men det er bedre for ungene at mamma / pappa ikke draaaaar ut tiden når de skal gå.
Har en sagt hadet så er det beste bare å gå. Si at mamma skal på jobb og kommer og henter deg etterpå.

Ja jeg vet det høres fælt ut.

Håper jenta di fort blir fortrolig med å bli levert i bhg :)

Ja jeg håper dette ikke varer lenge. Det morsome er at jeg selv har jobbet i barnehage, og vet jo hvor fort det går over. Men er så uendelig mye vanskeligere når det er min egen lille jente det gjelder. I dag etter hun hadde roet seg, hadde hun sovnet på fanget til en av de voksne. La denne perioden bli kort, så jenta mi ser hvor artig det er i barnehagen.

Det er helt vanlig at denne reaksjonen kommer etter en stund fordi de forstår at dette er noe som er " kommet for å bli" det roer seg som oftes veldig fort og så koser de seg i bhg :) vanskelig for en 1 åring å utrykke at det er litt vanskelig for de på ann måte enn å skrike når mamma går. men er ikke godt,kanskej de kan sende deg en mld el noe når hun har roet seg så slipper du å bekymre deg hele dagen på jobb.

Back
Topp